![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Belgische overheid werkt aan alternatief voor itsme 'wegens monopolyvorming'
itsme duur? Feit is itsme werd steeds groter en uitgebreider, wat natuurlijk de werking kosten zal opdrijven. itsme duur? Voor iets dat geolied werkt………….iets wat zeer zeldzaam is hier in dit land!! ( het werkt, wellicht omdat het geen staats vehikel is, met personeel dat uitsluitend en alleen aanwezig is om het loon op het einde van de maand) Itsme “Gijzelt of dwingt ons totaal niet”, zet ons niet in de kou of in het donker, houd ons niet weg van onze vrienden op internet of GSM. Toch héél raar dat monopolie internet bedrijven, monopolie energiebedrijven, enz. onaangeraakt worden. Maar ja dat zijn alleen “dure gijzeling grapjes” voor de burger zelf te betalen. Waar de politiek niets tegen begint omdat daar beschermde zaken vullende politieke toezieners werden binnen gewerkt!!! Terwijl iets dat bewijst te functioneren dreigt kapot gemaakt we worden. Door een soort concurrent van papa staat, waar de staat (particratie dan weer verplichtingen zal op legen aan .... om met hun al of niet werkend systeem te ploeteren!!! Terwijl itsme bewijst te werken) De redenering van een liberaal familie die onze strategische kerncentrales verpast hebben aan het buiten land met alle uitbuiting en chaos van dien stelt nu >>> "en als itsme overgenomen word door het buitenland" is weer zoiets absurd. itsme is een beveiliging, een beveiliging moet niet uit de hand gegeven worden maar voor 100% beschermd in eigen land als strategisch belangrijk!!! Dat dit land dan eindelijk eens het initiatief neemt ter bescherming van de burger om strategische en functioneel belangrijke zaken niet te laten overnemen door het buitenland!! Dat dan moet maar de tijd genomen worden om eigen een Belgisch fonds op te richten om die goede en of toekomst gerichte strategische bedrijven voor ons zelf te behouden!!! Itsme Werkt verdorie, en steeds meer bedrijven en organisaties sluiten zich er juist bij aan >>> omdat het werkt, de bevolking niet moet zoeken naar maar gericht kan denken aan itsme. Er werden door dit land al vele miljoenen uitgegeven en volledig verloren IT toepassingen, verloren geld omdat ze niet werken >>> bv; om voor de rechtbank een werkend systeem te bouwen tot 3X opnieuw chaotisch . Om te proberen iets te bouwen zoals Een systeem dat veilig verbind zoals itsme doet!!! Itsme die er in slaagt wel te doen wat moet, en waar niet miljoenen nutteloos aan gespendeerd werd zoals TOT 3 X toe de IT mistoestanden voor de rechtbank en nog zulke andere niet werkende verwezenlijkingen aangestuurd en zeer duur betaald voor lucht dat ook niet werkt. Maar zoals steeds wat werkt en verwezenlijkt vanuit de bevolking hier in dit land word vergruist of moet in geval van itsme OOK blijkbaar kapot!! Moet blijkbaar eerst overgenomen worden door het buitenland om hier dan pas ten volle erkend te worden, pffffff Om theoretisch vervangen te worden door een vehikel aangestuurd door de particratie….. t’ja in Rusland her activeert dictator Poetin ook weer de traditionele Lada, Volga, Moskvitsj, GAZ, en ik denk Niet dat de bevolking daar zo gelukkig mee is! ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 juni 2022 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dan kunnen ze ook ineens direct stoppen met die Belgov app
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() La belziek participeert wel in itsme, meen ik deze ochtend gelezen te hebben in het krantenartikel daarover.
