![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We krijgen nog maar eens gelijk op dit forum. Wat nu stilaan in de media te lezen valt hebben de meesten hier al ingezien maanden geleden.
De Coronapas moet weg alle getier van Panda & Co ten spijt. “We schrijven het met grote tegenzin, maar misschien moet de coronapas toch maar ingevoerd worden als stok om de vaccinatie nog sneller vooruit te jagen.” Zo stond het hier op 1 september van vorig jaar. De vooruitgang in de vaccinatiecampagne sinds de invoering van de coronapas blijft beperkt. Cijfers van data-expert Joris Vaesen tonen geen verband tussen coronapas en vaccinatiegraad. En dus moeten we eerlijk concluderen dat de invoering van het zogenaamde Covid Safe Ticket (CST) een mislukking is geweest. De pas biedt te weinig bescherming om gerust te zijn. Als stimulans voor weigeraars is het succes ook beperkt. Zoals Marc Van Ranst in Knack zegt: “Achteraf bekeken moet je zeggen dat in een land met een vaccinatiegraad die zo hoog is als de onze de last en de ambras niet opwegen tegen de eventuele winst De motivatie voor die volharding kan enkel politiek zijn. Politici willen mensen die zich hebben laten vaccineren belonen, zoals kinderen een lolly krijgen na een covidtest. Zo werkt het niet. Vrijheid is geen lolly. De coronapas is niet het product van de duivel dat sommige critici er in zien. Maar als hij zijn doel niet bereikt, kan hij beter zo snel mogelijk verdwijnen. Niet volgend jaar, niet volgende zomer maar echt: zo snel mogelijk. https://www.demorgen.be/meningen/de-...eren~bbfcb0da/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2022 om 07:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan het niet lezen maar als het vaccin niet echt werkt is die pas sowieso mislukt en zelfs onwettig. Het zet mensen zelfs aan om zich opzettelijk te besmetten, nog steeds het best werkende vaccin voor die leeftijden.
Jongeren laten zichzelf bewust besmetten om op reis te kunnen https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220126_97548296 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De corona pas ZOU zinvol geweest zijn: 1) in 2020, om eerder besmetten toe te laten de maatschappij als geimmuniseerden beter weer laten te draaien, als er dan toch maatregelen moesten zijn. 2) om testresultaten aan te geven, en dus garanties te geven voor die kleine plekken waar besmetting echt dient vermeden te worden (bij bejaarden en zo). 2) in 2021, zolang het inderdaad wetenschappelijk aangetoond was dat vaccins voor goeie reductie van besmettelijkheid zorgen. Kortom, als een soort van 'rijbewijs' om die plekken kunnen te betreden waar besmetting dient vermeden te worden. Van zodra de corona pas als een gele ster werd gebruikt, ttz mensen hun sociaal leven ontnemen als straf omdat ze niet de juiste vrije keuzes maken, was het een instrument des duivels. Uitgevonden door Macron. Toen het helemaal duidelijk was dat het zijn originele functie van besmettingen tegengaan niet meer vervulde was het volharden in de boosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat HUN probleem met de coronapas vooral gelegen is aan het feit dat de boostercampagne bij een groot publiek niet meer aanslaat. Wellicht ook omdat mensen zich niet laten boosteren uit principieel verzet tegen die pasjes. CST zorgt m.i. niet voor meer, maar net voor minder vaccinaties. En terecht!
En dan nog het feit dat veel mensen gewoon geen gebruik maken van horeca, cultuur, sport, ... Dus dan is zo'n statement tegen de coronapas nog rapper gemaakt Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 27 januari 2022 om 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Erg hé, mensen pesten om ze "vrijwillig" te laten doen wat je wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om zestien- en zeventienjarige scholieren die (nog) niet in aanmerking komen voor een boosterprik en vrezen dat ze niet op reis zullen kunnen in de krokusvakantie. Hun oplossing? Snel corona opdoen om een herstelcertificaat te krijgen. (citaat) Ze zouden zich dus wel laten boosteren om over een geldig CST te beschikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft ook duren, we weten al lang dat vaccins geen besmetting tegenhouden en nu beslissen ze om ongevaccineerde of ongeboosterde studenten toch te discrimineren op school om besmettingen te vermijden. Zucht.
Het zijn een bende nazies, geen ander woord voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Er is een grote groep mensen die vinden dat ze een opoffering hebben gedaan voor het grotere goed door zich te laten vaccineren, en vinden dat ze daarvoor beloond moeten worden. De gedachte dat "de anderen" nu ook die beloning zouden krijgen is onaanvaardbaar. En zolang die groep mensen groter is dan "de anderen" is het politiek opportuun naar hun eisen te plooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit niet klopt. CST zorgt mijn inziens nog steeds voor meer vaccinaties bij jongeren, met of tegen hun zin, om opportunistische redenen. Zie bv het secundair onderwijs. De gevaccineerde scholier moet niet in quarantaine bij een risicocontact thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Er zijn een hoop mensen die eigenlijk uit pure gezondheidsoverwegingen een vaccin zouden nemen, maar die zodanig geschoffeerd zijn door die dwingelandij dat zij zich niet willen verlagen tot het aanvragen van hun gele ster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doet me denken aan die twee weken extra verlof die ik in 't najaar kreeg omdat ik in contact kwam met besmette gevaccineerden. De eerste was mijn ene werkgever en toen ik terug onder de mensen mocht komen, was 't mijn tweede werkgever die positief bleek. Maar ze hebben niet te klagen over mij.. eens negatief getest ben ik uiteraard toch gaan werken. Enerzijds omdat dit covid-circus op alle manieren moet worden tegengewerkt en anderzijds omdat het gewoon letterlijk te belachelijk is om in quarantaine te gaan zitten als je negatief bent, geen symptomen hebt en niet ziek bent. Dat ze niet-besmette niet-gevaccineerde kinderen nu in quarantaine stoppen, heeft niets met hun gezondheid (en/of die van anderen) te maken, maar alles met die vrijgeleide. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 januari 2022 om 09:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "nuttige" vaccinaties bij wat oudere personen zullen wel degelijk omgekeerd beïnvloed worden met zo een kinderachtig geschoffeer. Dat zijn mensen die soms principes en fierheid boven hun eigen gezondheid en plat opportunisme laten gaan. Had men die niet geblackmailed, misschien dat die zich uiteindelijk zouden laten vaccineren hebben. Nu heeft men hen daarvoor te zwaar beledigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat op basis van een vaccin, een vaccin dat u zelf zou beschermen tegen de ziekte, maar niet de besmetting tegen houd. Eigenlijk is een hele bus vol gevacineerde scholieren naar het ski gebied, even gevaarlijk als een bus niet gevacineeerde scholieren naar een ski gebied. Het enige verschil is dat de begeleiders minder risico hebben om er een paar naar het hospitaal te moeten doen als ze ziek worden. Maar dan stuiken ze wel van nen berg, of donderen met te weinig bloed in hun alcool van een balkon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |