Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2022, 10:13   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Doodbraaf Oekraïne

In dat verhaaltje van doodbraaf Oekraïne en stoute Rusland ben ik nooit in meegegaan.

Er zal nog wel veel veel meer aan de oppervlakte komen. Zoals altijd politieke spelletjes.

https://www.demorgen.be/nieuws/geche...elen~b50c84cf/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 10:15   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Zoals zo sprekend verwoord hier op het forum, "ja het zijn Nazies, maar het zijn onze Nazies."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 10:24   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oekraïne is heel braaf.

Die opgepakte jonge Russische militair levenslang geven???

Ik denk dat men dat in sommige andere landen anders zou aangepakt hebben.
Oud 24 mei 2022, 11:10   #4
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In dat verhaaltje van doodbraaf Oekraïne en stoute Rusland ben ik nooit in meegegaan.

Er zal nog wel veel veel meer aan de oppervlakte komen. Zoals altijd politieke spelletjes.

Ik heb helaas weinig zin een abo op de Morgen te nemen.
De straf dat die gast krijgt is licht, hij heeft een nutteloze doodstraf gegeven aan een gewone burger.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 11:21   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb helaas weinig zin een abo op de Morgen te nemen.
De straf dat die gast krijgt is licht, hij heeft een nutteloze doodstraf gegeven aan een gewone burger.
Akkoord met alle twee je statements.
Oud 24 mei 2022, 11:51   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zonder quotering van de tekst valt er weinig inhoudelijk te reageren...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 14:49   #7
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Da zal hier geen lang draadje worden, foei Fred dat ge daarover begint.
Oekraïners goed Russen zeer slecht
En dan nog nen Chinese pande er tussen
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 15:15   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Da zal hier geen lang draadje worden, foei Fred dat ge daarover begint.
Oekraïners goed Russen zeer slecht
En dan nog nen Chinese pande er tussen
En dat terwijl er net een Russisch piepjong soldaatje werd gesnapt die een burger heeft doodgeschoten.
Het moet volgens mij de eerste keer zijn in de geschiedenis van oorlogen een soldaat een onschuldige burger heeft neergeschoten

Russen zijn duidelijk de stoutste.
Oud 24 mei 2022, 15:21   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat terwijl er net een Russisch piepjong soldaatje werd gesnapt die een burger heeft doodgeschoten.
Het moet volgens mij de eerste keer zijn in de geschiedenis van oorlogen een soldaat een onschuldige burger heeft neergeschoten

Een groot aantal Russen zijn "stout".
Veel van die soldaten komen uit Siberë... Sukkelaars.
Snap je ?
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 16:07   #10
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een uniform aan hebben is geen pas om op gewone passerende burgers te richten en te schieten. Met of zonder uniform is dat moord. En het is ook geen pas om willekeurig vrouwen en kinderen random te verkrachten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 16:30   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een uniform aan hebben is geen pas om op gewone passerende burgers te richten en te schieten. Met of zonder uniform is dat moord. En het is ook geen pas om willekeurig vrouwen en kinderen random te verkrachten.
Echt ? Wist ik niks van. Dank voor de info.
Oud 24 mei 2022, 16:48   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oekraïne is heel braaf.

Die opgepakte jonge Russische militair levenslang geven???

Ik denk dat men dat in sommige andere landen anders zou aangepakt hebben.
LOL, wel onder marteling en zonder echte bewijzen. Dat is een schijnproces om hem te kunnen ruilen tegen een soldaat die door de Russen op dezelfde manier veroordeeld zal worden. De Russen hebben veel meer gevangenen dus het ruilen zal moeizaam verlopen.
Oud 24 mei 2022, 16:49   #13
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

In een oorlog begaat iedere partij misdaden. Nooit de historisch uitstekende serie "Band of Brothers" gezien? We hebben veel te danken aan deze generatie, maar ook daar zie je dat de goeien (met opzet zonder aanhalingstekens geschreven) plunderden, al eens krijgsgevangenen vermoorden etc...

De baseline van dit alles blijft: had Poetin deze oorlog nooit begonnen, dan was al deze miserie er niet. Hij kan er ook een einde aan maken, als hij wil meteen zelfs.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 24 mei 2022 om 16:49.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 16:54   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
In een oorlog begaat iedere partij misdaden. Nooit de historisch uitstekende serie "Band of Brothers" gezien? We hebben veel te danken aan deze generatie, maar ook daar zie je dat de goeien (met opzet zonder aanhalingstekens geschreven) plunderden, al eens krijgsgevangenen vermoorden etc...

De baseline van dit alles blijft: had Poetin deze oorlog nooit begonnen, dan was al deze miserie er niet. Hij kan er ook een einde aan maken, als hij wil meteen zelfs.
Als Poetin zegt dat het nazi's zijn dan mag je ze vermoorden, verkrachten, plunderen en martelen.
Oud 24 mei 2022, 17:00   #15
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
LOL, wel onder marteling en zonder echte bewijzen. Dat is een schijnproces om hem te kunnen ruilen tegen een soldaat die door de Russen op dezelfde manier veroordeeld zal worden. De Russen hebben veel meer gevangenen dus het ruilen zal moeizaam verlopen.
Marteling? Waarop is dat nu weer gebaseerd? Roddels van een bewezen leugenaar als Tomm?

Dit is geen schijnproces, maar een eerste oorlogsmisdaad die nu effectief voor een rechtbank is gekomen en waarbij de dader werd veroordeeld, van ruilen kan uiteraard geen sprake meer zijn, hij moet levenslang in een Oekraiense cel.

Je bent nog altijd zwaar in denial duidelijk over hoe serieus de Oekraeiers dit nemen, vreemd na 3 maand bewijs hiervan, dag na dag na dag.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 17:11   #16
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het idee lijkt me wat, maar hij is al te ver heen.
Alleen als hij een einde maakt aan zichzelf kan dit de oorlog eindigen.

Poetin is op een punt gekomen dat hij naast die andere groten in de Russische geschiedenisboeken wil staan als degene die terug Rusland op de kaart heeft gezet. Koste wat kost.

Laatst gewijzigd door Philemon : 24 mei 2022 om 17:13.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 17:27   #17
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt inderdaad dat een kanonvlees slaaf van Poetin en "burger-moordenaar" de LEVENSLANG kreeg. >>>> met nadruk op in LEVEN blijven.

" gelet op" het feit dat de russen met en mensenleven meer of min niet inzitten zelfs al is het een eigen Russische soldaat. Denk ik dat Oekraïne de nadruk willen legen heeft voor de ganse wereld dat zelfs de vijand in Oekraïne een eerlijke rechtsprocedure kreeg die wereldwijd met arendsogen gevolgd werd zonder DOODSTRAF uitspraak!

Bovendien is dit natuurlijk inderdaad een politieke rechtszaak, want normale wijze valt een soldaat onder de militaire rechtsprocedures en deze valt dan weer onder Verdrag van Genève van 1949 , dan mag de soldaat zelf niet openbaar vertoond worden.

Toen hij aan het publiek tentoon gezet werd kon ook vastgesteld worden dat hij er niet verwaarloost of gefolterde uit zag.Dus dat Oekraïne zich humaan houd aan de Verdrag van Genève regels

Dus daaruit af leidend een signaal van Oekraïne aan de russen: “ vermoord onze Oekraïense soldaat krijgsgevangen niet” maar pas de Verdrag van Genève van 1949 toe zoals wij doen.... de VN, de wereld kijkt toe.

Al is men in Rusland wel al onderscheid aan het maken tussen Oekraïense krijsgevangene soldaten…. Het gewone leger soldaat en een Ultra rechtse soldaat die ze dan als terroristen bestempelen en dat valt dan buiten de conventie van Geneve overeenkomsten….zoals spionnen en huurlingen in oorlog tijd ook geen bescherming genieten als ze gepakt worden achter de linies.

Het gewone leger soldaat en een Ultra rechtse soldaat = Nazi militairen waarmee de russen de link leggen naar de SS.

Bovendien kan de "burger-moordenaar" soldaat die via zijn Foto wereld wijd bekend is ooit nadien als pasmunt gebruikt worden om bv Oekraïense soldaten uit te wisselen die door de russen bestempeld worden als Ultra rechtse Nazi’s.

Oorlog voeren is schaakspel met alle middelen!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 24 mei 2022 om 17:37.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 17:45   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Betaalmuur.

Fred, kan je wat tekst uit dat artikel citeren ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 17:50   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Marteling? Waarop is dat nu weer gebaseerd? Roddels van een bewezen leugenaar als Tomm?

Dit is geen schijnproces, maar een eerste oorlogsmisdaad die nu effectief voor een rechtbank is gekomen en waarbij de dader werd veroordeeld, van ruilen kan uiteraard geen sprake meer zijn, hij moet levenslang in een Oekraiense cel.

Je bent nog altijd zwaar in denial duidelijk over hoe serieus de Oekraeiers dit nemen, vreemd na 3 maand bewijs hiervan, dag na dag na dag.
Ze deden het al voor de oorlog, dat zal nu niet gestopt zijn. Ze hebben niet eens beelden van die jongen, enkel een bekentenis ... via marteling. De Russen nemen niet voor niets de term "neonazis" in de mond, als zelfs Amnesty International spreekt over massa moord!

https://en.wikipedia.org/wiki/Torture_in_Ukraine

Amnesty International reported that the "climate of torture in the Ukrainian prisons" is "fostered by impunity of security officers who use the torture to extract confessions, completely ignoring presumption of innocence".

In 2017, Amnesty International reported that during the War in Donbass there was overwhelming evidence of ongoing war crimes, including torture and mass murders of prisoners. In Eastern Ukraine, Security Service of Ukraine (SBU) operates special hidden prisons for alleged Donbass rebels where unacknowledged detention is accompanied by widespread torture and different kinds of human rights abuses. The Ukrainian government tried to deny the existence of the blacksites, but it was confirmed by multiple reports of the UN monitoring mission in Ukraine, Amnesty International and Human Rights Watch.

It is highly likely that the volunteer battalions are responsible for the most of the war crimes committed by the Ukrainian forces. The personnel of the units dominated by neonazis was reported by international and local organizations in connection with abductions, ill-treatment, unlawful detentions, property thefts and other kinds of offenses
.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 mei 2022 om 17:59.
Oud 24 mei 2022, 18:00   #20
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze deden het al voor de oorlog, dat zal nu niet gestopt zijn. Ze hebben niet eens beelden van die jongen, enkel een bekentenis ... via marteling. De Russen nemen niet voor niets de term "Nazies" in de mond,

https://en.wikipedia.org/wiki/Torture_in_Ukraine

Amnesty International reported that the "climate of torture in the Ukrainian prisons" is "fostered by impunity of security officers who use the torture to extract confessions, completely ignoring presumption of innocence".

In 2017, Amnesty International reported that during the War in Donbass there was overwhelming evidence of ongoing war crimes, including torture and mass murders of prisoners. In Eastern Ukraine, Security Service of Ukraine (SBU) operates special hidden prisons for alleged Donbass rebels where unacknowledged detention is accompanied by widespread torture and different kinds of human rights abuses. The Ukrainian government tried to deny the existence of the blacksites, but it was confirmed by multiple reports of the UN monitoring mission in Ukraine, Amnesty International and Human Rights Watch.

.
Citaat:
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy.
Please share your thoughts on the matter at this article's deletion discussion page.
Feel free to improve the article, but do not remove this notice before the discussion is closed and do not blank the page. For more information, read the guide to deletion.
gefabriceerd door de trollenfabriek 9/10, de edit pagina staat vol discussies
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be