![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Beste wensen [/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Beste lezer, bij deze wens ik u Prettige feestdagen en mijn beste wensen voor het Nieuwe Jaar. 2004 Is weer bijna voorbij en ’t is weer een jaar geweest. [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De ‘onverwijlde’ splitsing van BHV is nog steeds geen feit en DHL wees ons allemaal op de tekortkomingen van ons federalisme, iets wat de Belg. Unie reeds twee jaar geleden zegde. [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Kroonprins haalde uit naar het naar het separatisme. Blijkbaar vonden sommigen dat de fameuze “vrije mening” in d�*t geval weer niet opging. Twee maten en twee gewichten... [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Voor het eerst kende België ook “assymetrische regeringen”, verschillend op federaal en regionaal niveau. En zowaar ook –zij het zeer tijdelijk- haar eerste, vrouwelijke premier. Het meest belangrijke feit is echter de blijvende, ongelooflijke opmars van extreem-rechts. De traditionele partijen kunnen het niet stoppen, daar ze het belangrijkste wapen, namelijk pleiten tégen de splitsing van België, niet gebruiken. Zo lopen ze nu allen van zwarte zondag naar zwarte zondag met als enige verweer... de punten van radicaalrechts –separatisme en nationalisme- overnemen. Je hoeft geen politoloog te zijn om te weten dat je zo steeds gaat verliezen.[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het is onze taak als Belgen, maar ook als democraten, om het separatisme te blijven bestrijden en –desnoods als enige wat nu al het geval is- de eenheid van België te blijven verdedigen. We weten dat we het bij het rechte eind hebben en dat we een stem kunnen –en zullen- geven aan al die landgenoten (recente peilingen spreken van 80 tot 90%) die niet willen dat hun land verdwijnt. [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Volgend jaar bestaat België 175 jaar. Langer dan Duitsland, Polen, Italië, Noorwegen Ierland, Luxemburg en heel Oost- en Zuid-Oost-Europa. Lang niet slecht voor een staat die onze tegenstanders “kunstmatig” noemen...[/size][/font] B. Yammine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer schoon Bruno.
Onze Goede Vorst Albert II zou het niet beter zeggen in zijn traditionele Kersboodschap. Of zijt gij zijn ghost-writer en is dit een sneak-preview? ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 18 december 2004 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() En dat België nog verder mag ontbinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen alle flaminganten in 2005 hun verzuring en haat laten voor wat het is en ons Vrolijk België aanvaarden, en nog lang en gelukkig leven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens zien of BHV dan al gesplitst is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel Patriotje, ik heb zowaar voor een sekondje gedacht dat je Berten Bibber of Filip den taaien van Sexen-Klootburg zelf in hoogsteigenpersoon waart, en ons hier met een alias als nick toesprak.
Maar dan kan niet hé. De bende van Laeken ne parle pas tellement bien le Flamand. Toch ook mijn beste wensen. Want of we nu allebei in zus of in zo wonen, den ene al liever in zus dan in zo en den anderen omgekeerd, we spreken dezelfde taal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Inderdaad twee maten en twee gewichten! Mijne pa zaliger zei altijd: Van zatten en zotten hoort ge de waarheid! Ik denk niet dat hij besefte hoe waar dat is.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziedaar De Staaf!!! Zat én zot!!! Ik postuleer voor forum-orakel. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 december 2004 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij deze ook mijn allerbeste (en welgemeende) wensen voor het nieuwe jaar!
![]()
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat: