Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2022, 09:13   #1
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard De heksenjacht tegen Postnl

Zou deze toevallig zijn ontketend of zou deze eerder aangestuurd zijn voor of door andere concurrerende Belgische bedrijven die ze liever kwijt dan rijk zijn?
Oud 21 april 2022, 16:06   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hebben die andere concurrerende bedrijven post.nl verleid tot het sluiten van de ogen voor kinderarbeid?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 16:25   #3
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Vier maanden na de eerste undercoverreportage is PostNL er nog steeds niet in geslaagd om de kinderarbeid bij zijn onderaannemers aan te pakken, aldus de media. Zo konden ze een jongen van dertien filmen die naar eigen zeggen twee ?* drie dagen per week voor het postbedrijf werkte voor 5 euro per uur.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 16:29   #4
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zou deze toevallig zijn ontketend of zou deze eerder aangestuurd zijn voor of door andere concurrerende Belgische bedrijven die ze liever kwijt dan rijk zijn?
Was ook mijn gedacht, maar ik denk dat je naar de politiek moet kijken want zij hebben de macht om dat te sturen.
ps schoof, post nl komt hier bijna dagelijks en nog nooit geen kind gezien, zelfs zware pakjes worden hier achteraan gezet als er niemand is.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 17:23   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Was ook mijn gedacht, maar ik denk dat je naar de politiek moet kijken want zij hebben de macht om dat te sturen.
ps schoof, post nl komt hier bijna dagelijks en nog nooit geen kind gezien, zelfs zware pakjes worden hier achteraan gezet als er niemand is.
Een kind van 13 rijdt niet met een cammionette.

Een kind van 13 kan wel pakjes, in het magazijn, behandelen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 18:10   #6
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een kind van 13 rijdt niet met een camionette.

Een kind van 13 kan wel pakjes, in het magazijn, behandelen.
da kind kan ook mee zijn in de camionette van zijn pa en pakjes afgeven.
goh, da vind ik nie erg hoor t'zal wel ne kleine zijn van een werknemer, of het kan ook een verdwaalde import zijn. als we kind waren gingen we ook bij den boer helpen patatten rapen voor een zakcentje vanaf we een jaar of zeven waren, en in oktober of november bieten voor de koeien.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 21 april 2022 om 18:11.
Oud 21 april 2022, 18:36   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goh, da vind ik nie erg hoor t'zal wel ne kleine zijn van een werknemer, of het kan ook een verdwaalde import zijn. als we kind waren gingen we ook bij den boer helpen patatten rapen voor een zakcentje vanaf we een jaar of zeven waren, en in oktober of november bieten voor de koeien.
Voila zie, de circel is rond.
Boerementaliteit die primeert op elementaire rechtsbeginselen, in de denkwereld van extreem-rechts zijn dat maar details...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 april 2022 om 18:37.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 20:41   #8
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Klopt, ik zie daar ook een graten in. Als die kleine zelf wil werken, wat ik zelf positief vind, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Het lijkt echter een dogma te zijn dat als je jonger bent dan xx jaar, je hoegenaamd niet mag werken want dan is het slecht en heiligschennis. Mon dieu.
Oud 21 april 2022, 20:43   #9
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zou denken aan Postbe. Zij hebben destijds Postnl willen overnemen wat niet gelukt is. Overheid is aandeelhouder en de circel zou rond kunnen zijn.
Oud 21 april 2022, 20:56   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Post.NL de sociale regels niet respecteert moet het keihard aangepakt worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 21:24   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er wel iets van ooneerlijke concurentie speelt, ...

Maar euh eerlijk is eerlijk ze moeten het wel proper houden he, en dat ons dat dan iets meer kost. Ja de UPS man heb ik vandaag ook meer moeten betalen , de keuze het uit Holland laten komen of Duitsland, wel in Holland was het iets duurder, maar sneller en met UPS wat vele malen betrouwbaarder is dan al die andere prutsers tegenwoordig. Dus heb ik iets meer betaald.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 21:29   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar, ik ben over het algemeer meer tevereden over Post NL dan de belgische pesterijen. Of het moet in opdracht van DHL zijn.

Er was een periode dat ik hier eens een paar stevige klachten heb ingediend voor de post. Het minimum dat je van een facteur mag vragen is dat hij kan lezen , schrijven moet daarvoor nog niet, maar lezen is wel de essentie. Zelf dat bleek een probleem te zijn.

Kortom na mijn escallatie naar de postombudsdienst en het nodige peper in de mail, was de boodschap aangekomen. Ik stond op het punt om die facteur een boekje met aap noot mies etc cadeau te doen.
Oud 21 april 2022, 21:30   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, ik zie daar ook een graten in. Als die kleine zelf wil werken, wat ik zelf positief vind, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Het lijkt echter een dogma te zijn dat als je jonger bent dan xx jaar, je hoegenaamd niet mag werken want dan is het slecht en heiligschennis. Mon dieu.
Regels zijn regels he, ... hoe belachelijk ook, natuurlijk als die kleine van 13 niet naar school gaat ondertussen is er wel iet serieus mis.

Maar als de met nonkel Piere in de conge de baan gaat doen, ja hij gaat daar niet van doodgaan.
Oud 21 april 2022, 21:46   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Boerementaliteit die primeert op elementaire rechtsbeginselen, in de denkwereld van extreem-rechts zijn dat maar details...
De CD&V burgemeester en landbouwer waar ik als 10 - 12 jarige aardappelen ging rapen had er nochtans ook geen probleem mee.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 april 2022 om 21:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 21:56   #15
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Lap ze, ons pandake sleurt er weeral extreem rechts bij, zeg beertje kunt ge nog slapen, ik zou iedere vijf min. toch eens door de gordijnen kijken om te zien of er geen extreem commando klaar staat om u mee te sleuren naar een of andere onderaardse kelder, van geen keur dat het allemaal softies en jeanetten zijn den dag van vandaag.
Oud 21 april 2022, 22:02   #16
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is waar, ik ben over het algemeer meer tevereden over Post NL dan de belgische pesterijen. Of het moet in opdracht van DHL zijn.

Er was een periode dat ik hier eens een paar stevige klachten heb ingediend voor de post. Het minimum dat je van een facteur mag vragen is dat hij kan lezen , schrijven moet daarvoor nog niet, maar lezen is wel de essentie. Zelf dat bleek een probleem te zijn.

Kortom na mijn escallatie naar de postombudsdienst en het nodige peper in de mail, was de boodschap aangekomen. Ik stond op het punt om die facteur een boekje met aap noot mies etc cadeau te doen.
oh, hier van beide geen klachten hoor, zal wel wa streekgebonden zijn zeker zoals grote of wa minder grote stad of dorp.
Oud 22 april 2022, 01:54   #17
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als Post.NL de sociale regels niet respecteert moet het keihard aangepakt worden.
Waarom ben ik als Nederlander, nota bene of juist uit de grensstreek, extra achterdochtig, wanneer de Belgische overheid een Nederlands bedrijf aanpakt?

Het is dubbel, ook in Nederland waren de ZZP'ers van PostNL lang schijnzelfstandigen. Anderzijds Post.BE faalde in hun overname, andersom gebeurd zoiets ook te vaak.

Echter mocht het waar zijn, dan verdienen ze wel een straf.
Oud 22 april 2022, 06:51   #18
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als AH Delhaize overneemt doen we niet moeilijk maar als omgekeerd BPost PostNL wil overnemen komt de Nederlandse politiek tussen ... daarbij kinderarbeid en illegalen tewerkstellen ... blijven achter PostNL gaan zou ik zeggen. Moeten ze maar niet nu al voor de derde keer een briefje in het Frans in mijn bus steken. Ik woon in Antwerpen begot. Blijven pesten tot ze terug boven de moerdijk kruipen!

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 08:54   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Schakel geen kinderen, zorg dat alles in orde is en de concurrenten hebben geen poot om op te staan.

Arbeidsregelgeving negeren is niet iets waartoe de concurrenten POSTNL hebben toe gedwongen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 08:56   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja, wat is 'willen' he?

Er kan heel veel druk van de ouders komen. Die regelgeving is er om kinderen te beschermen. Ik vermoed dat toch weinig hier terug zouden willen naar de tijd dat kinderen naar de fabrieken werden gestuurd?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be