Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2004, 23:24   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard mannen willen geen 'woman on top' als partner

Mannen willen geen 'women on top' als partner

Als mannen moeten kiezen tussen hun secretaresse of hun bazin als huwelijkspartner, gaan ze -jawel- voor de secretaresse. De een noemt het ijdelheid, de ander onzekerheid. Amerikaanse onderzoekers noemen het echter een "evolutionaire" keuze die de menselijke soort in stand houdt.

Onderzoekers van de Universiteit van Michigan ondervroegen 120 mannen en 208 vrouwen over hun mogelijke aantrekking tot iemand die ze kenden, gesteld dat deze persoon hun baas, ondergeschikte of gelijke was. De ondervraagden moesten die aantrekking omzetten in een cijfer van 1 tot 9 en zo weergeven in welke mate ze zouden overwegen met deze persoon naar een feestje of naar bed te gaan, of te trouwen.

De vrouwelijke ondervraagden maakten geen onderscheid in de rang van de persoon tot wie ze zich aangetrokken voelden. Mannen maakten ook geen onderscheid in rang, zolang het bij een one-night stand bleef. Op het vlak van langdurige relaties lieten mannen wel duidelijk een voorkeur voor ondergeschikte collega's blijken.
Volgens de onderzoekers worden mannen tot die keuze gedreven vanuit een "vaderinstinct". Met andere woorden: een ondergeschikte vrouw zal haar man niet zo snel bedriegen en slippertjes vormen nu eenmaal een bedreiging voor de voortzetting van het geslacht.
Het onderzoek doet alvast heel wat stof opwaaien onder psychologen. Zo zou de studie volgens sommigen te weinig oog hebben voor de invloed van hedendaagse sociale krachten.

is ook volstrekt onnatuurlijke situatie wanneer de man moet onderdanig zijn en gecommandeerd worden door de vrouw.
natuurlijk worden zulke situaties uitbundig bejubelt en gevierd door links-liberale progressieve en feministische sujetten.

de man is vervreemd van zijn eigen natuur.
kracht, moed, kunst, strijdlust, ongeremdheid, nobelheid, eer en andere typisch mannelijke kenmerken worden steeds minder gewaardeerd in de samenleving.
om ergens te komen moet je meestal een kontlikkedende papiervretende hebzuchtige ambitieuze egoïstische eikel zijn die vastgeroest zit in zijn muffe kantoor.
'diplomatisch', 'vlot', 'joviaal', 'flexibel', 'trendy' en andere adjectieven die de verwijfde yuppie typeren zijn de vereisten tegenwoordig.
dit is tegen de authetieke innerlijke aard van de man.

de kelto-germaanse krijgers waren 'lui' inzake arbeidsethiek, maar spaarden hun krachten om zich te bewijzen in de strijd voor vrouw, heerd en clan.
oorlogsbuit was hun rechtmatige verloning.
dit zit nog bij vele mannen in de genen, en de botsing van deze genetische determinant met de hedendaagse moraal van verplicht mietje-zijn zorgt voor menig mannelijke identiteitscrisis.
zoveel zelfmoorden bij mannen, zal wel niet toevallig zijn zeker.

male pride.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 23:42   #2
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Dan heb ik een afwijking, want ik val juist op zulke vrouwen. Ze zijn vaak intelligent, gedreven en hebben een ijzersterk karakter. Mmmmmmm...
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 23:45   #3
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Dan heb ik een afwijking, want ik val juist op zulke vrouwen. Ze zijn vaak intelligent, gedreven en hebben een ijzersterk karakter. Mmmmmmm...
typisch voor getemde schoothondjes.
ze hebben een baasje nodig.
Oud 18 december 2004, 23:51   #4
Ernesto
Banneling

Standaard

8) In bed, heb ik ze graag "on top"
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 00:12   #5
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
typisch voor getemde schoothondjes.
ze hebben een baasje nodig.
Ben ik een schoothondje? Of wil jij persé gelijk krijgen?

Misschien zoek ik iemand op hetzelfde niveau als ikzelf? Misschien ben ik die ja-knikkers en "kweetniewatikwil"-madammen wel beu die hun gedacht maar durven zeggen achter mijn rug?

Waarom wil jij zo graag zo'n schoothondje/vod als vrouw?
Oud 19 december 2004, 03:07   #6
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

zou het er idd ook wel moeilijk mee hebben mocht het vrouwke mijn baas zijn, maar aan de andere kant: getrouwd zijn met de baas heeft ook weer zijn voordelen e
Oud 19 december 2004, 10:34   #7
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Echt he, duidelijk de baas! Dan blijf ik wel thuis en doe het huishouden ofzo.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 14:22   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn vrouw is thuis genoeg al den baas, dan ik ze nog eens op 't werk ....

Ernstig: ons verstand is niet altijd de baas over ons instinkt; en vervang 'niet altijd' maar gerust door 'meestal niet'.
Ge moet daarvoor geen item uit een overigens vermoedelijk interessante psychologische studie isoleren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 22:39   #9
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik een schoothondje? Of wil jij persé gelijk krijgen?

Misschien zoek ik iemand op hetzelfde niveau als ikzelf? Misschien ben ik die ja-knikkers en "kweetniewatikwil"-madammen wel beu die hun gedacht maar durven zeggen achter mijn rug?

Waarom wil jij zo graag zo'n schoothondje/vod als vrouw?
mijn vriendin heeft een universitair diploma.
dus heus geen 'vod' ofzo.
Oud 20 december 2004, 08:44   #10
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

De vrouw gaan werken en de man thuis blijven. Dat is nog een goed idee. Welke man kan daar nu tegen zijn ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 12:54   #11
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De vrouw gaan werken en de man thuis blijven. Dat is nog een goed idee. Welke man kan daar nu tegen zijn ?
geen probleem mee, zolang hij zijn status en respect niet verliest (wat uiteraard wel zo is in deze commerciële prestatie-maatschappij).
de man is immers niet gemaakt om de hele dag geestdodende afstompende bandarbeid te verrichten. dit is volstrekt onnatuurlijke lichaamsactiviteit. als men wilde dieren in een kooi ziet gaat men protesteren, maar een man die geketend is aan suffe eentoninge arbeid, dat vindt men normaal. net daar wordt hij gefrustreerd van en agressief tegen vrouw en kind.
de mogelijkheden om zelfontplooiing en je ziel in je arbeid te leggen zijn, zeker voor minder geschoolden, jammer genoeg zeer schaars.
maarja, nu kunnen ze wel een gsm kopen en een auto.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 december 2004 om 12:58.
Oud 20 december 2004, 13:12   #12
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
geen probleem mee, zolang hij zijn status en respect niet verliest (wat uiteraard wel zo is in deze commerciële prestatie-maatschappij).
de man is immers niet gemaakt om de hele dag geestdodende afstompende bandarbeid te verrichten. dit is volstrekt onnatuurlijke lichaamsactiviteit. als men wilde dieren in een kooi ziet gaat men protesteren, maar een man die geketend is aan suffe eentoninge arbeid, dat vindt men normaal. net daar wordt hij gefrustreerd van en agressief tegen vrouw en kind.
de mogelijkheden om zelfontplooiing en je ziel in je arbeid te leggen zijn, zeker voor minder geschoolden, jammer genoeg zeer schaars.
maarja, nu kunnen ze wel een gsm kopen en een auto.
Status, respect... Is dit nog wel een europees land?

Trouwens, iemand moet die geestdodende afstompende bandarbeid verrichten, en niet iedereen kijkt daar zo op neer. En niet iedereen die aan een band werkt is aggressief of zelfs dom, op mijn vakantiejob 14 jaar geleden stond ik aan de band naast een graduaat die gewoon liever dit deed dan zijn vorig werk (hij was laborant en zat de hele dag testen uit te voeren).
Oud 20 december 2004, 13:29   #13
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn vriendin heeft een universitair diploma.
dus heus geen 'vod' ofzo.
Durft ge dan ook die theoriën die je hier verkondigd tegen uw vriendin vertellen?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 13:33   #14
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mannen willen geen 'women on top' als partner

Als mannen moeten kiezen tussen hun secretaresse of hun bazin als huwelijkspartner, gaan ze -jawel- voor de secretaresse. De een noemt het ijdelheid, de ander onzekerheid. Amerikaanse onderzoekers noemen het echter een "evolutionaire" keuze die de menselijke soort in stand houdt.

Onderzoekers van de Universiteit van Michigan ondervroegen 120 mannen en 208 vrouwen over hun mogelijke aantrekking tot iemand die ze kenden, gesteld dat deze persoon hun baas, ondergeschikte of gelijke was. De ondervraagden moesten die aantrekking omzetten in een cijfer van 1 tot 9 en zo weergeven in welke mate ze zouden overwegen met deze persoon naar een feestje of naar bed te gaan, of te trouwen.

De vrouwelijke ondervraagden maakten geen onderscheid in de rang van de persoon tot wie ze zich aangetrokken voelden. Mannen maakten ook geen onderscheid in rang, zolang het bij een one-night stand bleef. Op het vlak van langdurige relaties lieten mannen wel duidelijk een voorkeur voor ondergeschikte collega's blijken.
Volgens de onderzoekers worden mannen tot die keuze gedreven vanuit een "vaderinstinct". Met andere woorden: een ondergeschikte vrouw zal haar man niet zo snel bedriegen en slippertjes vormen nu eenmaal een bedreiging voor de voortzetting van het geslacht.
Het onderzoek doet alvast heel wat stof opwaaien onder psychologen. Zo zou de studie volgens sommigen te weinig oog hebben voor de invloed van hedendaagse sociale krachten.

