![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mannen willen geen 'women on top' als partner
Als mannen moeten kiezen tussen hun secretaresse of hun bazin als huwelijkspartner, gaan ze -jawel- voor de secretaresse. De een noemt het ijdelheid, de ander onzekerheid. Amerikaanse onderzoekers noemen het echter een "evolutionaire" keuze die de menselijke soort in stand houdt. Onderzoekers van de Universiteit van Michigan ondervroegen 120 mannen en 208 vrouwen over hun mogelijke aantrekking tot iemand die ze kenden, gesteld dat deze persoon hun baas, ondergeschikte of gelijke was. De ondervraagden moesten die aantrekking omzetten in een cijfer van 1 tot 9 en zo weergeven in welke mate ze zouden overwegen met deze persoon naar een feestje of naar bed te gaan, of te trouwen. De vrouwelijke ondervraagden maakten geen onderscheid in de rang van de persoon tot wie ze zich aangetrokken voelden. Mannen maakten ook geen onderscheid in rang, zolang het bij een one-night stand bleef. Op het vlak van langdurige relaties lieten mannen wel duidelijk een voorkeur voor ondergeschikte collega's blijken. Volgens de onderzoekers worden mannen tot die keuze gedreven vanuit een "vaderinstinct". Met andere woorden: een ondergeschikte vrouw zal haar man niet zo snel bedriegen en slippertjes vormen nu eenmaal een bedreiging voor de voortzetting van het geslacht. Het onderzoek doet alvast heel wat stof opwaaien onder psychologen. Zo zou de studie volgens sommigen te weinig oog hebben voor de invloed van hedendaagse sociale krachten. ____________________________________________ is ook volstrekt onnatuurlijke situatie wanneer de man moet onderdanig zijn en gecommandeerd worden door de vrouw. natuurlijk worden zulke situaties uitbundig bejubelt en gevierd door links-liberale progressieve en feministische sujetten. de man is vervreemd van zijn eigen natuur. kracht, moed, kunst, strijdlust, ongeremdheid, nobelheid, eer en andere typisch mannelijke kenmerken worden steeds minder gewaardeerd in de samenleving. om ergens te komen moet je meestal een kontlikkedende papiervretende hebzuchtige ambitieuze egoïstische eikel zijn die vastgeroest zit in zijn muffe kantoor. 'diplomatisch', 'vlot', 'joviaal', 'flexibel', 'trendy' en andere adjectieven die de verwijfde yuppie typeren zijn de vereisten tegenwoordig. dit is tegen de authetieke innerlijke aard van de man. de kelto-germaanse krijgers waren 'lui' inzake arbeidsethiek, maar spaarden hun krachten om zich te bewijzen in de strijd voor vrouw, heerd en clan. oorlogsbuit was hun rechtmatige verloning. dit zit nog bij vele mannen in de genen, en de botsing van deze genetische determinant met de hedendaagse moraal van verplicht mietje-zijn zorgt voor menig mannelijke identiteitscrisis. zoveel zelfmoorden bij mannen, zal wel niet toevallig zijn zeker. male pride. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Dan heb ik een afwijking, want ik val juist op zulke vrouwen. Ze zijn vaak intelligent, gedreven en hebben een ijzersterk karakter. Mmmmmmm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze hebben een baasje nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 8) In bed, heb ik ze graag "on top"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien zoek ik iemand op hetzelfde niveau als ikzelf? Misschien ben ik die ja-knikkers en "kweetniewatikwil"-madammen wel beu die hun gedacht maar durven zeggen achter mijn rug? Waarom wil jij zo graag zo'n schoothondje/vod als vrouw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() zou het er idd ook wel moeilijk mee hebben mocht het vrouwke mijn baas zijn, maar aan de andere kant: getrouwd zijn met de baas heeft ook weer zijn voordelen e
![]()
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Echt he, duidelijk de baas! Dan blijf ik wel thuis en doe het huishouden ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw is thuis genoeg al den baas, dan ik ze nog eens op 't werk ....
Ernstig: ons verstand is niet altijd de baas over ons instinkt; en vervang 'niet altijd' maar gerust door 'meestal niet'. Ge moet daarvoor geen item uit een overigens vermoedelijk interessante psychologische studie isoleren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus heus geen 'vod' ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De vrouw gaan werken en de man thuis blijven. Dat is nog een goed idee. Welke man kan daar nu tegen zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de man is immers niet gemaakt om de hele dag geestdodende afstompende bandarbeid te verrichten. dit is volstrekt onnatuurlijke lichaamsactiviteit. als men wilde dieren in een kooi ziet gaat men protesteren, maar een man die geketend is aan suffe eentoninge arbeid, dat vindt men normaal. net daar wordt hij gefrustreerd van en agressief tegen vrouw en kind. de mogelijkheden om zelfontplooiing en je ziel in je arbeid te leggen zijn, zeker voor minder geschoolden, jammer genoeg zeer schaars. maarja, nu kunnen ze wel een gsm kopen en een auto. ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 december 2004 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, iemand moet die geestdodende afstompende bandarbeid verrichten, en niet iedereen kijkt daar zo op neer. En niet iedereen die aan een band werkt is aggressief of zelfs dom, op mijn vakantiejob 14 jaar geleden stond ik aan de band naast een graduaat die gewoon liever dit deed dan zijn vorig werk (hij was laborant en zat de hele dag testen uit te voeren). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
maar er zijn er veel die dat werk niet graag doen en weinig andere keuze hebben. Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 december 2004 om 13:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
één van de punten waar het Vlaams Blok vroeger vaak verweten werd, is het principe van 'vrouw aan de haard'. het VB stelt echter een ouderloon voor: een vergoeding voor de ouder (m/v) die thuisblijft om voor de kinderen te zorgen. gezinnen met 2 kostverdieners zien meestal veel te weinig hun kroost, die overdag naar de crèche moet, gevolg: minder sociale band tussen kind en ouders. als 1 van beide ouders zijn werk opgeeft om zich voltijds met de kinderen bezig te houden (of beide ouders parttime), kunnen de kinderen in eigen huis opgroeien. een ander voordeel van het ouderloon is dat doordat 1 ouder uit een tweeverdienersgezin uit de arbeidsmarkt stapt, een ouder uit een gezin met 2 werklozen, een hoopvollere toekomst tegemoet kan gaan. in de praktijk zullen het meestal de moeders zijn die zullen thuisblijven om voor de kinderen te zorgen: - eerst en vooral krijgt de vrouw meestal een lager loon, dus als dat loon wegvalt, komt het verschil minder hard aan - het is biologisch gezien normaal: er bestaat nog altijd iets als het 'moederinstinct' en mannen hebben nu eenmaal niet de mogelijkheid om borstvoeding te geven
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Een vrouw moet een vrouw blijven. Feministen verliezen al hun vrouwelijke charmes.
Van feminisme tot homofilie is maar een kleine stap ! ![]() |
![]() |
![]() |