![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.403
|
![]() Voor wie graag vlamt op de Duitse Autobahn wees verwittigd
![]() https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1649594793 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Elk half uur tanken.
ICEs kunnen 30 liter/km en veel meer verbruiken bij +250 kmh. Dat is minstens 5 maal meer kWh erdoor gejaagd dan een EV, men is verwittigd. ![]() Het uitgerekend rijbereik, of soms elk half uur tanken. ![]() https://www.focus.de/auto/ratgeber/k...d_3515475.html Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2022 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Tesla verbruik 49 - 50 kWh/100 km bij gemiddeld 200 kmh.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2022 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig dat fossiele brandstoffen en hun hernieuwbare broertjes "iets" energiedichter zijn dan zelfs de best bruikbare accu.
Een nucleaire batterij heeft een veel hogere energiedichtheid, maar de vermogens die er uit gehaald kunnen worden zijn veel lager. Dus helaas, geen pindakaas hier.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Tesla model 3 legde 2.781 km af in 24 uur (uiteraard Duitsland)
116 kmh gemiddeld inclusief snelladen en dat bijna 3 jaar geleden. (EVs laden vandaag sneller) Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2022 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() De optimaalste snelheid zou ~190 kmh zijn voor een snelle EV wanneer men inclusief snelladen het snelst een verre afstand van A naar B wil afleggen.
Optimaal snelladen is 10% tot ~ 60%, anders wat tijdverlies. (aan kurve tot 150 kW laden was toen al voldoende) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2022 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie het breed heeft, kan het breed laten hangen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Ook dat is evident.
https://www.spiegel.de/auto/aktuell/...-a-837466.html 100 liter per 100 km aan 400 kmh, na ~70 km tanken, of best na 10 minuten tenlaatste. Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2022 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In verhouding tot die Uberverspillende ICE die tegen 400km/u de 100l tank leegslurpt. Daar zit wel 950 Kwu aan energie in.... Zoals ik schreef, men heeft nog niet veel commerciele ICE's gebouwd die het onderste uit de kan halen qua technische mogelijkheden voor comfort, snelheid en toch een beetje bereik halen met een tank die energetisch gezien het equivalent van het ruitenwasvloeistofreservoir is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
Zuipers van benzines moeten natuurlijk ook niet . |
|
![]() |
![]() |