![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() https://www.hln.be/mijn-gids/voor-ee...koop~afdf65d2/
Kun je dan niet beter de zonnepanelen kopen? Je betaald maandelijks huur en dat blij je betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zullen altijd zotten zijn die gaan huren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat echt rendeert is iets laten opwekken om Sluimerverbruik op te vangen.
Stel je hebt 0,15 kwh continu verbruik dat geeft op 24 uur 3,6kwh of 1314 kwh per jaar. Windmolentje 250 watt /48v DC op kleine omvormer 230v AC kost niet veel. Kan je later aanvullen met paar PV panelen. Laatst gewijzigd door Deo : 6 januari 2022 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik weet iets beter dan huren.
Mijn buurman heeft zonnepanelen liggen en hij zet stroom op het net. Hij krijgt een paar centen per KW uur. Ik betaal tussen de 26 cent en 30 cent per KW uur(misschien meer zelfs.) Ik koop stroom van mijn buurman en ik betaal hem 15 cent per KW uur. Een win/win situatie, mijn buurman krijgt meer per KW uur en ik betaal minder. Transportkosten moet ik niet betalen want het is maar 1 huis verder. Juist wachten tot als privaat verkoop mag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() En als je kunt zoveel mogelijk max. 10 kwp
Ik krijg 23 eurocent voor elke kwh dat ik injecteert. Met digitale meter is mijn zelf verbruik meer dan 50 % |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom zou uw buur zijn stroom aan 15 eurocent aan u
verkopen als hij 23 eurocent krijgt van zijn leverancier!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb nu meer voordelen met digitale meter dan met terugdraaiende meter en prosumententarief.
Is gewoon ern andere ingesteldheid dan vroeger. Vroeger zoveel mogelijk stroom salderen voor winter en nu is het zoveel mogelijk in zomer zelf verbruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
... maar de cijfers die je noemt dateren vermoedelijk van voor de recente prijsverhogingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Doe een VregTest van Eneco van verbruik en injectie digitale meter.
23,65 eurocent geeft die aan voor terugleveringsvergoeding. Zonnepanelen zijn terug van weggeweest!! Zou toch snel wezen want vraag en aanbod doet prijzen stijgen en ook wachttijden. Laatst gewijzigd door Deo : 19 januari 2022 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er gaat niks boven salderen. De maanden december en januari van dit jaar betaalt ge de volle pot. Juist wanneer je het meeste nodig hebt. Dat kan je nooit compenseren met bijvoorbeeld juni en juli, met een digitale meter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb een installatie gekocht in functie voor een warmtepomp en die ligt stil, daardoor injecteert ik 3500 a 4000 kwh waar ik 23,65 eurocent krijg.
Nu heeft de installatie die afbetaald is een grotere waarde omdat stroom zeer duur is in aankoop. Ik moet geen +- 800 euro prosumenten tarief meer betalen maar krijg ook meer dan 800 euro dus ik kan eigenlijk ten opzichte van vroeger met terugdraaiende meter voor 1600 euro stroom kopen wat ook meer dan 3200 kwh is, heb van vorig jaar een jacuzzi en IR cabine gekocht en dat verbruik zou ik nooit volledig kunnen salderen. Neen, ik ben beter af dan salderen. Verwarmen gebeurd volledig met hout, alle deuren open en een zaligheid. Laatst gewijzigd door Deo : 19 januari 2022 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soms denk ik ook om meer zonnepanelen te leggen, maar ik vrees voor het volgende addertje onder het gras. Het "capaciteitstarief" Nu gaat men via kwartierpiek betalen op 'afname'. Maar wat als men dat ook gaat berekenen op 'injectie'. Dan ga je in de zomer uw blauw betalen. En verlies je dus alles wat je van uw leverancier krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Bij injectie is dit niet, zou hun groen beleid weer de nek omgewrogen worden.
Nieuw capaciteitstarief is maar een fractie van netsvergoedingen. Mijn jaar piekvermogen ligt al gemiddeld op 6kwh, alles is op elektriciteit. Laatst gewijzigd door Deo : 20 januari 2022 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Voor mijn buur is het in orde, hij wilt zijn overtollige stroom aan mij verkopen aan 15 eurocent per KW. En mijn dochter heeft een huis gekocht met mazoutverwarming, houden zo. Laatst gewijzigd door Patrick M : 21 januari 2022 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Wij verbruiken meer dan 50 % rechtstreeks, dus onze injectie zal altijd laag liggen in zonnecurve
Wij zullen altijd in verbruik aan 7 kw piek zitten, dus dat maakt geen verschil of PV installatie aan het injecteren is zonder verbruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Injectie van PV installaties zal druk wegnemen van alle zware stroom verbruikers die mensen van het net nemen, injectie is zelfs zelfs welgekomen op dat moment voor DNB, ze zouden ons hiervoor moeten betalen.
Veel verbruik kan NET overbelasten en injectie van veel plaatselijke PV installaties kan dat temperen. Er is op dat moment geen piekvermogen omdat die stroom onmiddellijk verbruikt wordt. Laatst gewijzigd door Deo : 22 januari 2022 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar als er in een straat veel mensen met zonnepanelen zijn dan kan het net die piek van stroom op het net zetten niet aan en vallen de installaties uit.
|
![]() |
![]() |