![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.knack.be/nieuws/belgie/i...a-1842735.html
Ik weet niet waar die mensen zich mee bezig houden. Nu nog een witte mars, wat kaarsjes branden en Poetin zal stoppen. Gewoon ongelooflijk. Inval Oekraïne - Duizenden mensen betogen in Europese steden voor vrede in Oekraïne (Belga) In Zürich, Rome, Parijs, Zagreb en Londen zijn duizenden betogers zaterdag opnieuw de straat opgetrokken om te protesteren tegen de Russische inval in Oekraïne. Vorig weekend protesteerden al honderdduizenden mensen, gehuld in blauw en geel, in de Europese steden, onder meer in Praag, Berlijn, Vilnius en Madrid, om de invasie te veroordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() beter dan voor Poetin betogen, ondertussen zijn er gevangenissen te weinig in het moederland om de betogers daar op te vangen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De betogers keren alvast met een goed gevoel huiswaarts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pracht titel
![]() Corona heeft me geleerd dat het hier niet veel beter is dan in Rusland, het is gewoon anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die betogers doen dat waarschijnlijk graag. Geeft hen een goed gevoel.
Maar of Putin het zo graag hoort dat er op zoveel plaatsen aan hem gedacht wordt, dat is nog maar de vraag. Hij kan wel blijven herhalen tegen zijn lakeien dat het hem niet kan schelen, dat hij er van moet schaterlachen , maar toch ... Het allerbelangrijkste is .... ikzelf heb nul komma nul last van die betogers. Ik ga daar geen "boze" draad voor opmaken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Dergelijke betogingen zijn ook niet bedoeld om Poetin af te dreigen. Wel zijn ze gericht naar de eigen machtsbasis van het land waar dergelijke betogingen doorgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet opgevallen dat er geen beelden opduiken van massa's die ten gunste van Poetin opkomen? Wel het omgekeerde. Vandaag was er blijkbaar ook een manifestatie in Sint-Petersburg. Flink wat demonstranten werden de combi ingeduwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet opgevallen dat er geen beelden opduiken van massa's die ten gunste van Poetin opkomen? Wel het omgekeerde. Vandaag was er blijkbaar ook een manifestatie in Sint-Petersburg. Flink wat demonstranten werden de combi ingeduwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dito hier. Andere namen, andere gezichten, zelfde klooierij. Met matrakken kloppen op mensen die weigeren door een vod te ademen. "Buiten proportie".
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vierhonderd mensen manifesteren tegen oorlog in Oekraïne in Genk
GENK - Zo’n vierhonderd mensen hielden zondagavond op het Stadsplein in Genk een manifestatie tegen de Russische invasie in Oekraïne. Met muziek en toespraken wil het Genks Comité Oekraïne een solidariteit op gang brengen voor de oorlogsslachtoffers. De Russische inval in Oekraïne bracht niet alleen in de Oekraïense gemeenschap in Limburg een schokgolf teweeg, ook mensen met andere nationaliteiten zijn aangedaan. Om uiting te geven aan die solidariteit gingen zo’n vierhonderd mensen in op de oproep van het Genks Comité Oekraïne om hun verontwaardiging te tonen op het stadsplein in Genk. Tal van vredevlaggen en vooral ook blauw-gele Oekraïense vlaggen kleurden het stadsplein. Het was de muziekgroep Zjorna Hora (letterlijk vertaald Zwartberg) uit Zwartberg die tussen de toespraken zorgde voor Oekraïens meeslepende muziek. Aan de aanwezigen werd gevraagd om het manifest tegen de oorlogsvoering te ondertekenen. En daarvoor was het bij momenten aanschuiven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het totaal nutteloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu noemen we die mensen virtue-signalers.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem een voorbeeld aan m'n vriend Theo, Theo is een stille, harde werker, hij neemt niet deel aan betogingen, nee hij stapt twee, drie, vier keer per week in z'n camionette richting Wallonië om daar mensen te gaan helpen. Vandaag vertrekt ie weer met een volle camionette, met daarin een koelkast en pellets naar ginds (de koelkast stopten wij ook vol pellets). Hij kan dit jammer genoeg niet in stilte doen, omdat hij regelmatig oproepen doet voor materialen. Ondertussen installeerde hij al keukens, badkamers, woonkamers, ... bij mensen die hij niet kent (kende). Gelukkig heeft ie een grote vriendenkring die hem helpen om materialen te verzamelen, zelfs sanitairwinkels schonken hem toonzaalmeubelen voor keuken of badkamer. Voor zo'n mensen heb ik respect. En ja, ik heb hem ook al aan verschillende materialen geholpen via mijn vroegere baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=16
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben katholiek opgevoed (nou ja, opgevoed ... poging tot ... en nu hard-atheïst) en kreeg tonnen 'gewijde geschiedenis' ... maar wat jij hier vertelt over farizeeërs klopt niet volgens mij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tits & that...
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=16 Zoek de zeven verschillen. Hint : de sneeuw heb ik zelf gevonden. ![]()
![]() |