is ook volstrekt onnatuurlijke situatie wanneer de man moet onderdanig zijn en gecommandeerd worden door de vrouw.
natuurlijk worden zulke situaties uitbundig bejubelt en gevierd door links-liberale progressieve en feministische sujetten.

de man is vervreemd van zijn eigen natuur.
kracht, moed, kunst, strijdlust, ongeremdheid, nobelheid, eer en andere typisch mannelijke kenmerken worden steeds minder gewaardeerd in de samenleving.
om ergens te komen moet je meestal een kontlikkedende papiervretende hebzuchtige ambitieuze egoïstische eikel zijn die vastgeroest zit in zijn muffe kantoor.
'diplomatisch', 'vlot', 'joviaal', 'flexibel', 'trendy' en andere adjectieven die de verwijfde yuppie typeren zijn de vereisten tegenwoordig.
dit is tegen de authetieke innerlijke aard van de man.

de kelto-germaanse krijgers waren 'lui' inzake arbeidsethiek, maar spaarden hun krachten om zich te bewijzen in de strijd voor vrouw, heerd en clan.
oorlogsbuit was hun rechtmatige verloning.
dit zit nog bij vele mannen in de genen, en de botsing van deze genetische determinant met de hedendaagse moraal van verplicht mietje-zijn zorgt voor menig mannelijke identiteitscrisis.
zoveel zelfmoorden bij mannen, zal wel niet toevallig zijn zeker.

male pride.

Uiteraard een vrouw dient zich in de 1ste plaats bezig te houden met huishoudelijke taken en kinderen opvoeden. Carrièrevrouwen zijn diegenen die vooral vanwege hun "mannenhaat" proberen enige status in de samenleving te verwerven.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 13:34   #15
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Status, respect... Is dit nog wel een europees land?
je moet niet hypocriet zijn en verwonderd doen over termen die dagelijks deel uitmaken van de samenleving omdat ze nu eens in een context worden gebruikt die jou niet aanstaat.

Citaat:
Trouwens, iemand moet die geestdodende afstompende bandarbeid verrichten, en niet iedereen kijkt daar zo op neer. En niet iedereen die aan een band werkt is aggressief of zelfs dom, op mijn vakantiejob 14 jaar geleden stond ik aan de band naast een graduaat die gewoon liever dit deed dan zijn vorig werk (hij was laborant en zat de hele dag testen uit te voeren).
als iemand dat werk graag doet, zoveel te beter voor hem natuurlijk.
maar er zijn er veel die dat werk niet graag doen en weinig andere keuze hebben.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 december 2004 om 13:34.
Oud 20 december 2004, 13:35   #16
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Uiteraard een vrouw dient zich in de 1ste plaats bezig te houden met huishoudelijke taken en kinderen opvoeden. Carrièrevrouwen zijn diegenen die vooral vanwege hun "mannenhaat" proberen enige status in de samenleving te verwerven.
Ben jij een moslim ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 15:34   #17
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
iedereen moet kunnen doen wat ie graag doet: willen vrouwen werken, laat ze maar, willen mannen thuisblijven om voor de kinderen te zorgen, laat hem.

één van de punten waar het Vlaams Blok vroeger vaak verweten werd, is het principe van 'vrouw aan de haard'. het VB stelt echter een ouderloon voor: een vergoeding voor de ouder (m/v) die thuisblijft om voor de kinderen te zorgen.

gezinnen met 2 kostverdieners zien meestal veel te weinig hun kroost, die overdag naar de crèche moet, gevolg: minder sociale band tussen kind en ouders. als 1 van beide ouders zijn werk opgeeft om zich voltijds met de kinderen bezig te houden (of beide ouders parttime), kunnen de kinderen in eigen huis opgroeien.

een ander voordeel van het ouderloon is dat doordat 1 ouder uit een tweeverdienersgezin uit de arbeidsmarkt stapt, een ouder uit een gezin met 2 werklozen, een hoopvollere toekomst tegemoet kan gaan.

in de praktijk zullen het meestal de moeders zijn die zullen thuisblijven om voor de kinderen te zorgen:
- eerst en vooral krijgt de vrouw meestal een lager loon, dus als dat loon wegvalt, komt het verschil minder hard aan
- het is biologisch gezien normaal: er bestaat nog altijd iets als het 'moederinstinct' en mannen hebben nu eenmaal niet de mogelijkheid om borstvoeding te geven
Oud 20 december 2004, 16:09   #18
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Echt he, duidelijk de baas! Dan blijf ik wel thuis en doe het huishouden ofzo.
Jij on top?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 18:30   #19
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ben jij een moslim ?
Neen, waarom???
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 18:54   #20
PAJOT
Banneling

Standaard

Een vrouw moet een vrouw blijven. Feministen verliezen al hun vrouwelijke charmes.

Van feminisme tot homofilie is maar een kleine stap !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be