![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is genderinclusief taalgebruik zinvol ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 87,50% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg niet "geachte meneer/mevrouw", maar "beste": federale ambtenaren krijgen brochure rond genderinclusief taalgebruik.
Alle federale ambtenaren hebben een brochure gekregen over genderinclusief taalgebruik. De tips moeten leiden tot een overheidscommunicatie waar iedereen zich in kan herkennen. Zo roept de brochure op om het woord arts te gebruiken in plaats van geneesheer of leerkracht in plaats van leraar of lerares.
Lees verder op VRT NWS De volledige brochure is te lezen op fedweb.belgium.be Ik neem aan dat dit ook een impact zal hebben op het onderwijs, de lessen Nederlands in het bijzonder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ben ik blij dat mijn belastingsgeld zinnig gespendeerd wordt /s
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits het van bovenaf wordt opgelegd en er hoe langer hoe meer psychotische bullshit mee achter zit wijs ik vanaf nu af wat ik al decennia uit mezelf deed. Iemand moet zich verzetten tegen de samenwerking tussen de agressiefste jeugd, het kapitaal en de overheid want die drie hebben zoveel macht dat het anders allemaal veel te ver doorschiet.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf nu spreek ik iedereen aan met "Beste".
Laatst gewijzigd door Rudy : 30 mei 2022 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel diegenen die zich niet overduidelijk als man of vrouw identificeren.
![]() Een vent in een kleedje zal dus mevrouw zijn, behalve als hij zijn baard laat staan. Waar gaan we naartoe.... ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik deed dat al decennia, net als ik al een tijd leerkracht gebruik. Vanaf nu wordt het geachte heer of mevrouw. Leerkracht blijf ik gebruiken als het niet over een welbepaald individu gaat. Als het om een vrouw gaat zal ik lerares zeggen of schrijven. Ik wens vrouwen niet te onderdrukken of uit het zicht te houden. Het is het wegwissen van de verschillen die er zijn waar ik niet meer aan ga meedoen. Daar blijf ik als één man achter staan.
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 30 mei 2022 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk woord is discriminerend, want elk woord duidt iets aan en maakt dus een onderscheid met wat niet aangeduid wordt. Als ik "steen" zeg, dan discrimineer ik "hout" bijvoorbeeld. We beseffen niet hoe discriminerend we zijn in onze uitspraken, ten aanzien van dieren, minderheidsobjecten en materialen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goeiedag wit zwartje. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trek een oranje of zwarte pij aan, zet u, zwijg en bedel om te overleven bij mensen die wel durven discrimineren.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 30 mei 2022 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie verzint nu zo'n onzin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bedrijf dat z'n klanten zo behandelt is binnen de korstte keren fait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hieruit blijkt alweer dat onze ambtenarij overbevolkt is. Hebben die echt niets beters te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |