![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Von der Leyen pro toetreding van Oekraïne tot EU: “Ze zijn één van ons”
Gaan ze nu weeral dezelfde fout maken als in het verleden? Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen heeft zich uitgesproken voor de toetreding van Oekraïne tot de Europese Unie. Gevraagd door een verslaggever van de zender Euronews over de toelating van het land tot de Unie, antwoordde ze zondag: “Mettertijd zullen ze inderdaad bij ons horen. Ze zijn een van ons en we willen ze erin.” Ze benadrukte ook dat er reeds op verschillende gebieden wordt samengewerkt. Samenwerken is heel iets anders dan zo'n land te laten toetreden. Zaterdag had de Oekraïense president Volodimir Zelenski aangedrongen op een besluit. “Het is een cruciaal moment om de langdurige discussie eens en voor altijd te beëindigen en een besluit te nemen over Oekraïnes lidmaatschap van de EU,” zo schreef hij op Twitter. Oekraïne werkt al enige tijd toe naar een toetreding tot de Unie. De doelstelling is sinds 2019 ook in de grondwet verankerd. Gaan we, door deze oorlog, de toekomst van Europa nog verder op het spel zetten? We hebben ons hand al overspeeld door teveel landen, die niet klaar waren om toe te treden, toch te laten toetreden. De gevolgen kennen we allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merkel heeft de EU ten gronde gericht, Von Der Leyen zal het afmaken.
Als het er van komt valt de eerste op Brussel.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echt slimme actie kan je dat weer niet noemen, ... maar ja wat had je verwacht van een politieker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt tijd voor een Vlexit en aansluiting bij de UK, als ze ons al willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() mettertijd
staat toch duidelijk daar. Zoals Turkije dat die wortel ook al een paar decennia voor zich uit ziet hangen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het moment daar omdat ze de publieke opinie mee hebben. De publieke opinie is heel slecht geïnformeerd over de gevolgen en ze zullen reageren gewoon vanuit het gevoel van onrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Oekraïense gebieden kennen meer inwoners dan Polen. Polen heeft het grootste inwonersaantal van de Oostbloklanden in de EU.
Met de Oekraïense gebieden in de EU zijn er 4 landen op 10 Oostbloklanden naar rangschikking op inwonersgetal. De EU zou meer dan ooit verworden tot de EUSSR. Als Ursula von der Leyen politiek vluchteling zou worden voor haar subversie raad ik haar aan om zich te informeren bij Edward Snowden waar ze het beste asiel aanvraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks Russen: 't zijn de Vlondereirs die de Brabanders en de Limburgers eruit willen, tiens!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn mening is al langer: de toegangsvoorwaarden om in de EU te komen zijn te slap.
Maar wie voldoet aan eventueel strengere voorwaarden, die is absoluut welkom. En dat betekent dan nog niet dat ik politiek akkoord ben met alles wat ze momenteel flikken in de EU. Ik wil zelfs zo ver gaan dat niet langer elke lidstaat evenveel 'macht' heeft. Eén mens, één stem. Nadat dus een striktere grondwet het een en het ander heeft uitgeklaard, waarbij het allerbelangrijkste is: subsidiariteit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik benadruk wel: subsidiariteit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ze niet beter bij channel hun serveuzes gaan memmen?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ben ik net iets meer fan van de Baron ... alhoewel?¿ ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 februari 2022 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |