Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2022, 16:30   #1
edwinp
Banneling

Standaard Wat zal rust brengen

wat denkt u
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 16:31   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
wat denkt u
Een massa troepen-ontplooiing van de NAVO misschien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 16:44   #3
edwinp
Banneling

Standaard

Er moest nog een enquete bij, damn

Men zou zeggen als Oekraïne ( en bij uitbreiding de rest van de wereld) zich zou neerleggen bij de Russische eisen (gedeeltelijk of geheel) dan zou dit conflict snel kunnen eindigen. Met mijn bedenking dat dit een Munchen 1938 verhaal wordt, men geeft een vinger en men is uiteindelijk zijn arm kwijt.

Men zou kunnen zeggen laat de sancties hun werk maar doen, maak De Russische economie kreupel en de oorlog droogt op. Met mijn bedenking dat wij in het westen genoeg ballen moeten hebben om een jarenlange energiecrisis te weerstaan.

Men zou kunnen zeggen dat er sowieso een regimewissel komt in Moskou door de teleurstellende oorlog en de drastische economie. Met mijn bedenkingen wie zal het doen als je weet dat opponenten vermoord worden of verdwijnen (een soort Stauffenberg scenario)

Misschien moet men gewoon iets toegeven als de sancties beginnen te nijpen, een standstill voor uitbreiding naar het oosten van de EU en de Nato, kan zijn dat de chinezen dan akkoord gaan.

Of een Vichy scenario, capitulatie en de rest van het land mag bestuurd worden door symphatisanten' met mijn bedenking dat dit onaanvaardbaar is voor een volk zoals de Oekraïners
Oud 7 maart 2022, 17:16   #4
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moest nog een enquete bij, damn

Men zou zeggen als Oekraïne ( en bij uitbreiding de rest van de wereld) zich zou neerleggen bij de Russische eisen (gedeeltelijk of geheel) dan zou dit conflict snel kunnen eindigen. Met mijn bedenking dat dit een Munchen 1938 verhaal wordt, men geeft een vinger en men is uiteindelijk zijn arm kwijt.

Men zou kunnen zeggen laat de sancties hun werk maar doen, maak De Russische economie kreupel en de oorlog droogt op. Met mijn bedenking dat wij in het westen genoeg ballen moeten hebben om een jarenlange energiecrisis te weerstaan.

Men zou kunnen zeggen dat er sowieso een regimewissel komt in Moskou door de teleurstellende oorlog en de drastische economie. Met mijn bedenkingen wie zal het doen als je weet dat opponenten vermoord worden of verdwijnen (een soort Stauffenberg scenario)

Misschien moet men gewoon iets toegeven als de sancties beginnen te nijpen, een standstill voor uitbreiding naar het oosten van de EU en de Nato, kan zijn dat de chinezen dan akkoord gaan.

Of een Vichy scenario, capitulatie en de rest van het land mag bestuurd worden door symphatisanten' met mijn bedenking dat dit onaanvaardbaar is voor een volk zoals de Oekraïners
Het gaat misschien raar klinken en velen doen steigeren, maar als we Rusland niet mee betrekken in een groter plaatje en opnieuw duidelijke afspraken maken tussen NATO en Rusland dan stevenen we af op een Derde Wereldoorlog. De emoties laaien hoog op, zowel in Oekraïne, Rusland als hier. Dit is een waarden-oorlog en we moeten zien om ondanks onze verschillen een gemeenschappelijke basis te vinden. Vergevensgezindheid is heel belangrijk, en elkaar goed begrijpen. Wat gebeurd is, is gebeurd. We moeten de toekomst van onze kinderen beschermen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 17:19   #5
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het gaat misschien raar klinken en velen doen steigeren, maar als we Rusland niet mee betrekken in een groter plaatje en opnieuw duidelijke afspraken maken tussen NATO en Rusland dan stevenen we af op een Derde Wereldoorlog. De emoties laaien hoog op, zowel in Oekraïne, Rusland als hier. Dit is een waarden-oorlog en we moeten zien om ondanks onze verschillen een gemeenschappelijke basis te vinden. Vergevensgezindheid is heel belangrijk, en elkaar goed begrijpen. Wat gebeurd is, is gebeurd. We moeten de toekomst van onze kinderen beschermen.
Ja met Russen valt echt te praten. Amen.

Laatst gewijzigd door Philemon : 7 maart 2022 om 17:19.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 17:21   #6
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
tja ik begrijp u, maar herinner u 1938, moet men toegeven aan een onredelijk figuur ? gaat dit alles doen stoppen of juist verergeren ?
Oud 7 maart 2022, 17:36   #7
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

eerlijk gezegd, een dierlijke en aapachtige oplossing is gewoon totale capitulatie v oekraine en overgave, annexatie rusland, en dan alle vluchtelingen per direct permanent laten vestigen in alle EUSSR schengen zones, zijn blank Arische Broedervolkeren die makkelijk 100 procent integreren en genetisch assimileren. Al deze blank Arische vrouwen met kinderen hebben wij nu nodig, ivm uitsterven blanken in heel Europa.

zinloze oorlog, zinloze doden.
nu meteen onvoorwaardelijke capitulatie oekraine legertje.

Ik ben meer viesbruine Hindoe aapje, en dierlijke oplossingen zijn geniaal en volgen weg van minste weerstand, zo werkt Dharti Maata ook.

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 7 maart 2022 om 17:38.
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 17:40   #8
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

ja Derde Wereldoorlog is DOOD alle leven op aarde, Poetin zal dan zijn kernkoppen demonstratief afvuren voor de kust van Nato landen om Tsunamies te veroorzaken als hij in een schizoide, anale psychose raakt, poetin is latente bottom HOMOFIEL ok.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 17:44   #9
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja Derde Wereldoorlog is DOOD alle leven op aarde, Poetin zal dan zijn kernkoppen demonstratief afvuren voor de kust van Nato landen om Tsunamies te veroorzaken als hij in een schizoide, anale psychose raakt, poetin is latente bottom HOMOFIEL ok.
jammer genoeg is er te weinig psychiatrische opvang in België, we doen ons best..
Oud 7 maart 2022, 18:04   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

'Leesgenot' over de rol van de NAVO?

Het woord 'leesgenot' is misschien slecht gekozen in bovenstaande zin.

In het verleden hadden Napoleon en Hitler het doel om Europa te onderwerpen en dat is wat de Amerikanen(de NAVO) nu doen

Ik geloof er precies iets niet in de oorlog Rusland vs. Oekraïne.

Vraagt u mij niet wat want daar ben ik zelf nog niet uitgeraakt.
Oud 7 maart 2022, 18:05   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het verleden hadden Napoleon en Hitler het doel om Europa te onderwerpen en dat is wat de Amerikanen(de NAVO) nu doen

Is er buiten de verschrikkelijke oorlog nog een ander doel dat ter tafel ligt???
Oud 7 maart 2022, 18:10   #12
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Is er buiten de verschrikkelijke oorlog nog een ander doel dat ter tafel ligt???
Denkt u nu werkelijk dat wij hier de moeite gaan doen om zulke van de pot gerukte teksten te lezen?

Heel die tekst vertrekt van de foute premisse dat het de NAVO is die landen verovert en bij de NAVO trekt, het omgekeerde is echter waar. Die landen reiken de hand naar het Westen omdat ze zich bedreigd voelen door hun grote broer aan het Oostfront.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 18:11   #13
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

en dat moet met de vuisten duidelijk gemaakt worden ? in een artikel waar tientallen foto's van neo nazi's worden getoond?

Waarom hebben de russen niet gewoon de gaskraan dichtgedraaid en de Eu en de nato sancties opgelegd ?

Omdat Poetin een straatvechter is, krapuul dat zijn zin met geweld wil opleggen
Oud 7 maart 2022, 18:16   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Denkt u nu werkelijk dat wij hier de moeite gaan doen om zulke van de pot gerukte teksten te lezen?

Heel die tekst vertrekt van de foute premisse dat het de NAVO is die landen verovert en bij de NAVO trekt, het omgekeerde is echter waar. Die landen reiken de hand naar het Westen omdat ze zich bedreigd voelen door hun grote broer aan het Oostfront.
Oud 7 maart 2022, 18:17   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dat moet met de vuisten duidelijk gemaakt worden ? in een artikel waar tientallen foto's van neo nazi's worden getoond?

Waarom hebben de russen niet gewoon de gaskraan dichtgedraaid en de Eu en de nato sancties opgelegd ?

Omdat Poetin een straatvechter is, krapuul dat zijn zin met geweld wil opleggen
Dat is vrij duidelijk geworden.
Oud 7 maart 2022, 18:22   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de Amerikanen proberen om Europa te onderwerpen, is echt te belachelijk.
En dan nog via de navo: een defensief militair bondgenootschap.
Dat er samenzweringstheorieën zijn dat Amerika met zijn cultuur (met mini c, niet met hoofdletter of gewone letter) of zijn consumptie-verslavingsmodel ons wil onderwerpen, dat is net iets minder belachelijker dan de vorige stelling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 18:26   #17
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat de Amerikanen proberen om Europa te onderwerpen, is echt te belachelijk.
En dan nog via de navo: een defensief militair bondgenootschap.
Dat er samenzweringstheorieën zijn dat Amerika met zijn cultuur (met mini c, niet met hoofdletter of gewone letter) of zijn consumptie-verslavingsmodel ons wil onderwerpen, dat is net iets minder belachelijker dan de vorige stelling.
oh er worden zeker 'spelletjes' gespeeld, de VS hebben geen probleem met andere landen die hun 'cultuur' willen implementeren, daarvoor moorden en invasies uitvoeren is een andere zaak, één die ook ik niet goedkeur.

Maar het is een feit dat voormalige ussr vazalstaten aan de deur stonden te krabben om onder het Russisch juk uit te geraken. No more, ook economisch zagen ze zich liever aansluiten bij de rest

Laatst gewijzigd door edwinp : 7 maart 2022 om 18:28.
Oud 7 maart 2022, 18:28   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De eisen van Putin zouden zijn: (uit DS vandaag)
Citaat:
Peskov herhaalde de eisen nog eens: de grondwet aanpassen en neutraliteit verankeren, niet toetreden tot Navo, de Krim erkennen als Russisch grondgebied en Donetsk en Loehansk erkennen als onafhankelijke staten.
Is het doenbaar dat Oekraïne deze eisen toegeeft, zodat het militair geweld stopt, maar vervolgens een intense samenwerking aanvaardt met de EU, zonder formele toetreding tot deze?
De keerzijde van "onzentwege" zou wel moeten zijn dat zeer stevige maatregelen anti-Rusland zouden moeten blijven bestaan. Wij werken niet samen met zo'n schurkenstaat.

Is dat doenbaar?
Of gaat één of meerdere landen van de EU toch stiekum handel drijven met Rusland ... ??

Is het waard te riskeren, of blijven we zoveel doden en vernielingen aanvaarden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 maart 2022 om 18:29.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 18:31   #19
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De eisen van Putin zouden zijn: (uit DS vandaag)

Is het doenbaar dat Oekraïne deze eisen toegeeft, zodat het militair geweld stopt, maar vervolgens een intense samenwerking aanvaardt met de EU, zonder formele toetreding tot deze?
De keerzijde van "onzentwege" zou wel moeten zijn dat zeer stevige maatregelen anti-Rusland zouden moeten blijven bestaan. Wij werken niet samen met zo'n schurkenstaat.

Is dat doenbaar?
Of gaat één of meerdere landen van de EU toch stiekum handel drijven met Rusland ... ??

Is het waard te riskeren, of blijven we zoveel doden en vernielingen aanvaarden?
wat iedereen zich afvraagt is, hoever kan je dit leugenpaleis nog vertrouwen, waar stopt het voor een despoot ?
Oud 7 maart 2022, 20:30   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Op de bewuste site gaat men zelfs nog een stapje verder ...

Of het allemaal waar is, dat maakt ieder voor zich uit.

Ukraine: Von der UdSSR in die EUdSSR

Uit de tekst:

Citaat:
Een van de redenen voor de oorlog in Oekraïne is dat de VS de Russische Federatie willen opsplitsen. De Amerikaanse politiek adviseur Zbigniew Brzezinski schreef in zijn boek "Het grote schaakbord": "Zonder Oekraïne is Rusland niet langer een Euraziatisch rijk" en "Vanuit geopolitiek oogpunt betekende de val van Oekraïne een belangrijk verlies, omdat daardoor de geostrategische opties van Rusland drastisch werden beperkt". De VS waren dus al lange tijd bezig om Oekraïne uit de Russische omloopbaan te halen.

Een belangrijke mijlpaal in dit verband was de coup van Maidan: Victoria Nuland (mevrouw Fuck the EU) gaf toe dat Amerika voor vijf (!) miljard dollar subsidie had gegeven voor een regimeverandering in Oekraïne.
Ik heb er geen idee van of er ook maar iets van waar is dus was ik mijn handen in de onschuld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be