Directe link:
Citaat:
https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-t...ull-year-2021/
2 February 2022
Brussels, 2 February 2022 – Overall in 2021, hybrid electric vehicles accounted for 19.6% of all new passenger cars registered across the EU, compared to 11.9% in 2020. Electrically-chargeable vehicles also saw a strong increase in sales, making up 18.0% of total car registrations, up from a 10.5% share in 2020.
|
Er werden al iets meer (benzine)hybrides (19,6%) ingeschreven dan dieselwagens (19,6%), in absolute aantallen werden 48 meer milde hybrides verkocht (Duitse link).
Verleden jaar 2020 haalde de dieselwagen nog 28 %, dus naar 19,6% aandeel gedaald in 2021.
Samengevatte evolutie: 2020 / 2021 inschrijvingen EU
Benzine: 47,5% / 40% aandeel
HEV : 11,9% / 19,6% aandeel (Hybrid electric vehicles (HEV))
Diesel : 28% / 19,6% aandeel
ECV : 10,5% / 18 % aandeel (Electrically-Chargeable Vehicles), waarvan:
- BEV: - / 9,1 % (Battery Electric Vehicle)
- PHEV: - / 8,9 % (Plug in Hybride Electric Vehicle)
NGV+LPG+andere: 2,1%/2,7%
Citaat:
https://www.tagesschau.de/wirtschaft...ng-ab-101.html
Hybridautos gleichauf mit dem Diesel
Stand: 02.02.2022 12:44 Uhr
Autos mit Dieselmotor werden in Europa immer unbeliebter. Erstmals sind im vergangenen Jahr in der EU genauso viele Fahrzeuge mit einem Hybrid-Antrieb verkauft worden. Aber auch reine E-Autos holen weiter auf.Der Absatz von Dieselautos in der Europäischen Union ist in den vergangenen Monaten weiter deutlich zurückgegangen. Alleine im vierten Quartal 2021 brachen die Verkaufszahlen um über 50 Prozent ein. Das gab heute morgen der Autoherstellerverband ACEA bekannt.Der Marktanteil der Dieselfahrzeuge schrumpfte im gesamten vergangenen Jahr EU-weit auf 19,6 Prozent. Er lag damit erstmals auf demselben Niveau wie Hybridautos, also Fahrzeuge mit einem kombinierten Antrieb aus Elektro- und Verbrennungsmotor. In absoluten Zahlen schoben sich die Hybridautos sogar minimal vor den Diesel: Von ihnen wurden 48 Fahrzeuge mehr verkauft.
|
Op een andere website staat de VW Golf zelfs niet meer in de top 10 van meest verkochte modellen in Europa, ooit een heel tijdje de nummer 1 dankzij dé Golf TDI in verdieselt Europa. Het kan verkeren...
SUV nieuws:
Citaat:
https://www.jato.com/suvs-secure-hig...ak-in-january/
February 23, 2022
SUVs secure highest ever monthly market share in Europe, but demand remains weak in January
- New vehicle registrations fell by 2.4% compared with January 2021
- SUVs set a new market share record with 49.7% of the total volume
- The Dacia Sandero leads the general model rankings
SUVs and EVs alone drive growth
|
BEV nieuws:
Volgens Jato halen de stekkerwagens 19,1 % aandeel in Europa 28 voornaamste markten dat is dan alvast inclusief UK.
• BEV alleen kwam aan 10,3% dus de 10% is daar geknakt.
• Ook de grafiek BEV %pt-groei per land.
Citaat:
https://www.jato.com/in-2021-battery...red-in-europe/
According to JATO Dynamics’ data for 28 European markets, a total of 1,205,387 pure electric passenger cars were registered in 2021. This is 63% more than the 739,329 units registered in 2020, and 3.4 times higher than the 2019 total. Felipe Munoz, Global Analyst at JATO Dynamics commented: “Over the last 10 years, pure electric cars have grown faster than any other segment, including SUVs which posted a new record last year.”
In 2018, BEVs represented 1.3% of all new passenger cars registered in Europe. This jumped to 2.3% in 2019, and to 6.2% in 2020 during the worst period of the pandemic. Munoz continued: “Due to this rapid growth, EVs now have an established foothold in Europe. And despite the challenges last year, their popularity has continued to grow accounting for 10.3% of the market in 2021.”

|
Alleen Nederland en Tsjechië hadden geen groei, Europa-28 : +4,1 %-pt, België +2,4 %-pt. (opgelet enkel personenwagens)