![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid zich moeien ivm de pedagogische tik? | |||
Ja, ze moet zich moeien en het verbieden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,22% |
Neen, ze moet zich niet moeien, zelfs al tik ik niet |
![]() ![]() ![]() |
13 | 35,14% |
Neen, ze moet zich niet moeien en ik tik enkel als het echt nodig is |
![]() ![]() ![]() |
18 | 48,65% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige ouders vinden dat het mag.
Anderen niet. Moet de politiek zich moeien? De kinderrechtencommissaris wil het gedrag van de mensen zien wijzigen. Is dat zijn taak? De Schoof vindt alleszins dat als een kleine zich in een living bevindt waar een kachel of open haard brandt, of op een terras waar men bbq bezig is, men toch moet zorgen dat als die kleine het niet wil begrijpen, een tikje wel degelijk kan helpen. Zever aub niet over het verschil tussen 'afrossen' en een pedagogische tik. Dat moet wel duidelijk zijn. En volwassenen kennen ook de pedagogische tik. Probeer je maar eens te verzetten als de flikken vinden dat je je mening niet mag zeggen tegen de roi bij zijn onblijde intrede, buiten de voorziene kooi-van-vrije-meningsuiting. Of vraag het maar eens aan de brandweermannen van twee weken terug in Brussel. titel: Volwassenen mag je toch ook niet slaan? link: http://www.standaard.be/plus/20131227/ochtend/3 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al regelmatig geschreven heb,WEIGER om ,nog voor advokaten te stemmen......de politieke lijsten zullen er voor U maar magertjes uitzien na dergelijke "zeefprocedure",maar alles is beter dan dit soort mensen!
Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2013 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Men heeft hier in belgie een massa aan nutteloze postjes gecreëerd om de politieke vriendjes een plaatsje te bezorgen. Van tijd tot tijd gaan die zich dan in de schijnwerpers zetten met een totaal non-idee kwestie van hun onmisbaarheid te bewijzen. Deze kinderrechtencommisaris is en één van
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Uiteraard hoeft de politiek zich niet te moeien. Opvoeden is een ernstige bezigheid; dat doe je niet zomaar even tussen de soep en de patatten. Je bent in de eerste plaats een liefhebbende en verantwoordelijke ouder. Liefhebbend en verantwoordelijk, is het mes dat snijdt langs twee kanten. Al zie je je kind doodgraag, toch, af en toe is een tik op zijn plaats. Het zijn immers kinderen; en kinderen doen nu eenmaal gekke dingen bij tijden. Ze tasten grenzen af; ... net zoals wij hebben gedaan toen we kind waren.
Als zij worden opgevoed in een wereld waarin zij geen tik mogen krijgen, dan worden zij grootgebracht in een schijnwereld. Als ik zou vernemen dat mijn kind iemand zwaar beledigd; opzettelijk kwetst, dan kan hij van mij een tik krijgen. Of denk je, dat wanneer hij groter wordt; en op school/uitgaansleven, iemand kwetst, dat deze een 'ludiek/gepaste' straf gaat bedenken? Wees gerust, ik heb in mijn generatie niemand weten doodgaan van een pedagogische tik. Integendeel. Weet ook, dat kinderen, die weten dat ze toch geen tik krijgen van de ouders, de ergste van allemaal zijn. Beschouw het maar als een vorm van diplomatieke onschendbaarheid. En ja, ... ik weet het wel. Zo meteen zal iemand komen schermen met termen als 'alternatieve straf'. Hoe ga je dat opleggen? Als ze echt koppig zijn, dan vegen zij hun mooie voetjes aan die alternatieve straf. En dan? Ga je het niet uitvoeren van de alternatieve straf, bestraffen met een andere alternatieve straf? Laat me niet lachen. Een pedagogische tik kan geen kwaad.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 27 december 2013 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Kinderen mag je niet slaan, punt. Ik zie een werkgever al een pedagogische tik geven aan z'n werknemer, dat is net hetzelfde. Het werkt toch niet en is een zwaktebod van de ouders en opvoeders.
Al weet ik ook wel dat enkel de blanke Vlaming hier verantwoording zal moeten afleggen, voor de andere is het cultuur, dan mag het natuurlijk wel. (/sarcasm) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu ja, wat is de de goede manier van opvoeden? Volgens mij aldus een opvoeding, waarbij bij momenten een pedagogische tik op zijn plaats is. [Al geldt bovenstaande voor 98% van de gevallen ... er zijn me dunkt altijd uitzondering, waarbij hoe hard de ouders ook proberen, de opvoeding totaal mislukt. ... we noemen het 'geboren verloren zielen'].
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het blijft in de familiesfeer dus moet het kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom zou een jong volwassene, die een goede opvoeding heeft genoten, zijn ouders slaan?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik ga de zaak even uitbreiden: ik heb de positiefste herinneringen aan de leraars die af en toe eens een pedagogische -en soms meer dan dat - tik uitdeelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() dubbele post
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 27 december 2013 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Als ik hoor en lees wat tegenwoordig allemaal niet meer mag in de opvoeding van de kinderen , dan ben ik steeds zeer verwonderd dat de volwassenen van nu nog kunnen functioneren en niet allemaal zonder uitzondering overgetraumatiseerde mensen zijn!!!!
Mijn kinderen kregen regelmatig een tik, soms zelfs een serieuze en mijn kleinkinderen kunnen dit ook , weliswaar zeer zeldzaam , ondervinden. Met al die pedagogische verbodsbepalingen kan ik alleen maar vaststellen dat de kinderen tegenwoordig geen besef meer hebben van wat mag en niet mag, van respect en van wellevendheid: de zgz "vrije opvoeding" heeft zeker geen verbetering gebracht; Als je welopgevoede kinderen ontmoet worden die thuis meestal binnen de lijntjes gehouden en een tik kan daar ook bij horen. Ik heb mijn eigen volwassen kinderen nog niet horen klagen over hun strenge opvoeding, al deden ze dat natuurlijk wel toen ze jonger waren, nu beseffen ze dat het enkel voor hun eigen welzijn was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is zo precies een pedagogische tik?
En een kleine tegen zijn goesting oppakken, opheffen bedoel ik, en naar een hoek in de kamer dragen, en hem daar verplichten te blijven staan, dat is toch ook 'geweld' ?? De kunst van de pedagogische tik is net dat hij niet moet uitgedeeld worden omdat de kleine zich herinnert dat de tik bestaat ... Op sommige ogenblikken heeft de mama onvoldoende tijd - vb. als de soep dreigt aan te branden of klein zusje mag niet van tafel donderen tijdens pamperwissel- en moet er een signaal mogelijk zijn: "geen tijd om te praten, we zijn nu even ernstig, het moet ..". Wij zijn lichaam en geest. Een tik is soms een accentuering van een gedachte. De juiste tik is diegene waarbij de kleine goed beseft dat hij het zelf gezocht heeft en zijn mama of papa eigenlijk wel teveel gejend heeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 december 2013 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() 100 % akkoord, omaplop. De pampermaatschappij heeft alleen maar negatieve effecten.
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 27 december 2013 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Als ik de jeugd van vandaag bekijk hebben ze veel te weinig pedagogische tikken gekregen, en zou veel van hen er zelfs nu nog deugd van hebben eens goed pedagogische klop te krijgen
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() wat een onzin allemaal, goede ouders weten wel wat ze moeten doen, en als daar een tik op de broek bij hoort om erger ongeluk te voorkomen, waarom niet ?
hebben die betweters zelf wel kinderen gehad ? ik betwijfel het sterk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Gisteren, (dd 26/12/2013) was het de Kroongetuigen op televisie. Daarin werd de slachtpartij en het verhoor van Daniël Scholeer gereconstrueert. U weet wel, die jongen van 17, die een vrije opvoeding genoot; zonder pedagogische tik, die in 1983 zijn grootmoeder, moeder, vader, nonkel en tante overhoop heeft geschoten. Hij keek eveneens enorm op naar Hitler. ...Ze hadden hem beter wat meer pedagogische tikken gegeven toen hij jong was.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 27 december 2013 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Onze kinderen vonden dat we streng waren, maar nu merk ik dat ze hetzelfde doen bij hun kinderen, en dan denk ik,, het moet toch nog zo slecht niet geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die jongen kreeg een vrije opvoeding. Kreeg ook steeds wat hij wilde; tot op een bepaald moment zijn ouders eens "neen" hadden gezegd. Hij kon daar niet mee omgaan. Ga er nu ook niet vanuit, dat ik van oordeel ben, [want dat lijkt mij de reden, waarom u aangeeft dat ik zou overdrijven] dat elk kind dat een vrije opvoeding geniet, een seriemoordenaar zal worden (of is). In dat geval, dan hebben wij niet zeven nieuwe gevangenissen nodig, maar een tienvoud daarvan.
![]() |