![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In “Poetin May Break the Nuclear Taboo” (Verklaringen, 30 april), stelt Peggy Noonan overtuigend dat we de dreigementen van Vladimir Poetin serieus moeten nemen. De aannames van Amerikanen over de onmogelijkheid om kernwapens in te zetten (“Dat zal niet gebeuren! Het is nooit gebeurd!”) zijn onjuist.
Mevrouw Noonan komt tot deze conclusie door te kijken naar de slechte Russische militaire prestaties in Oekraïne en naar het nihilistische karakter van de heer Poetin. Vladimir Poetin is een Sovjet-man; hij leefde zijn eerste 39 jaar in de Sovjet-Unie, klom op tot luitenant-kolonel bij de buitenlandse inlichtingendienst van de KGB en betreurde de ondergang van de USSR publiekelijk. Hij werd gevormd door en weerspiegelt nog steeds de Sovjetdoctrines. Een van die doctrines betreft het gebruik van kernwapens. Bijna precies 45 jaar geleden onthulde Richard Pipes, deze doctrine in een artikel in het tijdschrift Commentary: “Why the Soviet Union Thinks It Could Fight & Win a Nuclear War.” “De strategische doctrine die de USSR de afgelopen twee decennia heeft aangenomen, roept op tot een beleid dat lijnrecht tegenovergesteld is aan dat van de Verenigde Staten. Het idee van een uitgebreide nucleaire oorlog is diep verankerd in het Sovjet-denken, ondanks dat het wordt afgedaan door westerse strategen die oorlog beschouwen als een een-twee-uitwisseling. . . . Terwijl wij kernwapens als een afschrikmiddel beschouwen, zien de Russen ze als een ‘inzetbaar’.” Hij concludeerde: “Er is iets van nature destabiliserend in het feit dat we een nucleaire oorlog onhaalbaar en suïcidaal vinden voor beiden, en onze belangrijkste tegenstander het beschouwt als haalbaar en winbaar voor hemzelf.” Kortom: als Poetin dreigt met kernwapens, kunnen we hem beter ernstig nemen.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Poetin heeft zich gespiegeld aan Hitler maar gaat dezelfde fouten niet maken. Gaat hij als het hem tegenzit kernwapens gebruiken? Vast en zeker. Juist om te voorkomen dat het met hem afloopt als met zijn voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld gaat niet vergaan.
Tot 50 jaar geleden plantten de boeren patatten. Dan plantten ze mais. En nu planten ze weer patatten. Intussen zijn er -tig oorlogen gepasseerd, atoombommen gesmeten en overal betonblokken en andere rommel in de weg gezet, dat allemaal over evenveel jaar weer weg gaat zijn. Vroeger sponsorden de regimes de boeren om hun boomgaarden te rooien en te verkavelen en goten ze overal beton en asfalt, nu sponsoren ze om boomgaarden te planten en breken beton en asfalt uit.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 8 mei 2022 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Putin zichzelf ziet als Engeland in 1940.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Putin lijkt me geen bluffer.
Belangrijk is wel correct te citeren wat Putin effectief zegt en en geen anti Russische vervorming aan te geven als onderdeel van een propaganda oorlog. Daarbij zou ik nog niet zo zeker zijn wie hier als eerste kernwapens zou durven gebruiken. Laatst gewijzigd door Bach : 10 mei 2022 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge weet welke wereld na de nieuwe wereldoorlog komt, kan massa extinctie troost bieden.
Fear not.
![]() |
#7 |
|
![]() Och, het Kremlin blaast warm en koud tegelijk over de inzet van hun kernwapens. Ik neem die onnozelaars op dat vlak al lang niet meer ernstig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Putin is al serieus gekalmeerd. De economische strafmaatregelen missen hun effect niet. Militair gaat het ook al helemaal niet zoals hij gefantaseerd had. Naar het schijnt was het volk tijdens de (afgeslankte) défilé ook niet uitermate enthousiast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je eerst de vraag wat Hitler zou gedaan hebben moest hij beschikken over nucleaire wapens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is den tijd?
Toen zong "Den Duits" van Wir fahren gegen Engeland.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikanen zijn de enige die ze ooit al tegen burgers hebben gebruikt. Toch zijn dat vandaag de goei omdat ze toevallig aan "onze" kant stonden...begrijpen wie kan.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter nog: zelf via Koksy VOR in een vierzitterke overvliegen op 1500 of 2500 voet naar Albion en de White cliffs zelf zien passeren onder je vleugelke, terwijl op weg om een koffieke drinken in Lydd, op een zondagnamiddag eind jaren 80.
Oh, dierbaar gekoesterde memories...
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Naar 't schijnt" weet ik er alles over.
Als/indien Putin terminaal ziek zou zijn, zoals 'naar 't schijnt' beweerd wordt, zal 't hem worst wezen wie er al dan niet overleeft nadat hij z'n laatste adem uitblaast. 'Naar 't schijnt' heeft hij ook niet simplistisch gedreigd met kernwapens in te zetten. Enkel als de NAVO hem als eerste zou aanvallen, hij - in 'n zeldzaam interview aan 'n Westerse journalist - verklaart dat er dan niemand meer zou overleven.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 10 mei 2022 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het alternatief zou geweest zijn dat Duits als tweede taal wordt onderwezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: In feite Russisch, naar 't schijnt.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dat nu een probleem geweest zijn? Op 80 jaar kan er veel veranderen.
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja und?! Is toch mooier dan vlaams?
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee gij.
Duits lijkt precies 'n Vlaams dialect. Bij sommige woorden lig je toch strijk. En welke Vlaming - buiten JM Pfaff natuurlijk - kent nu geen Duits?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |