Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2022, 17:22   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard VW bouwt nieuwe fabriek, "aanval op Tesla ingezet"

De Tijd weet meer...

Citaat:
https://www.tijd.be/dossiers/dit-wor.../10398595.html

De heilige drievuldigheid van Volkswagen

Bas Kurstjens, 27 juni 2022 21:08

Volkswagen opent nu echt de aanval op Tesla. Daarvoor is een nieuwe fabriek nodig. Pal naast VW's oervestiging in Wolfsburg

Het is dinsdag de op twee na laatste dag van Ralf Brandstätter als directeur van het merk Volkswagen: Vanaf 1 juli staat hij aan het hoofd van de Chinese activiteiten van de hele Volkswagen-groep. Maar net voor hij vertrekt, spreekt hij nog een keer de meer dan 60.000 werknemers van de grootste autofabriek van Europa toe.

Er wordt zeer naar zijn speech uitgekeken omdat verwacht wordt dat hij eindelijk meer details prijsgeeft over het Trinity-project. Dat is de naam van de monsterklus om de bijna tachtig jaar oude automaker zichzelf opnieuw te laten uitvinden.

Want Elon Musks Tesla kopiëren of evenaren, dat wil zo'n beetje elke gevestigde autobouwer. Maar met een batterij op de plek van de benzinetank maak je nog geen Tesla. Het Amerikaanse merk is veel meer dan dat. Tesla's zijn meer op software gebaseerd dan op hardcore engineering. Ze worden met een ongeëvenaarde efficiëntie geproduceerd en leveren winstmarges op die de rest van de autowereld doen watertanden.

De Volkswagen ID.3 werd als 'elektrische Golf' gezien als de eerste echte Tesla-rivaal, maar was dat maar half. De Trinity, die vanaf 2026 bij de dealer moet staan en waarvan niet meer dan een silhouet bestaat, moet Musk en zijn Gigafactory in Grünheide - op 200 kilometer van Wolfsburg - wel de daver op het lijf jagen.

Dat begint met de auto zelf. De sedan Trinity lijkt dezelfde vorm te hebben als een Tesla Model 3 uit Grünheide. Ten tweede gaat de Trinity onderhuids ook veel meer Tesla-trekken hebben: de bolide is gebaseerd op het softwareplatform CSO, een revolutie bij het ingenieurswalhalla Volkswagen.

Maar voor de werknemers van de fabriek in Wolfsburg gaat de derde revolutie, de fabriek, de belangrijkste zijn. VW gaat naast de immense fabriek een nieuwe bouwen. Daar moet alles anders en vooral efficiënter. Terwijl in de 'oude' fabriek 30 uur nodig is om een Golf in , elkaar te schroeven, moet de Trinity in de nieuwe fabriek in 10 uur klaar zijn, niet toevallig dezelfde productietijd als Tesla in Grünheide.

Die versnelling moet er vooral komen door vereenvoudiging: minder modellen en grotere onderdelen uit één stuk. En daar begint de vrees van de 60.000 Wolfsburgse fabrieksarbeiders: wellicht ook met minder personeel. CEO Herbert Diess spiegelt zich graag aan Musk en net die kondigde vorige week een ontslagronde van 10.000 mensen aan. Aan Brandstätter de delicate taak om dinsdag zijn argwanende publiek gerust te stellen.
VW of CEO Diess wou Tesla ooit inhalen in 2023, dat is onlangs verschoven naar 2025. En ze gaan het nog verschuiven, imo.

Als de Trinity-versies er echt zo gaan uitzien is dat al een goed begin:

En dat ze zo snel gaan kunnen laden als een ICE kan tanken kan men niet weigeren van Ralf Brandstätter, de CEO van VW-personenwagens.

Citaat:
https://www.autointernationaal.nl/20...machine-wordt/

Waarom de Volkswagen Trinity een soort tijdmachine wordt

11 JUNI 2021



Volkswagen heeft een nieuwe elektrische auto aangekondigd met korte laadtijden. Wanneer de limousine beschikbaar zal zijn en wat hij zou moeten kunnen doen: dat lees jij allemaal hier in deze eerste informatie over Project Trinity.

Vanaf 2026 rolt in Wolfsburg een nieuwe elektrische sedan van de band, die momenteel onder de projectnaam “Trinity” ontwikkeld wordt. Volgens Ralf Brandstätter, de CEO van het merk Volkswagen Personenwagens, wil de Duitse autofabrikant met de geplande elektrische auto nieuwe maatstaven zetten op het gebied van actieradius, laadsnelheid en digitalisering. De nieuwe generatie moet de accu’s net zo snel kunnen vullen als je vandaag de dag een benzine- of diesel model voltankt. Wat een belofte!

Om de productieprocessen te vereenvoudigen, wil het autoconcern uit Wolfsburg toekomstige voertuigmodellen produceren met een kleinere verscheidenheid aan varianten en uitrustingsopties. Maar dat betekent niet dat klanten minder keuze hebben. Zoals al bekend van andere fabrikanten, is Volkswagen ook van plan om een ??uitgebreid functiepakket rechtstreeks in de Trinity modellen in te bouwen. Klanten worden gevraagd om te betalen voor de activering van de gewenste functies. Dit kan een eenmalig bedrag zijn of een maandelijks bedrag.

Autonoom rijden is onderverdeeld in 6 niveaus. Hoe hoger het niveau, hoe hoger de automatiseringsgraad en hoe meer verantwoordelijkheid de bestuurder opgeeft. Met de Trinity wil Volkswagen het onderwerp autonoom rijden openstellen voor een breed scala aan kopers. Bij de start van de serieproductie in 2026 moet beschikbaar zijn wat wettelijk maximaal is toegestaan. Er zijn 6 niveaus gedefinieerd, van 0 tot 5. De nieuwe elektrische limousine moet niveau 2+ al beheersen en technisch voorbereid zijn op niveau 4. Met de mogelijkheid om naar het werk of op vakantie te worden gereden, wil Volkwagen zijn klanten meer vrije tijd geven en stress besparen. “Dus Trinity wordt een soort tijdmachine voor onze klanten”, aldus Brandstätter.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2022 om 17:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be