Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2022, 17:36   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.446
Standaard Dieselwagenaandeel reeds onder de 20%, ondanks SUVs populair blijven

Directe link:
Citaat:
https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-t...ull-year-2021/

2 February 2022

Brussels, 2 February 2022 – Overall in 2021, hybrid electric vehicles accounted for 19.6% of all new passenger cars registered across the EU, compared to 11.9% in 2020. Electrically-chargeable vehicles also saw a strong increase in sales, making up 18.0% of total car registrations, up from a 10.5% share in 2020.
Er werden al iets meer (benzine)hybrides (19,6%) ingeschreven dan dieselwagens (19,6%), in absolute aantallen werden 48 meer milde hybrides verkocht (Duitse link).

Verleden jaar 2020 haalde de dieselwagen nog 28 %, dus naar 19,6% aandeel gedaald in 2021.

Samengevatte evolutie: 2020 / 2021 inschrijvingen EU

Benzine: 47,5% / 40% aandeel
HEV : 11,9% / 19,6% aandeel (Hybrid electric vehicles (HEV))
Diesel : 28% / 19,6% aandeel

ECV : 10,5% / 18 % aandeel (Electrically-Chargeable Vehicles), waarvan:
- BEV: - / 9,1 % (Battery Electric Vehicle)
- PHEV: - / 8,9 % (Plug in Hybride Electric Vehicle)

NGV+LPG+andere: 2,1%/2,7%

Citaat:
https://www.tagesschau.de/wirtschaft...ng-ab-101.html

Hybridautos gleichauf mit dem Diesel

Stand: 02.02.2022 12:44 Uhr

Autos mit Dieselmotor werden in Europa immer unbeliebter. Erstmals sind im vergangenen Jahr in der EU genauso viele Fahrzeuge mit einem Hybrid-Antrieb verkauft worden. Aber auch reine E-Autos holen weiter auf.Der Absatz von Dieselautos in der Europäischen Union ist in den vergangenen Monaten weiter deutlich zurückgegangen. Alleine im vierten Quartal 2021 brachen die Verkaufszahlen um über 50 Prozent ein. Das gab heute morgen der Autoherstellerverband ACEA bekannt.Der Marktanteil der Dieselfahrzeuge schrumpfte im gesamten vergangenen Jahr EU-weit auf 19,6 Prozent. Er lag damit erstmals auf demselben Niveau wie Hybridautos, also Fahrzeuge mit einem kombinierten Antrieb aus Elektro- und Verbrennungsmotor. In absoluten Zahlen schoben sich die Hybridautos sogar minimal vor den Diesel: Von ihnen wurden 48 Fahrzeuge mehr verkauft.
Op een andere website staat de VW Golf zelfs niet meer in de top 10 van meest verkochte modellen in Europa, ooit een heel tijdje de nummer 1 dankzij dé Golf TDI in verdieselt Europa. Het kan verkeren...

SUV nieuws:
Citaat:
https://www.jato.com/suvs-secure-hig...ak-in-january/

February 23, 2022

SUVs secure highest ever monthly market share in Europe, but demand remains weak in January

- New vehicle registrations fell by 2.4% compared with January 2021
- SUVs set a new market share record with 49.7% of the total volume
- The Dacia Sandero leads the general model rankings

SUVs and EVs alone drive growth
BEV nieuws:
Volgens Jato halen de stekkerwagens 19,1 % aandeel in Europa 28 voornaamste markten dat is dan alvast inclusief UK.

• BEV alleen kwam aan 10,3% dus de 10% is daar geknakt.
• Ook de grafiek BEV %pt-groei per land.

Citaat:
https://www.jato.com/in-2021-battery...red-in-europe/

According to JATO Dynamics’ data for 28 European markets, a total of 1,205,387 pure electric passenger cars were registered in 2021. This is 63% more than the 739,329 units registered in 2020, and 3.4 times higher than the 2019 total. Felipe Munoz, Global Analyst at JATO Dynamics commented: “Over the last 10 years, pure electric cars have grown faster than any other segment, including SUVs which posted a new record last year.”

In 2018, BEVs represented 1.3% of all new passenger cars registered in Europe. This jumped to 2.3% in 2019, and to 6.2% in 2020 during the worst period of the pandemic. Munoz continued: “Due to this rapid growth, EVs now have an established foothold in Europe. And despite the challenges last year, their popularity has continued to grow accounting for 10.3% of the market in 2021.”



Alleen Nederland en Tsjechië hadden geen groei, Europa-28 : +4,1 %-pt, België +2,4 %-pt. (opgelet enkel personenwagens)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 18:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 18:11   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.446
Standaard

linkje vergeten...
Citaat:
https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...0-is-verdwenen

Waarom de VW Golf uit de Europese top 10 is verdwenen

De Volkswagen Golf is traditiegetrouw een van de best verkopende automodellen in Europa. Toch komt deze VW vandaag niet meer in de top 10 voor. Wordt de Golf 8 niet gesmaakt door het grote publiek of zit er een andere verklaring achter deze tegenvaller?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be