![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220825_97223743
Levensgevaarlijk: groep fietsers negeert rode lichten en steekt sporen over in Tienen Een man in Hakendover, een deelgemeente van Tienen, heeft roekeloos gedrag vastgelegd aan een spoorwegovergang. Ondanks de rode lichten besloot een groep fietsers toch de sporen over te steken. Beelden van de ooggetuige tonen hoe een van de fietsers eerst heen en weer kijkt bij de sporen, om vervolgens samen met de anderen de slagbomen te negeren. En als ze dan kapot blijven zal de automobilist wel om de één of andere reden de schuld krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn automobilisten die het rood licht negeren.
Wat is het verschil ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat precies het doel van deze draad is, ontgaat me. Misschien een pleidooi om echt fatsoenlijke camera's te installeren aan elke spoorwegovergang. Om toch een kansje te hebben die mensen de staatskas te doen spijzen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jaja, ik ken het verhaal van de ambulance en politie wel ... Ondertussen sterven er ook x aantal personen en tal van ongevallen en vertragingen door afwezigheid van die barelen. Destijds was er bij ons ook een polemiek over een weg die was afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Men had neerklapbare paaltjes voorzien, maar die werden systematisch gesaboteerd en neergehaald door automobilisten. Hte moesten neerklapbare zijn want de brandweer moest kunnen passeren en blabla bla. Na een tiental keer de paaltjes te hebben vervangen, hebben ze uiteindelijk toch massieve en kolossale betonnen blokken geplaatst met als resultaat dat men heeft bereikt wat men uiteindelijk beoogde. Objectief gezien kan je overigens perfect de sporen oversteken met de fiets of te voet op voorwaarde de er geen bochten in de sporen zijnen je dus goed zicht hebt, er geen trein aankomt die het zicht belemmert en en je goed naar links en rechts kijkt in combinatie met gehoor. Met de auto is het een ander paar mouwen en gewoon een blinde gok. Dat laatste gebeurt evenwel aan de lopende band.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die u met 160 per uur raakt is dat dus ne puzzel van 1000 stukskes he, hier een hand, daar wat vingerkootjes, een stuk vermangelde bil allee ja ge verstaat het wel. Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor niet kunnen stilleggen, dat is honderden mensen gijzelen voor ene lul die vond dat hij rapper kon zijn dan den trein. Gewoon met ne karcher wat proper spuiten en s nachts een kuistrein over het traject laten rijden. De rest is voor de vogels en de ratten. Veel efficienter als ge het mij vraagt en een enorme tijdswinst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan we ook slagbomen (toch een mooier woord dan barelen) aan ieder rood licht plaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neenee, ik ken het verhaal van de ambulance en politie niet. Vertel het ons.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn toch genoeg filmpjes van mensen die eerst de slagbomen negeren, dan kijken, dan oversteken en ... toch gepakt worden door de trein. Het is toch godvernondemiljaar de dju simpel: ge wacht voor die slagbomen en rode lichten. Wachten. Stel je voor zeg ... je verliest 3 minuten van uw reusachtig leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan altijd de bareel er afrijden moest het echt nodig zijn hé.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 augustus 2022 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs politie en ziekenwagens mogen niet tussen gesloten slagbomen slalommen. Zelfs niet met alle toeters en bellen (zwaailicht en sirene) aan, gewoon omdat een trein niet plots kan stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meest eenvoudige en logische oplossing is het naleven van de verkeersregels. Die mensen hadden het rood licht toch gezien mag ik hopen? Voor een rood licht stop je. Of er nu een trein komt aandenderen of als je nu aan een gewoon kruispunt staat doet niets terzake. Slagbomen zijn eigenlijk helemaal niet noodzakelijk aan een overweg als je gewoon de wegcode respecteert.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn keuze is vlug gemaakt. Vandaar dat ik ook probeer te stoppen voor het oranje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is altijd een mogelijkheid, vandaar dat de slagbomen zijdelings niet echt sterk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom u opvatting is niet realistisch. Moest dat wel zijn, dan was er ook geen nood aan drempels, bloembakken, snelheidscontroles enz. Best is steeds om maatregelen te nemen die sluitend zijn en dit niet over te laten aan de willekeur van de massa. Nu in dit geval vind ik het nog niet zo erg omdat de betrokkene die de beslissing neemt zichzelf in gevaar brengt. Bij snelheid of drugs brengt men ook anderen in gevaar.
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle treinen op verhoogde bermen en het verkeer er onder door.
Of alle treinen als mollen onder de grond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste 10 jaar zijn er ongeveer 200 publieke overwegen weggehaald door dergelijke ingrepen, maar er blijven er nog steeds een 1500 over in Belgie. Dat kost gigantisch veel en je kan je de vraag stellen of middelen niet efficienter ingezet kunnen worden. in 2021 vielen er 9 doden aan een spoorwegovergang. Miljarden investeren om die 9 doden per jaar te vermijden (die het volledig aan zichzelf te danken hebben) is wat mij betreft verspilling van overheidsgeld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de algemene zelfdodingcijfers blijkt België uitgesproken koploper van West-Europa te zijn: https://www.hln.be/binnenland/belgie...ggen~a10ac9e8/ In 2012 >14 geregistreerde zelfdodingen per 100.000 inwoners. Recentere cijfers per Gewest: https://www.gezondbelgie.be/nl/gezon...elfmoordgedrag In de EU-28 statistiek 2400 tot 2800 zelfdodingen per jaar op het spoor: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2022 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |