Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 16:07   #1
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard Opportunity

Vermits er nog geen galaciaal forum is zet ik dit bericht maar bij internationaal.

Citaat:
De Opportunity werkt weer op volle kracht en dat is hoogst merkwaardig.
De robot op mars presteerde de laatste tijd matig door het vele stof op de planeet.
Plots is de robot opnieuw proper geworden.

Dat meldt het tijdschrift New Scientist.
Hoe dit is kunnen gebeuren blijft vooralsnog een raadsel.
Iets of iemand moet de robot afgestoft hebben.
De Opportunity doet samen met de Spirit onderzoek voor de NASA.
bron : www.ivanhoejupiler.be

Weer een zoveelste bewijs dat er leven buiten dat op aarde is.
En kom nu niet af met een windstoot of een harde schok of andersmagnetisme der energieën. Zelf heb ik al eens de mogelijkheid gehad mee te reizen naar een ander melkwegstelsel maar heb dit vriendelijk en ten zeerste verwonderd geweigerd. Niemand gelooft me natuurlijk maar ik weet wat ik toen ervaren heb. Ik ben er zeker van dat wanneer binnen tweehonderd jaar de Europese droom werkelijkheid is geworden en de hele wereld een vredevolle plaats is, deze buitenaardse dingen zich kenbaar zullen maken. Ze hebben ons nu net eventjes geholpen op mars met het oog op toenadering. Dit getuigt van politieke wijsheid en diplomatische capaciteiten.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 17:10   #2
DenMathias
Schepen

Standaard

Ik ben veel geïnteresseerd in ruimtevaart, maar ik denk niet meteen aan marsmannetjes

"Self inspection

Now an inspection of the rover's surface using its own camera has confirmed that dust has been removed from the vehicle. Erickson estimates that the cleaning accounts for about 15% of the difference between Spirit's and Opportunity's power output. Most of the remaining disparity is due to the difference in sunshine in their two locations.

But the mystery of why only Opportunity has been cleaned remains. The answer might lie in the nature of the two rovers' missions. Spirit has been prospecting in an area called Columbia Hills, while Opportunity has been exploring the wall of Endurance crater.

While climbing, Opportunity spent a lot of time with its solar panels tilted, which could have caused any dust to tumble off. And the researchers suspect the shape of the crater may encourage the development of dust devils or other wind patterns that could help scrub the panels.

If the crater does provide a natural, wind-driven car wash then Opportunity's days as a clean machine could be at an end. On 12 December, it drove out of the crater to explore the terrain beyond. "If in three or four months Opportunity is still operating and hasn't had another power boost that would suggest the crater was the key," Erickson says."
Bron: http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6824
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 17:19   #3
Calle
Parlementslid

Standaard

Ach zo, dus de minder bedeelde marsmannekes staan ook aan de kruispunten voor een aalmoes de ruiten van de autos proper te maken ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 17:28   #4
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw
Vermits er nog geen galaciaal forum is zet ik dit bericht maar bij internationaal.

bron : www.ivanhoejupiler.be

Weer een zoveelste bewijs dat er leven buiten dat op aarde is.
En kom nu niet af met een windstoot of een harde schok of andersmagnetisme der energieën. Zelf heb ik al eens de mogelijkheid gehad mee te reizen naar een ander melkwegstelsel maar heb dit vriendelijk en ten zeerste verwonderd geweigerd. Niemand gelooft me natuurlijk maar ik weet wat ik toen ervaren heb. Ik ben er zeker van dat wanneer binnen tweehonderd jaar de Europese droom werkelijkheid is geworden en de hele wereld een vredevolle plaats is, deze buitenaardse dingen zich kenbaar zullen maken. Ze hebben ons nu net eventjes geholpen op mars met het oog op toenadering. Dit getuigt van politieke wijsheid en diplomatische capaciteiten.
Hi Schaduw,
Ik geloof U alleszins op uw woord [size=1](Exodus en Co waarschijnlijk ook)[/size]...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 17:29   #5
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De Opportunity werkt weer op volle kracht en dat is hoogst merkwaardig.
De robot op mars presteerde de laatste tijd matig door het vele stof op de planeet.
Het was E.T.
Wat trouwens opvalt is dat er later een foto kwam van een metalen object

, daarom denk ik ook dat het gewoon E.T was met zijn fiets.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 17:57   #6
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Gewoon marsmannetjes natuurlijk! De kaboutertjes van mars.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be