![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker in Gent zie ik de mensen maskers dragen ook op plaatsen en straten waar dat niet moet.
Ik veronderstel dat ze het ook niet meer weten en schrik hebben om een boete te krijgen. Vandaar een klein overzicht. In het?*hele Gentse winkelwandelgebied?*(van de Vlaanderenstraat tot aan het Gravensteen en van de Kouter tot aan de Vrijdagmarkt)In enkele?*drukke straten buiten het centrum, zoals de Wondelgemstraat, Bevrijdingslaan, Dampoortstraat en de Dendermondsesteenweg (van Dampoort tot Heernisplein)In en rond de Gentse studentenbuurt,?*tussen de Sint-Pietersnieuwstraat en de Overpoort.?*Op plaatsen waar je op?*openbaar vervoer wacht,?*zoals bushaltes en perrons (en ook op het openbaar vervoer zelf).In de omgeving van?*Gentse scholen.?*De?*mondmaskerplicht geldt?*tijdens de schooldagen?*(24/24),?*in een zone van 200 meter rond de in- en uitgangen van alle Gentse scholen. Lees?*de politievordering?*voor meer info.Op?*wekelijkse markten. Enkel de markten waar essentiële goederen verkocht?*worden zijn momenteel open.?*Op?*begraafplaatsen?*en de parkings van de begraafplaatsen. Nu is Gent wel heel wat groter dan dat winkelgebied, en kan je het afzetten in de meeste gevallen. Wat betreft schoolgebieden zouden de regels ook mogen vervallen in tijden dat er geen school open is, en de horeca gesloten blijft. Dat is mijn mening. Het zou de openbare mening aangaande fascisme wat bijstellen mogelijks.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten mondmaskers nu nog veel helpen of gezond zijn dan was er iets voor te zeggen, maar dat zijn ze niet. Het is een symbool van onderwerping, meer niet en dan kom je altijd in een Gestapo sfeertje terecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar doe ze dan ook af waar dat niet moet. Een verstandige burgemeester zou bv ook die plaatsen kunnen aanduiden met een bordje bv.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 januari 2021 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een mondmasker draagt, ook al is dat gedurende de ganse week dezelfde, dan word je niet scheef bekeken en doe je dus normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn persoonlijke omgeving zie ik daar echter zeer weinig van. Onder de jonge en werkende bevolking lijkt de animo helemaal niet groot te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Media.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 januari 2021 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verenigt u, verworpenen der aarde !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat dat nog redelijk goed gaat met die mondmaskers.
Binnen gebouwen edm wordt het redelijk goed toegepast, volgens mijn uiterst beperkte scala aan waarnemingen. Buiten op straat is er wat variatie, maar ik heb ook de indruk dat er alleen boetes uitgedeeld worden op erg drukke plaatsen. Behalve natuurlijk in Brussel, daar durven ze niet optreden. De toorn van de ps-clan zou te groot zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Volledig mee eens. Doch er zijn mensen die deze prietpraat geloven over mondmaskers en het tegenhouden van virussen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn er denk ik genoeg die angst hebben voor het virus en desnoods een komkommer in hun hol zouden steken als de experten zeggen dat het helpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het masker gebied in Gent is beperkt. Het winkelcentrum (niet zo groot) en de winkels overal. En een stuk of 3 winkelstraten daar buiten. Maar voor de rest is dat nooit gevraagd. Natuurlijk door dat overal te dragen twijfelen de anderen ook. En zo krijg je dat Gestapo idee. Men moet dat beter aanduiden vind ik.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De trend is dat mensen die niet zeker zijn het mondmasker opzetten, dan is de enige zekerheid dat je geen boete krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik smeet het weg als de elastiekjes het begaven, dat was meestal na een week, maar ik ben nu op een doos gevallen waar dat ene masker het al een maand uithoudt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.nature.com/articles/srep...ntent=deeplink |
|
![]() |
![]() |