Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2004, 13:06   #1
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard Een allochtoon als burgemeester in Brussel ? ? ?

1.

- Uit de loopgraven !

- Pour les Wallons la même chose !

- Wahad ... tintain ... thalatha ... arbaan : Ma'assalamah !

Koning Guy I, van nature uit een "clever en vooral sluw boske" want anders was hij nooit premier geworden, heeft sommige basisprincipes van het samenleven blijkbaar uitstekend begrepen !

In elk "huishouden" is er inderdaad een :

point of no return !

Je kan dan niet meer terug; je moet maar aanmodderen; tot ... de scheiding bijna onvermijdelijk volgt.

In het Belgische Huishouden of moet ik zeggen :

het Belgische Multikul Huishouden,

is dit punt bereikt !

Deze "thread" wil hiervan een voorbeeld geven !

2. Bronnen :
- een dossier "krantenknipsels" uit de francophone pers, bijgehouden op de Place Madou ... ;
- een artikel in Knack van 04/08/2004;
- het maandblad De Brusselse Post van november 2004.

3.
Het aantal "niet-Franse Fransen" bedraagt circa 12% van de totale Franse bevolking. Zo ik goed ingelicht ben, is het aantal niet-autochone parlemendsleden in de Assemblée in Paris, gelijk aan :

zéro, nul, 0, nihil !

In Brussel is dit niet zó ! Ziehier de "opmars" van de nieuwe belgen in de :

Assemblée de Bruxelles :

- 1995 : 4
- 1999 : 8 op 75
- 2004 : 19 op 89 !

4.
Dus : géén reden om je zorgen over te maken ... Kompleet overbodige "draad" gaan sommige "blinde vinken" op dit forum met véél klaroengeschal verkondigen !
Maar : 19 allochtonen is méér dan het aantal Vlamingen dat in dat parlement in broeksele, zetelt ...

En allarmerend genoeg om in De Brusselse Post, Maandblad voor Vlamingen te Brussel en Elders, een hoofdartikel te laten verschijnen met als titel :

Geeft Vlaanderen Brussel op ?

ofte :

Laat Vlaanderen Brussel als Vlaamse hoofdstad vallen ?

Dit artikel is trouwens niet al te vriendelijk voor de Vlaams-nationalisten !

5. Hoe van 8 naar 19 op 5 jaar tijd ?

Naar mijn mening zijn hiervoor als redenen aan te duiden :

a. In geringe mate toch de invoering van het vreemdelingenstemrecht;
b. Uiteraard het aantal allochtonen in Brussel/Bruxelles;
c. De "jacht" op allochtonenstemmen en dan vooral door de PS;
d. De "slimme (?!)" of beter misschien "lepe" allochtoonse kiezer.

C+D vormen feitelijk één samenhorend geheel !

6. De Jacht, de vangst en het uitzicht van de PS-vangst ?

Van de 26 op 13 juni verkozen PS-parlementsleden in het Brusselse Parlement zijn liefst 14 (een meerderheid !) des Nouveaux Belges :
- 10 Marokkanen;
- 2 Turken;
- 1 lid uit Tunis;
- 1 én slechts één lid uit Zwart-Afrika.

7. Allochtonen Leepheid of : Witte Waalse Machtsgeile Domheid ?

Ongeveer iedereen op dit forum zal wel weten dat het bepalen van de "plaats op de lijst" bij vierkiezingen in de partijen aanleiding geeft tot strubbelingen. Ook bij de PS. Maar daar is een bijzondere werkwijze gevolgd geworden :

"Vele verkozenen zullen hun parlementszitje niet zélf "bezetten". Hun plaatsvervanger zal dat doen. De "opvolgersplaatsen", die zéker uitzicht gaven op een zitje werden gereserveerd voor jonge autochtone Belgen."

Ongeveer iedereen op dit forum kent wel het systeem van de voorkeurstemmen ? En wat gebeurde er ?

"Eigen Volk Eerst" ...

en de allochtonen namen de PS in snelheid (beleefd gezegd !) en stemden massaal (uitsluitend ?) voor de allochtone kandidaten, met het welbekende gevolg ...

8. De kwaliteit van die 14 PS-parlementairen ?

- één ervan is de heer (?) Kir, een bekend negationist, maar dan wél van de Armeense "holocaust";

- een andere is de "moskeedeskundige" Mohammed Diaf, die zéér openlijk vertelt dat "de matras" regelmatig moet uitgeklopt worden;

- ...

9. Deze uitleg is uiteraard slechts informatief. Tevens weet ik, dat hij niet volledig is. Maar :

een verwittigd mens ... én

OOK het Belang is klein begonnen !

10. Deze "post" is géén copy/paste maar wél deels samengesteld met Franse teksten.

Tevens gaat het hier toch duidelijk om Binnenlandse Politiek !
Oud 21 december 2004, 13:18   #2
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

De laatste peilingen tonen aan dat meer en meer vlamingen dit beginnen te beseffen. Er moet ingegrepen worden. Helaas heeft op dit moment het politiek correct denken nog steeds de overhand op het rationeel denken. En zolang dit het geval is zullen de problemen er niet beter op worden.

Mvg.
Oud 21 december 2004, 14:55   #3
PAJOT
Banneling

Standaard

Vreemdelingen zouden geen bestuurlijke functies mogen vervullen. Ons land, ons patrimonium, behoort ons en ons alleen toe.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 14:58   #4
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Vreemdelingen zouden geen bestuurlijke functies mogen vervullen. Ons land, ons patrimonium, behoort ons en ons alleen toe.
Dat is nu het geval. Vreemdelingen mogen geen kandidaat zijn bij verkiezingen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 15:09   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dat is nu het geval. Vreemdelingen mogen geen kandidaat zijn bij verkiezingen.
De zg. nieuwe Belgen + afstammelingen zijn en blijven ook vreemdelingen.
Oud 21 december 2004, 15:18   #6
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
De zg. nieuwe Belgen + afstammelingen zijn en blijven ook vreemdelingen.
Oei sorry, dan heb ik niks te zeggen, ik ben ook vreemdeling. Langs mijn moeders kant was een van haar voorvaderen volgens haar stamboom op het einde van de 18de eeuw een fransman.
Oud 21 december 2004, 15:30   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei sorry, dan heb ik niks te zeggen, ik ben ook vreemdeling. Langs mijn moeders kant was een van haar voorvaderen volgens haar stamboom op het einde van de 18de eeuw een fransman.
Zeg eens, groot licht, ik sprak over "nieuwe Belgen". Bestond België al in de 18de eeuw ? Bestonden er al nationaliteitswijzigingen in de 18de eeuw?

Overigens beschikken Fransen over dezelfde raciale componenten en gaan ze na een zeker verblijf vanzelf over in ons volk.

Laatst gewijzigd door PAJOT : 21 december 2004 om 15:32.
Oud 21 december 2004, 15:35   #8
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Zeg eens, groot licht, ik sprak over "nieuwe Belgen". Bestond België al in de 18de eeuw ? Bestonden er al nationaliteitswijzigingen in de 18de eeuw?

Overigens beschikken Fransen over dezelfde raciale componenten en gaan ze na een zeker verblijf vanzelf over in ons volk.
Dat laatste zinnetje zegt inderdaad wat ik ook wil zeggen.
Oud 21 december 2004, 15:46   #9
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat laatste zinnetje zegt inderdaad wat ik ook wil zeggen.
Ik stel daarbij de voorwaarde dat ze tot hetzelfde ras moeten behoren (ook al is dat voor een deel arbitrair). Een neger, een chinees of een Jood blijft ALTIJD een vreemdeling. Wat betreft de Turken en de Marokkanen, we kunnen datgene wat gebeurd is betreuren, maar gedane zaken nemen geen keer : zij moeten - mits zij willen leven naar onze normen - volwaardig in onze volksgemeenschap kunnen worden opgenomen. (ik loochen ook niet dat de islam ook positieve invloeden kan hebben ! bv de houding tegenover homo-abnormalen, feministen, ... Achterlijke gebruiken moeten er echter uit.)
Oud 21 december 2004, 16:49   #10
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn Fransen en germanen een heel ander ras. Jij als racist zou dat moeten weten.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 16:51   #11
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel daarbij de voorwaarde dat ze tot hetzelfde ras moeten behoren (ook al is dat voor een deel arbitrair). Een neger, een chinees of een Jood blijft ALTIJD een vreemdeling. Wat betreft de Turken en de Marokkanen, we kunnen datgene wat gebeurd is betreuren, maar gedane zaken nemen geen keer : zij moeten - mits zij willen leven naar onze normen - volwaardig in onze volksgemeenschap kunnen worden opgenomen. (ik loochen ook niet dat de islam ook positieve invloeden kan hebben ! bv de houding tegenover homo-abnormalen, feministen, ... Achterlijke gebruiken moeten er echter uit.)
Ook de pislamieten dienen het grondgebied van Europa te verlaten. Het is een volksvreemde religie die hier niet thuis hoort. Vlaanderen aan de Vlamingen, Europa Europees!!!
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 16:56   #12
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook de pislamieten dienen het grondgebied van Europa te verlaten. Het is een volksvreemde religie die hier niet thuis hoort. Vlaanderen aan de Vlamingen, Europa Europees!!!
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 17:07   #13
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

sinan123 schreef o.a. :

Citaat:
Volgens mij zijn Fransen en germanen een heel ander ras.
Klopt sinan123 !

Toen Louis XVI, na de Franse Revolutie voor de rechtbank stond trachtte hij die onbevoegd te laten verklaren. Hoe ?

Hij stelde dat de adel germaans was en niet kon geoordeeld en zeker niet kon veroordeeld worden door rechters uit en van het "frans gepeupel", een lagere klasse (= ras) !

Die rechters toch hé sinan123 ! Je Euro valt toch ?

Bemerking !

Dat verhaal over Louis XVI is historisch juist !
Oud 21 december 2004, 17:18   #14
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ge zijt dan nog de "oude Belgen" vergeten... allen Kelten. Dus al die Germanen er uit ! en laat de Bretoenen, Schotten en Ieren maar terugkeren.

Wat jezelf betreft zie ik meer de racistische componenten dan eender welk raciaal component. Je bent eigenlijk "wereldvreemd" en dan zou je beter naar mars of naar de maan gezonden worden
Oud 21 december 2004, 17:36   #15
Skillz
Banneling

Skillz's schermafbeelding

Standaard

Toffe kleurkes.

Ge hebt het mooi verpakt.
Ik leer momenteel positieve feedback te geven. Dit is een schuchtere poging
Skillz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:01   #16
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Volgens mij zijn Fransen en germanen een heel ander ras. Jij als racist zou dat moeten weten.
Onzin. Lees eens een boek.
Oud 21 december 2004, 18:09   #17
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
En ge zijt dan nog de "oude Belgen" vergeten... allen Kelten. Dus al die Germanen er uit ! en laat de Bretoenen, Schotten en Ieren maar terugkeren.

Wat jezelf betreft zie ik meer de racistische componenten dan eender welk raciaal component. Je bent eigenlijk "wereldvreemd" en dan zou je beter naar mars of naar de maan gezonden worden
Voor een keer moet ik nadine gelijkgeven (waar gaat de wereld naartoe?)
Alle racisten horen niet thuis in BelgiË, hebben zich hier niet geïntegreerd en weigeren zelfs België te herkennen, raus, deporteren, in Zweden is er nog genoeg plaats! Volgens wikipedia.com heeft de gemiddelde Belg meer keltische dan Germaanse genen, aangevuld met ook heel wat mediterraanse genen uit de tijden van het Romeinse rijk en later toen we bij Spanje hoorden. Het uiterlijke verschil tussen Belgen en Nederlanders is trouwens heel opvallend.

Voorts ben ik geschokt door de openlijk racistische prietpraat hier. Ze spreken openlijk altijd over integratie maar da's slechts schijn. Integratie betekent ook dat migranten op het politieke en sociale vlak geïntegreerd worden in onze maatschappij, en vermits bijna de helft van alle Brusselaars allochtonen zijn spreekt het vanzelf, toch voor elke democraat, dat er ook allochtonen in het Brusselse parlement zetelen. Ze zetelen trouwens voor belgische partijen en niet voor een of andere moslimpartij, ze hebben heel gematigde voorstellen om de integratie te bevorderen, en zijn dikwijls beter tweetalig dan de gemiddelde Belg.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 december 2004 om 18:11.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:13   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Radicaal en zijn vrienden hebben daar interessante theoriën over. Ik laat je even lezen wat zijn nazi-genoot Guderian hierover neerpende. Lees en geniet mee, ik heb goed gelachen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=2]The Nordish racial group[/size]

A) Central Nordish racial types

---1) Root types

-.a) Upper Palaeolithic survivors
(Aboriginal northwestern European racial types,
descended from the post-glacial hunting, gathering,
and fishing populations of the Upper Palaeolithic)

1) Brünn
2) Borreby

-.b) Nordics

(Descendants of the Danubian culture-bearers of the Neolithic; Nordics brought agriculture and the Indo-European language to northwestern Europe ca. 3,500 B.C.)

1) Hallstatt Nordic
2) Keltic Nordic

---2) Stabilized blends

-.a) Brünn-Nordic intermediates

1) Anglo-Saxon
2) Trønder

-.b) Borreby-Nordic intermediates

Fälish

B) Periphery Nordish racial types

---1) Northwestern periphery types

Nordish altered by northwestern Atlanto-Mediterranean mixture

1) North-Atlantid
2) Paleo-Atlantid

---2) Southern and eastern periphery types

Nordish altered by eastern periphery non-Nordish mixture

(Modification through mixture with the Ladogan type of the northeastern forests)

1) Neo-Danubian
2) East Baltic

b) Nordish altered by southern periphery non-Nordish mixture

(Mixture with Dinaric and Alpine races, respectively)

1) Noric
2) Sub-Nordic
Oud 21 december 2004, 18:17   #19
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Voor de islam met haar moskeeën, hoofddoeken, ... is inderdaad geen plaats in Europa, ook niet op de Balkan.

Het is helaas zo dat er nu al 400.000 Marokkanen en Turken alleen in Vlaanderen aanwezig zijn. Men kan de islam bestrijden en een deel van hen zal terugkeren. Maar het grootste deel zal blijven. Als het probleem tot haar ware proporties herleid is, zullen we er wel beter raad mee weten.
Oud 21 december 2004, 18:30   #20
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de islam met haar moskeeën, hoofddoeken, ... is inderdaad geen plaats in Europa, ook niet op de Balkan.

Het is helaas zo dat er nu al 400.000 Marokkanen en Turken alleen in Vlaanderen aanwezig zijn. Men kan de islam bestrijden en een deel van hen zal terugkeren. Maar het grootste deel zal blijven. Als het probleem tot haar ware proporties herleid is, zullen we er wel beter raad mee weten.
Efkes wat op een rijtje zetten:
- de extremisten, en die hebben voorzeker allen een dubbele nationaliteit, terug naar het land waarvan ze de nationaliteit bewaard hebben; ook andere landen doen dat, waarom hier niet?
- idem voor de misdadigers (niveau van misdaad te bepalen) met dubbele nationateit terug te zenden (tant pis als Onkeldingens een nieuwe medewerker moet zoeken voor haar kabinet);
- goede integratie van de anderen, door wat cursussen, en de originele nationaliteit afleggen zodat ze 100% belg zijn;
- immigratiestop en ook familiehereniging stoppen, tenzij speciale gevallen.

dat zal als gevolg hebben dat velen, zo'n 30%, zich snel zullen assimileren. en de overblijvenden zich ook meer geïntegreerd zullen voelen en alleen culturele en familiale banden met hun vroeger moederland overhouden, maar niet meer de administratieve banden. Het is niet verantwoord dat een grote bevolkingsgroep zich ook moet plooien tot wat ergens een koning zegt ten zuiden van de middellandse zee!

Er zijn niet veel andere mogelijkheden om dit land leefbaar te houden en de nieuwe belgen die echt als belg (of vlaming) willen leven te behandelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be