![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() https://forum.politics.be/attachment...1&d=1672495117
ze dronken een glas, ze deden een plas, en ze bedriegen de bevolking zoals het al decennia was In welke politici hebt u nog vertrouwen? - het onderwijs draait vierkant - Justitie draait vierkant - de sociale sector draait vierkant - de corruptie swingt de pan uit |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik omhels Wallonië Ik omhels Vlaanderen Ik omhels beide meningen Laat 2023 een jaar zijn dat het besef groeit Dat beide landsdelen beseffen dat hun eigen idee visie de beste optie is op de toekomst En dat de politiek volgt om de Belgische handboeien af te werpen En weet Wallonië zal veel beter worden als ze hun eigen doelen nastreven. Want zij gaan bepalen wat goed is Idem dito voor Vlaanderen Ik hoop dat dit besef groeit in 2023
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 31 december 2022 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Beste,
blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla Ik begrijp heel goed dat de mensen boos en bezorgd zijn. We maken ons zorgen om de verschrikkelijke oorlog in Oekraïne. We maken ons zorgen om de hoge energieprijzen en de inflatie. We maken ons zorgen om onze levensstandaard die dreigt achteruit te gaan. We maken ons zorgen om de werkende mensen, gepensioneerden en ondernemers die het moeilijk krijgen. En om nog veel, veel meer. We zijn ook boos op de energiebedrijven. Die eenzijdig de voorschotten met vier, vijf of zelfs tien keer verhogen, maar onbereikbaar zijn wanneer mensen aan de alarmbel trekken. We zijn boos op grote vermogens, die miljarden euro’s onbelast parkeren in belastingparadijzen terwijl werkende mensen afzien. En op nog veel, veel meer. En toch zie ik ook redenen om hoopvol te zijn. Want de meeste mensen beseffen, net als ik: Vooral nu moeten we solidair zijn en strijden voor wat we belangrijk vinden. Vooral nu mogen we de energiebedrijven niet toelaten om ons uit elkaar te drijven, laat staan een gek als Poetin. Vooral nu mogen we niet toelaten dat anderen onze levensstandaard afbreken uit winstbejag, laat staan door een waanzinnige militaire aanval. Vooral nu beseffen we dat we samen sterker zijn dan alleen. Een bevraging bij meer dan 2.600 Vooruit-leden geeft daarvoor het bewijs. • 77 procent van onze leden zegt dat we de sancties tegen Rusland moeten aanhouden. 77 procent. • 74 procent zegt dat we Oekraïne moeten blijven steunen. 74 procent. • 79 procent zegt dat de koopkracht van de gezinnen beschermen belangrijker is dan het begrotingstekort terugdringen. 79 procent. Uit een bevraging van iVox, eind vorig jaar, blijkt: • 82 procent van de Vlamingen zegt dat multinationals zwaarder belast moeten worden. 82 procent. • 60 procent vindt dat tweede verblijven zwaarder belast moeten worden. 60 procent. Dus ja, de mensen weten wat moet gebeuren om het onrecht in dit land aan te pakken. Een groot deel van de bevolking steunt onze strijd voor solidariteit en eerlijke fiscaliteit. Van alleenstaanden tot gezinnen. Van werknemers en gepensioneerden tot ondernemers en kleine zelfstandigen. En, nog veel belangrijker: Onze strijd werkt. Onze solidariteit houdt stand, in een ongezien moeilijke context. Zo blijven we de onschuldige mensen in Oekraïne steunen en Poetin economisch straffen. We belasten de overwinsten van de energiebedrijven om onze koopkracht te beschermen. We verlaagden de btw op energie naar 6 procent en heffen een minimumbelasting op multinationals. We schaffen het fiscaal voordeel voor tweede verblijven af. En we beschermen natuurlijk de automatische indexering, die zo goed als uniek is in de wereld. Om maar enkele van de moedige keuzes te noemen die we als samenleving nemen. Dat is heel wat. Onderzoek wijst uit dat dit reële, positieve gevolgen heeft voor de koopkracht van de alleenstaanden en gezinnen in dit land. Ze geven miljoenen mensen broodnodige ademruimte. Zo schat de Nationale Bank dat de koopkracht in ons land met 0,3 procent stijgt. In Duitsland gaat men uit van een daling met 4,2 procent. En in Nederland voorspelt men liefst 6,8 procent koopkrachtverlies. In Nederland vragen honderdduizenden werknemers een automatische indexering zoals in ons land. Ik hoop van harte dat zij die strijd winnen. Bovendien wijst onderzoek uit dat de armoede daalt in crisistijd, ondanks sommige doemberichten. In 2018 leefde 16,4 procent van de Belgen in armoede. Vandaag is dat 12,7 procent. Alleen in het laatste jaar gaat het om significante verbetering voor liefst 159.000 mensen. In onze strijd tegen armoede horen we bij de kopgroep van Europa. Die belangrijke sociale vooruitgang blijft nog vaak onderbelicht. Aan de mensen die wijzen op ons begrotingstekort, zeg ik: Natuurlijk is een gezonde begroting belangrijk. Natuurlijk moeten we grondig hervormen en onze rekening doen kloppen op de lange termijn. Daarmee beginnen we best zo snel mogelijk. Maar vandaag zitten we middenin een ongeziene crisis. Wat ben je dan met een begroting op orde, als zelfs hardwerkende tweeverdieners niet meer rondkomen? Aan de mensen die moedeloos worden en naar de extremen kijken, zeg ik: Ik kan begrijpen dat jullie moedeloos worden. Maar nog nooit zijn de welvaart en de vrijheid gestegen in een land waar de extremen regeren. Wij werken samen met iedereen die ons land socialer en rechtvaardiger wil maken. Dat zijn zelden degenen die luid roepen aan de zijlijn. Aan de mensen die zeggen dat we niet snel genoeg gaan, zeg ik: Jullie hebben gelijk. We hebben nog een lange weg te gaan om de economische, sociale en ecologische rechtvaardigheid te creëren die ons land verdient. Ja, we moeten de lasten op arbeid verlagen en die op vermogens nog meer verhogen. Ja, een kleine groep ultrarijken heeft nog te veel macht. En ja, het gaat allemaal veel trager dan ik zou willen. Maar aan hen zeg ik ook: Onze strijd begint nog maar net. We wegen steeds meer op het beleid. De samenleving kijkt steeds meer naar ons om de extremen te verslaan. Onze sociale verandering lukt alleen als we constructief blijven vechten. Zij aan zij, met één stem, als één kracht. En van onderaf, dankzij mensen zoals jij. blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla blablablablablablablablablabla Beste, onze strijd heeft jou meer dan ooit nodig. Word lid van onze beweging en laat mij zo weten dat ik op jou kan rekenen. Op een strijdbaar en solidair jaar. Conner Rousseau Voorzitter |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pluk de dag , en geniet ervan
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 1 januari 2023 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
https://eneco.be/nl/capaciteitstarie...we-nettarieven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het algemene gevoel lijkt me te zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het idee is an sich niet slecht. Maar naar Blegische norm is het zodanig uitgewerkt dat het alleen maar duur is, en weinig nuttigs toevoegt.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: ik omhels Wallonie niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je nog een oude meter hebt, heb je buiten een hogere factuur weinig om over te stressen. Je betaalt het forfait gelijk hoeveel toestellen je wel of niet opzet ... . Je kan niet besparen door goed op te letten je oven en wasmachine niet samen op te zetten of je ijskast uit te zetten wanneer je de was doet.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie betaalt mag alles
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |