Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2022, 22:58   #1
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard Wat is dat ook alweer corona?

... Als ik het nieuws opzet zou ik het niet weten. Er wordt zo weinig over gesproken dat ik perongeluk een winkel binnenstapte zonder mondmasker. Ik zette het pas op toen ik de andere klanten zag.

Nuja, het is al enkele weken dat we er quasi niks meer van merken of voelen. Je moet al echt een azijnpisser zijn als je er nu nog altijd last mee hebt denk ik.

Ik denk dat dit subforum dus stilletjesaan gaat uitdoven.
Oud 23 februari 2022, 00:17   #2
biogenesis
Vreemdeling

Standaard

Zolang dat CST in een of andere vorm blijft terugkeren denk ik dat dit forum actueel blijft.

Er is ook nog de pandemiewet die samen met de barometer een killer combo vormt om het parlement buitenspel te houden - voor hoelang nog?

Er is ook de nakende verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel (zal wel sneuvelen, maar er zal wel iets anders bedacht worden - een goed monster staat telkens weer recht net als je denkt dat je het eindelijk afgemaakt hebt).

Volgende keer dat je in een winkel stapt moet je eens proberen je mondmasker in je zakken houden. In de fnac geen probleem, op de bus ook niet. Kassiers en buschauffeurs zijn die ongein ook kotsbeu zeker.

Ik vind jouw signature wel goed gevonden. Het is bijna een parafrase op een oude quote die me bijblijft: “never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity” - of iets in dien aard.

Laatst gewijzigd door biogenesis : 23 februari 2022 om 00:20.
biogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 00:19   #3
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biogenesis Bekijk bericht
Zolang dat CST in een of andere vorm blijft terugkeren denk ik dat dit forum actueel blijft.

Er is ook nog de pandemiewet die samen met de barometer een killer combo vormt om het parlement buitenspel te houden - voor hoelang nog?

Er is ook de nakende verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel (zal wel sneuvelen, maar er zal wel iets anders bedacht worden - een goed monster staat telkens weer recht net als je denkt dat je het eindelijk afgemaakt hebt).

Ik vind jouw signature wel goed gevonden. Het is bijna een parafrase op een oude quote die me bijblijft: “never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity” - of iets in dien aard.
Tot iemand het niet meer nodig vindt denk ik. Het gaat al lang niet meer over corona. Het gaat om de maatregelen zelf. De reden ervoor lijkt wel een detail geworden.
Oud 23 februari 2022, 05:17   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De corona is de gevoelige rand van de eikel.
Oud 23 februari 2022, 07:22   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het subforum zal binnenkort wel vervangen worden door Oekraïne, kan ik mijn hobby wat verleggen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 09:01   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat ook alweer corona?

Ik geloof (niet zeker van) dat de bierfabrikant de naam al veranderde.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2022 om 09:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 09:59   #7
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
... Als ik het nieuws opzet zou ik het niet weten. Er wordt zo weinig over gesproken dat ik perongeluk een winkel binnenstapte zonder mondmasker. Ik zette het pas op toen ik de andere klanten zag.

Nuja, het is al enkele weken dat we er quasi niks meer van merken of voelen. Je moet al echt een azijnpisser zijn als je er nu nog altijd last mee hebt denk ik.

Allez, gij. Het land is volledig gepolariseerd door de manier waarop de pandemie is aangepakt. Ik denk dat er nog lang discussie gaat zijn hierover.

Zolang die barometer (en al zeker het CST) niet weg gaat zal er hevig over gepraat worden. Ook de avondklok in die barometer is een heikel punt trouwens.

Ik denk dat je de principiële bezwaren tegen het CST niet juist plaatst. Dat gaat al lang niet meer over daar last van hebben.
Oud 23 februari 2022, 10:20   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Allez, gij. Het land is volledig gepolariseerd door de manier waarop de pandemie is aangepakt. Ik denk dat er nog lang discussie gaat zijn hierover.

Zolang die barometer (en al zeker het CST) niet weg gaat zal er hevig over gepraat worden. Ook de avondklok in die barometer is een heikel punt trouwens.

Ik denk dat je de principiële bezwaren tegen het CST niet juist plaatst. Dat gaat al lang niet meer over daar last van hebben.
De barometer is een nuttig instrument. Wat het CST betreft, wie daar hinder van heeft… tja, die zal ook wel weten waardoor dat te verklaren valt.
In elk geval van de barometer noch het CST heb ik last. Het masker (vooral het “koffiefilter” FFP-type dat tegenwoordig aanbevolen wordt) irriteert mij wel.
Oud 23 februari 2022, 10:26   #9
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De barometer is een nuttig instrument. Wat het CST betreft, wie daar hinder van heeft… tja, die zal ook wel weten waardoor dat te verklaren valt.
In elk geval van de barometer noch het CST heb ik last. Het masker (vooral het “koffiefilter” FFP-type dat tegenwoordig aanbevolen wordt) irriteert mij wel.
Ja, oude knarren vinden dat natuurlijk allemaal prima. Laten we de jeugd hun vrijheid berperken om die van ons te garanderen.
Oud 23 februari 2022, 10:41   #10
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biogenesis Bekijk bericht
Volgende keer dat je in een winkel stapt moet je eens proberen je mondmasker in je zakken houden. In de fnac geen probleem, op de bus ook niet. Kassiers en buschauffeurs zijn die ongein ook kotsbeu zeker.
Ik heb een goed geventileerd mondkapje. Dat kan iedereen zien, en niemand zegt wat.

Ik reis ook al maanden door grote delen van Europa, zonder enig covid-papier, als illegaal dus, en kan overal overnachten.

Als de rechtsstaat geen rechtsstaat meer is, hebben we ook geen morele plicht om de wet na te leven. Er blijft alleen een wettelijke verplichting om dat te doen. De immorele wet verplicht ons op immorele wijze om de immoraliteit na te leven. Het is een eeuwenoud dilemma (bv. Thomas More): gehoorzaam zijn aan het gezag of rechtvaardig zijn. Sommigen zullen de al dan niet historische kruisiging van Jezus als een voorafschaduwing hiervan zien.

We gaan naar de kern van de Westerse beschaving met deze immorele wetten.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 februari 2022 om 10:44.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 10:49   #11
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, oude knarren vinden dat natuurlijk allemaal prima. Laten we de jeugd hun vrijheid berperken om die van ons te garanderen.
We verjagen de joden, plunderen hun huizen en branden ze af om de niet-joden tegen blikseminslag, muggenbeten en pest te beschermen.
Oud 23 februari 2022, 11:23   #12
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik zet gewoon niks op, of onder mijn neus.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 11:45   #13
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Alles moet in het werk gesteld worden zodat den bompa op café kan gaan. Dat jonge kinderen mondmaskers moeten dragen is daar ondergeschikt aan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 11:46   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot iemand het niet meer nodig vindt denk ik. Het gaat al lang niet meer over corona. Het gaat om de maatregelen zelf. De reden ervoor lijkt wel een detail geworden.
CST, Coronabarometer en een geactiveerde pandemiewet. Jij noemt dat misschien details, maar dat zijn ze allesbehalve. Alle 3 deze zaken moeten DEFINITIEF op de schop, want dat gaat simpelweg over geinstitutionaliseerde vrijheidsberoving. En natuurlijk gaat het al lang niet meer over Corona. Corona is inderdaad niet belangrijk, het is het ook nooit geweest. De schade werd immers veroorzaakt door het gemaatregel. En er zal wel degelijk gediscussieerd worden over deze zaken zolang ze bestaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 23 februari 2022 om 11:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 12:36   #15
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
CST, Coronabarometer en een geactiveerde pandemiewet. Jij noemt dat misschien details, maar dat zijn ze allesbehalve. Alle 3 deze zaken moeten DEFINITIEF op de schop, want dat gaat simpelweg over geinstitutionaliseerde vrijheidsberoving. En natuurlijk gaat het al lang niet meer over Corona. Corona is inderdaad niet belangrijk, het is het ook nooit geweest. De schade werd immers veroorzaakt door het gemaatregel. En er zal wel degelijk gediscussieerd worden over deze zaken zolang ze bestaan.
België is maar een speldenprik. Al de rest in Europa moet nog volgen en ik zie niet in dat ze het voor buitenlandse reizigers gaan afschaffen in Azië en Noord Amerika. De kans is ook groot dat het een blijvende data bank wordt. Na 9/11 is ook veel veranderd wat men daarvoor als privé beschouwde.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 17:08   #16
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat is dat ook alweer corona?

Ik geloof (niet zeker van) dat de bierfabrikant de naam al veranderde.
Volgens mijn ijskast niet. Ik heb Corona erg leren appreciëren de afgelopen 2 jaar. Een licht bier, weinig gluten, en in de zomer met een partje limoen erin, zéér dorstlessend na een dag tuinieren!
Oud 23 februari 2022, 17:17   #17
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De barometer doet; niets
De CST doet; niets
Een seculiere burka doet; niets

De gehele mensheid heeft 2 jaar verloren. Mede door uw schuld. Men zal het u nooit vergeven. De geschiedenis gaat u erger veroordelen dan dat de duitsers voor de jodenvervolging veroordeeld zijn. Mede door uw schuld is de HELE WERELDBEVOLKING vervolgd voor het "vrij in leven zijn."
Oud 23 februari 2022, 20:46   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Wat is dat ook alweer corona ?

Citaat:

Over corona wordt er niet meer gesproken.
Doodzwijgen, heet dat.
Tijdens gunstige periodes is het uiteraard makkelijk praten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 februari 2022 om 20:49.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 18:13   #19
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vrijheidsberoving?
Je bedoelt een staatsgreep van democratie naar een big brother-prikdictatuur naar chinees model, een surveillancestaat, een digitale gevangenis.
Maar verwacht niet dat gevaxte, bange sheeple met oogkleppen op dat zouden kunnen vatten.
Hier een voorproefje hoe dat in zn werk gaat:
Laat dit maar eens goed doordringen hoe onze levens er zullen uitzien.
Reportage vranckx vorige zaterdag:
Hoe china van Xinjiang een open digitale gevangenis maakt waarin 1,5 miljoen Oeigoerse moslims vast zitten in detentiecentra, mishandeld en gefolterd worden en tot gratis dwangarbeid worden gedwongen was het onderwerp van vranckx.
Gezinnen worden gedwongen om verraderlijke, chinese ratten/agenten regelmatig en willekeurig onderdak te verlenen om hen te komen bespieden, ze moeten de chinezen eten geven en ze slapen zelfs in hun bedden...een vrouw getuigde dat chinese agenten elke maand 14 dagen bij hen kwamen inwonen. Zij is gevlucht naar VS en daarvoor werd haar vader opgepakt en vermoord.
De chinese minister van buitenlandse zaken, wang wenbln, viel op tv deze vrouw persoonlijk aan voor haar getuigenis voor de VN: "zij wordt gebruikt om het protest tegen china aan te wakkeren en om Xinjiang in de schijnwerpers te zetten."
Haar chinese buurvrouw stuurde haar een filmpje met het busje waarin haar vader werd weggevoerd en zei dat het haar schuld was dat haar vader dood was - wat een gemeen, misselijk volk zijn die chinese ratten!
Overal hangen camera's, overal hangen microfoons, er worden foto's gemaakt op basis van stemherkenning en bepaalde woorden zijn voldoende om mensen willekeurig op te pakken.
De opnames worden beluisterd door leden van het buurtcomité en zij beslissen of het een normale conversatie is of dat er een bedreiging in vervat zit.
Als 1 van de 1.800 gevoelige sleutelwoorden wordt gebruikt dan wordt de politie automatisch verwittigd, de woorden slaan op alledaagse activiteiten.
Alle gegevens van elke burger worden opgeslagen in een geïntegreerd bewakingssysteem dat met algoritmen vervolgens bepaalt of die persoon een potentieel gevaar voor het regime kan zijn en opgepakt dient te worden.
Dit bewakingssysteem maakt gebruikt van kleurcodes (nu weten jullie waar sos vandenbroucke de barometer-zonder-groen haalt!!!!) rood, geel en groen.
Mensen met een groene code mogen alle checkpoints passeren zonder te worden tegengehouden. De kleurcode wordt gelinkt aan de identiteitskaart die getoond moet worden aan controleposten.
Met een rode kleur gaat een alarm af en worden ze meteen opgepakt.
Als een wijk een rode kleur krijgt, dan moet iedereen naar het politiebureau en worden ze meteen overgebracht naar detentiecentra.
De chinese ambassade beweert dat de surveillance technologie gebruikt wordt voor misdaadpreventie.
Die valse smoes hebben we hier nogal gehoord maar er wordt niet één crimineel gevat omdat het de bedoeling is om de burgers te bespieden.
Xinjiang is een surveillancestaat met overal klikspanen en ratten.
Het bedrijf dat de bewakingstechnologie installeert is iFLYTEK Co, Ltd met reclame voor verkoop van "high tech service."
VS heeft dit bedrijf gesanctioneerd vanwege zijn rol in de surveillance en detentie van moslims.
Toch is iFLYTEK het officiële vertaalsysteem op de winterspelen in Peking.
Toch raar dat het olymisch comité geen enkel bezwaar heeft om vrije westerse atleten bloot te stellen aan zulke doorgedreven surveillance en beknotting van de vrije meningsuiting door vage wetten in een schurkenstaat die de mensenrechten openlijk met de voeten treedt en genocide pleegt op etnische minderheden door misbruik van technologische middelen.
In Londen werd op de openbare hoorzitting door het uyghur tribunal (door mensenrechten-activisten) een vernietigend vonnis tegen de chinese autoriteiten uitgesproken:
" Deportatie, transfer, opsluiting, schending van de fysieke vrijheid, foltering, verkrachting, seksueel geweld en sterilisatie...het tribunaal heeft boven alle gerede twijfel vastgesteld dat china maatregelen treft om geboorten te voorkomen (in detentiecentra worden vrouwen verkracht, gedwongen spiraaltjes geplaatst en gedwongen gesteriliseerd) en dus een groot deel van de Oeigoeren in Xinjiang vernietigt en dat dit effectief genocide is."
Deze uitspraak komt overeen met die van het amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken en het Britse parlement, die china veroordeelden voor de genocide op de Oeigoeren.
Dit vonnis was wereldnieuws maar minder bekend is hoe de getuigen werden geïntimideerd door chinese staatsambtenaren met bedreigingen tegen hun familieleden in china.
Hoe gaan ze te werk om elke burger overal en zelfs in eigen woning te bespieden?
Een journaliste analyseerde:
Elke wijk wordt in een rechthoekig raster opgedeeld.
Elke rechthoek heeft een manager.
Elke rechthoek wordt in eenheden onderverdeeld.
Elke eenheid wordt in gebouwen onderverdeeld
Elk gebouw wordt in verdiepingen onderverdeeld
Elke gebouw heeft een "informatieverzamelaar" (lees: RAT) die verslag moet uitbrengen aan de manager van de eenheid.
Zo wordt elke burger bespied en in het oog gehouden om in het gareel te lopen van de chinese dictators - door een maatschappij van ratten, van verklikkers.
Xinjiang is een digitale, openlucht gevangenis en dat doet de globalisten en politici kwijlen want dat is ook hun plan voor de westerse democratieën, de corona maatregelen zijn enkel het voorproefje om te zien hoever ze kunnen gaan voor er verzet komt.
We kunnen niet verwachten dat geestelijk arme sheeple het verloop en langzame ontvouwing van dit plan via de beknottingen en schendingen van onze grondwettelijke burger-en mensenrechten door CST, pandemiewet, barometer en onwettige maatregelen zouden kunnen bevatten.
Oud 25 februari 2022, 23:47   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We verjagen de joden, plunderen hun huizen en branden ze af om de niet-joden tegen blikseminslag, muggenbeten en pest te beschermen.
Ben je niet beschaamd?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be