![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne, maar niet beperkt tot deze.
Zelf ben ik 100% voor gelijkberechtiging van mannen en vrouwen, voor gelijke lonen, voor zitjes in de raden van bestuur en in regeringen, enz. Maar in de berichtgeving over de oorlog in Oekraïne verbaast het me dan wel dat mannen tussen 18 en 60 jaar moeten meevechten en het land niet mogen verlaten en vrouwen wel kunnen vertrekken. De tijd dat je met een zwaard van meerdere kilos moest hakken in een oorlog is voorbij, een trekker overhalen vergt 100 gram kracht en een vrouw kan dat net zozeer. Zeker geen verwijt aan de vrouwen ginder, maar algemeen gesproken: gelijke rechten in goede tijden betekent ook gelijke plichten als het minder prettig wordt. Of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat zijn lang niet altijd de vrouwen,...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alleen maar om ze te jennen. Want de feiten zijn wel duidelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) het gaat over meer dan een trekker overhalen. Het is nog altijd van groot belang dat soldaten een goede fysiek hebben (materiaal meesleuren, afstanden afleggen,...) 2) Puur biologisch gezien is het logisch om vrouwen meer te beschermen dan mannen. Eén man kan perfect 100 vrouwen bevruchten en dus een populatie snel terug op niveau brengen. Een vrouw daarentegen kan geen honderd kinderen baren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als we dan toch zo snel mogelijk de bevolking weer willen laten groeien, kunnen we dan niet gewoon alle oude mensen eerst de strijd in sturen? Alle kinderen fijn twee ouders, alleen de weekendjes bij opa en oma moeten ze missen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me eens laten wijsmaken dat de stewardessen op Israëlische lijnvliegtuigen allemaal hard getrainde militairen zijn.
(nu val ik wel op sportief uitziende jonge vrouwen, dus misschien wou die gast mij wat jennen ..)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |