Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2021, 19:30   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard Bassie en Adriaan hebben ruzie, dankuwel overheid

https://www.showbizz24.be/celebs/aad...yygjX4C2ebClFw

Aad Van Toor en Bas Van Toor kennen we nog als Bassie en Adriaan. Ze beleefden dolle avonturen.

Maar de twee broers hebben intussen geen contact meer met elkaar. Sterker nog, ze hebben ruzie.

Story schrijft dat Aad en Bas elkaar sinds april van dit jaar niet meer gehoord of gezien hebben. Aad stuurde al e-mails naar zijn broer, maar die beantwoordt ze niet.

Aad zegt het vreselijk te vinden. “Ik mis mijn broer Bas, maar ze zijn een grens overgegaan. Er zijn dingen gezegd die ik niet wil en kan accepteren. Als dat betekent dat dit het einde tussen ons is, dan moet dat maar. Ik heb mijn best gedaan.’”

Dat Aad zich liet vaccineren tegen het coronavirus ligt aan de basis van hun ruzie. “Het is vreselijk om te zeggen, maar die vaccinatie heeft dus ook in onze familie voor een tweedeling gezorgd.”

“Sinds ik gevaccineerd ben, mag ik namelijk niet meer op bezoek komen bij Bas. Er wordt door Liesbeth (dochter van Bas) en zijn vrouw Coby gezegd: Jij bent gevaccineerd, dus jij bent besmettelijk. Het is zo krom. Ik vind het vreselijk.”

Bassie was altijd al de slimste van het stel ook al acteerden ze het omgekeerde.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 7 december 2021 om 19:59.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 19:34   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het is dom om bang te zijn van Covid als je geen vaccin wil.

Anderzijds heeft hij wel gelijk dat gevaccineerden vlugger besmet zijn met mildere symptomen, maar het blijft dom.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 19:39   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hopelijk verzoenen deze koppige gebroeders zich nog met elkaar.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 19:46   #4
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nooit anders geweten dan dat die twee met elkaar overhoop lagen. Hier bijvoorbeeld een bericht van 8 november 2003 uit Gazet van Antwerpen:

Bassie en Adriaan hebben ruzie met elkaar

Ze zijn 57 jaar onafscheidelijk geweest, maar nu hebben Bas en Adriaan van Toor ruzie. De twee broers verklaren elkaar voor gek. Adriaan heeft kanker. Hij denkt dat broer Bas van mening is dat zijn ziekte 'een smoesje' is om hun afscheidstournee niet door te laten gaan. Dat onthult Algemeen Dagblad zaterdag.

"Ik had nooit verwacht dat hij me zo in de steek zou laten. Ze zeggen wel: als je ruzie in de familie hebt en er gebeurt iets ergs, dan leg je het bij om elkaar te kunnen steunen. Bij ons is het omgekeerde gebeurd", aldus de 61-jarige Adriaan.

Zijn 7 jaar oudere broer is een andere mening toegedaan. Het zou Adriaan zijn die door zijn ziekte 'geestelijk aan zijn einde' is geraakt. "Hij heeft zelfs gedreigd mij kapot te maken", meent de voormalig clown, die beweert bandopnames te hebben van dit gesprek.

Hopelijk maken ze elkaar gauw van kant, dan zijn we ervan af.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 20:00   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat die clown zich onnozel gedraagt , wat mankeert die ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Euh , behgrijp ik dit goed ?? Wil je zeggen dat als je geen vaccin wil ,
moet je niet bang zijn om besmet te worden ??

Citaat:
Anderzijds heeft hij wel gelijk dat gevaccineerden vlugger besmet zijn met mildere symptomen, maar het blijft dom.
Niet mee eens !! Gevaccineerd of niet , iedereen kan besmet worden !!
Wie niet gevaccineerd is loopt meer risico op slechte afloop !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 20:19   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Euh , behgrijp ik dit goed ?? Wil je zeggen dat als je geen vaccin wil ,
moet je niet bang zijn om besmet te worden ??
Ja dat lijkt mij toch evident. De enige rationele reden om geen vaccin te willen, is omdat je vindt dat je risico op zware corona zodanig klein is, dat je geen risico vermindering wil, en daarvoor het piepkleine risico van het vaccin of de moeite of de onzekerheden voor de toekomst of weet ik veel niet wil nemen.

Als je schrik hebt van zware corona, dan moet je uiteraard het vaccin nemen he, anders ben je een totale oen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 20:24   #7
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb nooit anders geweten dan dat die twee met elkaar overhoop lagen. Hier bijvoorbeeld een bericht van 8 november 2003 uit Gazet van Antwerpen:

Bassie en Adriaan hebben ruzie met elkaar

Ze zijn 57 jaar onafscheidelijk geweest, maar nu hebben Bas en Adriaan van Toor ruzie. De twee broers verklaren elkaar voor gek. Adriaan heeft kanker. Hij denkt dat broer Bas van mening is dat zijn ziekte 'een smoesje' is om hun afscheidstournee niet door te laten gaan. Dat onthult Algemeen Dagblad zaterdag.

"Ik had nooit verwacht dat hij me zo in de steek zou laten. Ze zeggen wel: als je ruzie in de familie hebt en er gebeurt iets ergs, dan leg je het bij om elkaar te kunnen steunen. Bij ons is het omgekeerde gebeurd", aldus de 61-jarige Adriaan.

Zijn 7 jaar oudere broer is een andere mening toegedaan. Het zou Adriaan zijn die door zijn ziekte 'geestelijk aan zijn einde' is geraakt. "Hij heeft zelfs gedreigd mij kapot te maken", meent de voormalig clown, die beweert bandopnames te hebben van dit gesprek.

Hopelijk maken ze elkaar gauw van kant, dan zijn we ervan af.
dat klopt, nooit anders geweten, mag naar K&K
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 21:33   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je schrik hebt van zware corona, dan moet je uiteraard het vaccin nemen he, anders ben je een totale oen.
Sinds wanneer hebben anti-vaxxers schrik van corona ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 21:49   #9
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maar de twee broers hebben intussen geen contact meer met elkaar. Sterker nog, ze hebben ruzie.
Zoals door anderen reeds gezegd: gebeurt om de zoveel jaar. Ik denk dat die een deal hebben met de boekskes.

Citaat:
“Sinds ik gevaccineerd ben, mag ik namelijk niet meer op bezoek komen bij Bas. Er wordt door Liesbeth (dochter van Bas) en zijn vrouw Coby gezegd: Jij bent gevaccineerd, dus jij bent besmettelijk. Het is zo krom. Ik vind het vreselijk.”
Dat is helemaal niet krom, maar wordt bevestigd door de meetgegevens.

Zowel van Sciensano, als van haar Britse tegenhanger, als van de universiteit van Umea.

Sciensano:

https://datastudio.google.com/report...8ab/page/giyUB[/quote]

UKHSA:

Table 5, p. 19: https://assets.publishing.service.go...rt-week-43.pdf

Universiteit van Umea:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers....act_id=3949410
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 21:53   #10
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bas van Toor is de 'moeilijke' van de twee, dat heb ik ook van horen zeggen. Een koppige steenezel die als een olifant is bij ruzies eer die weer bijgelegd worden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 december 2021 om 21:54.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 22:07   #11
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Bas van Toor is de 'moeilijke' van de twee, dat heb ik ook van horen zeggen. Een koppige steenezel die als een olifant is bij ruzies eer die weer bijgelegd worden.
De clown was vervelend en de acrobaat irritant. Dat kan niet anders als fout lopen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 01:30   #12
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aad Van Toor en Bas Van Toor kennen we nog als Bassie en Adriaan. Ze beleefden dolle avonturen.

Story schrijft dat Aad en Bas elkaar sinds april van dit jaar niet meer gehoord of gezien hebben. Aad stuurde al e-mails naar zijn broer, maar die beantwoordt ze niet.

Aad zegt het vreselijk te vinden. “Ik mis mijn broer Bas, maar ze zijn een grens overgegaan. Er zijn dingen gezegd die ik niet wil en kan accepteren. Als dat betekent dat dit het einde tussen ons is, dan moet dat maar. Ik heb mijn best gedaan.’”

Dat Aad zich liet vaccineren tegen het coronavirus ligt aan de basis van hun ruzie. “Het is vreselijk om te zeggen, maar die vaccinatie heeft dus ook in onze familie voor een tweedeling gezorgd.”

Bassie was altijd al de slimste van het stel ook al acteerden ze het omgekeerde.

Eens een clown, altijd een clown.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 08:23   #13
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Kijk eens aan : de twee broers hebben het bijgelegd! De panda is uit adriaan verdreven.

https://www.hln.be/showbizz/herenigi...eurd~a1771686/

Zo schoon
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 08:28   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan : de twee broers hebben het bijgelegd! De panda is uit adriaan verdreven.

https://www.hln.be/showbizz/herenigi...eurd~a1771686/

Zo schoon
Dit zegt het wel, het is dom en onmenselijk om mensen van die leeftijd lange tijd op te sluiten vanwege een ziekte.

———
“We zijn behoorlijk op leeftijd en de tijd die nog voor ons ligt, moeten we aan positievere zaken besteden.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 09:51   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bas & zijn vrouw zijn op het verkeerde pad.
Een ruzie van 9 maanden leg je niet zomaar bij en dan nog volgens een roddelblaadje.

Laatst gewijzigd door Boduo : 3 februari 2022 om 09:54.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:01   #16
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die twee staan los van elkaar.

Dat je besmettelijker bent wanneer je gevaccineerd bent wist ik nog niet. Hoe komt dat juist? Dat lijkt me raar. Hoe wordt zoiets onderzocht? Ik zou eerder denken dat daar geen verband tussen ligt.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:04   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Die twee staan los van elkaar.

Dat je besmettelijker bent wanneer je gevaccineerd bent wist ik nog niet. Hoe komt dat juist? Dat lijkt me raar. Hoe wordt zoiets onderzocht? Ik zou eerder denken dat daar geen verband tussen ligt.
Besmettelijker wanneer je gevaccineerd bent: een leugen die verspreid wordt door de anti-vaxxers
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:07   #18
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Besmettelijker wanneer je gevaccineerd bent: een leugen die verspreid wordt door de anti-vaxxers
Waarom zijn er dan meer besmettingen op plaatsen waar er meer gevaccineerd werd?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:08   #19
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Sciensano verspreidt leugens ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:17   #20
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De incidentie bij gevaccineerden ligt in sommige leeftijdscategorieën nochtans echt hoger hoor.

Dat is natuurlijk niet hetzelfde als besmettelijker zijn. Dat heeft te maken met gedragsimpulsen en het feit dat vaccinatie zeer weinig tegen transmissie doet. Te weinig om de gedragsimpulsen te corrigeren.

Maar wat ben je met een lichte klinische efficiëntie als de praktijk dat niet steunt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be