![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franse media vrezen voor de vrijheid van meningsuiting, nu een journaliste en een inwoner van Roubaix politiebescherming nodig hebben na een reportage over de radicale islam.
HBVL 09-02-2022 Bart Beirlant
De Noord-Franse stad kwam niet ?*bepaald positief uit de reportage die de commerciële zender M6 op 21 januari uitzond over de radicale islam in buurten van Roubaix, Marseille en Parijs. Sociale media Nu kwam er al direct na de uitzending veel kritiek op de makers van de reportage: ze maakten ?*gebruik van een verborgen camera en zouden een eenzijdig beeld hebben geschetst. De winkel met de ?*gezichtsloze poppen verkoopt ook lingerie en juwelen. Iemand ?*getuigde dat iedereen mag plaats?*nemen in de afgesloten ruimtes van het restaurant – dat inmiddels wel gesloten is na een controle op de hygiëne. De burgemeester van Roubaix, Guillaume Delbar, had het over "Roubaix-bashing" en een "karikatuur". Hij kreeg op zijn beurt de ?*volle laag op sociale media en werd een handlanger van de islamisten in zijn stad genoemd. ![]() Franse Media De Franse media maken zich grote zorgen over wat ze nog mogen schrijven over de islam. "Men kan debatteren over aspecten van de ?*reportage van M6, maar voor alles moeten we herhalen dat elke journalist het recht heeft zijn beroep vrij uit te oefenen, zonder bedreigingen", schreef de linkse krant ?*Libération. "Sinds de moord op Samuel Paty weten de Fransen dat men in Frankrijk kan sterven voor een les over de vrijheid van menings?*uiting", zo refereerde Le Monde aan het lot van de geschiedenisleraar die in oktober 2020 onthoofd werd. De krant herinnerde ook aan de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in 2015. "Dat na deze tragedies personen zich nog altijd zorgen moeten ?*maken omdat ze zich publiekelijk uitspreken over praktijken van de islam, is alarmerend." Het is idd alarmerend dat wij ons zorgen moeten maken over de vrije meningsuiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat past waarschijnlijk perfect bij het plaatje de “religie van de vrede” ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo, extra stemmen voor den Eric.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd dat uw voorzitter het geweer van schouder wisselt.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/09/tz-antiterreur/
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik klaag persoonlijk al dertig jaar identiek dezelfde toestanden aan, maar dan in België wel te verstaan. Het aantal doodsbedreigingen dat ik kreeg is al lang niet meer te tellen. En al de keren dat ik aangifte gedaan heb werden ze steeds verticaal geklasseerd... Mevrouw moet bescherming krijgen? Waarom dan? Bij mij stonden die kerels gewoon mij aan de voordeur op te wachten in witte djellaba en dito hoofddeksel... Wie is hier door nu zo verrast dat dit "nieuws"waarde heeft? Doodsbedreigingen en geweld zijn toch de gewone werkwijze bij het soort volk dat hier (heel even) aan het daglicht blootgesteld werd?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan 5 over twaalf zelfs al en hoog tijd dat de EU de grenzen gaat sluiten en terug huiswaarts gaat sturen van zij die zich niet kunnen aanpassen of zich niet willen aanpassen? Soms schrijf ik er al eens bij: "probeer eens te doen, wat bepaalde mensen/groeperingen in 'ons' land de EU in het algemeen doen, in de landen waar zij zelf vandaan komen ..." Gaat niet goedkomen denk ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2022 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik de medeforummers wiens aardrijkskunde niet zo accuraat is, er op wijzen dat Roubaix op één Franse kleine gemeente na, grenst AAN België ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heeft iemand dat dan tegengesproken ??
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
bijna elk land waar islam zit werd binnengevallen en verovert door die gasten Laatst gewijzigd door Aenigma : 11 februari 2022 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zien zij het in vrede leven alleen voor hun eigen volgers en de anderen moeten er allemaal uit om dat alles verder in te pikken wat anderen gemaakt of verwezenlijkt hebben door de jaren heen? Het lijkt inderdaad meer op een veroveringstocht zoals wij er nog wel andere kennen uit de geschiedenis. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Wat er overblijft van de redactie van Charlie Hebdo zit al jaren te werken in een soort zwaar beveiligde bunker. Zij hebben in feite levenslang gekregen. Zulke zaken bewijzen het totale falen van de overheid in het bestrijden van religieus fanatisme.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope.
Maar ik wou daar wel de aandacht op vestigen. Dat is gvd dicht bij het Vlaamse Huis. Iets op tegen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 februari 2022 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Géén idee van of dat met lantaarnpalen gaat gebeuren.
Laat ik het houden op dat de éne paal de andere niet is. ![]() p.s. Zou het bij de categorie grensoverschrijdend gedrag vallen als ik schrijf dat de journaliste in kwestie géén lelijke is. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2022 om 17:25. |
![]() |
![]() |