Ze doen dus hun eigen concurrentie aan. We zijn benieuwd naar de uitleg van die staatssecretaris-broertje-van. Ik ben wel erg tevreden van itsme.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Dat een privé bedrijf de controle heeft over uw identiteit is hallucinant. Ik gebruik het niet en ga het ook nooit gebruiken. 2. Itsme wil meer geld dan afgesproken.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zo was er laatst ook ene die dacht dat m privacy had op zijne laptop... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dan niet eenvoudiger om 1 password voor alles te gebruiken? ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 juni 2022 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan uw geld kan de bank en dus de roverheid al en aan uw persoonlijke gegevens ook trouwens, elke keer als ge uw credit card of bankkaart gebruikt geeft ge ook een instantie uw gegevens en toestemming om in uw naam geld over te maken. Tegenwoordig de bankapp van kbc die u zelf laat zien waar ge geld hebt uitgegeven etc,... dan weet ge toch ook dat ze die gegevens zelf ook gebruiken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Banken zijn ook privé-ondernemingen hé. En 'controle over identiteit'... licht dat eens wat meer toe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik zeg is dat Itsme gebruiken hetzelfde is als 1 wachtwoord gebruiken voor al je toepassingen. En het is niet eens een wachtwoord, het is een pincode of een duimafdruk.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom vertrouwt u Microsoft meer dan Itsme? Het feit dat alle data van Itsme in België worden opgeslagen, vind ik eerder een pluspunt. Bij Google, Microsoft,... weet je niet waar je data zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet ook gebruiksvriendelijk zijn, ja mensen zoals ik die minstens 4 accounts nodig hebben om overal aan te kunnen een authenticator app gebruiken of van een safe network moeten komen om ergens in te geraken, ja wij zijn dat gewoon om voor alles een wachtwoord in te geven, dan een code in te stoempen op uw telefoon (of vingerafdruk te geven) daarna een tijdscode over te typen of op een app op ok te duwen en dan sesam open u, ... 15 minuten later moet je dat herhalen... Je moet u dat eens voorstellen dat je iemand die tot zijn 18 jaar naar school is geweest en enkel zijn computer nodig heeft voor zijn mail te lezen, dat soort authenticatie te laten doen. Die worden al crazy als ze een pincode moeten ingeven. Eergisteren die itsme nog moeten herinstalleren eerst uw bank app opzetten,... waar ligt dat kaske weer, ah ja, dus met dat kaske bewezen dat ik het ben en ingelogd geraakt na intoetsen van dubbele code. Daarna gelinkt aan die itsme en dan gelijk die goverment app ook maar geinstalleerd en dat covid safe gedoe Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 juni 2022 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een app die goed werkt, efficient is en multi inzetbaar. Ik begrijp dat Dada daar niet moet van weten. Die zal wel wachten tot de overheid zelf met iets complex en niet functionerend afkomt. Die vertrouwt liever op iets dat uit de koker van een staatssecretaris komt die amper weet hoe hij een computer moet opstarten
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 30 juni 2022 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nonkel Gerard en tante Eufrazie gaan echt niet weten of het nu de pin was voor hun GSM, Pas of ItsMe of dat spul van de bank. Ge moogt al van geluk spreken dat de pin niet 01234 is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die dingen geproduceerd, onderhouden, en het in eigenbeheer houden van het besturing systeem van de F35 werden toch aan gekocht voor onze verdediging!!! En worden/zullen toch gebruikt worden ter verdediging. Dat "itsme België afdeling" dan in door ons land een bij wet vastgelegde super beveiligde "doorsluis" toestand word. ![]() Want dat doet itsme doorsluizen van A naar B om iets gecontroleerd beveiligt te kunnen openen, het is variatie van 2factor authenticatie ![]() Goed voor onze bank verwerking, goed voor geheimhouding medische privé gegevens. Goed voor notariële zaken, enz Lijkt mij zo met 1 in de gaten te houden ding, makkelijker, gerichter, beter te beveiligen door cyberbeveiliging van dit land. 2factor authenticatie van Microsoft zou kunnen gehackt worden blijkbaar. 2factor authenticatie van google is voorlopig nog veilig. Dus een goed beschermde itsme lijkt mij noodzakelijker dan er nog een andere toestand naast plaatsen om onze privé gegevens te beschermen. Toekomst denken van mij: met itsme zonder politiek bemoeienissen of manipulatie. Of stemhokje gedoe zou men bv ook kunnen gebruiken om bij verkiezingen de mensen te laten kiezen via GSM via itsme beveiliging om fraude te voorkomen. Makkelijk en snel resultaat verwerking gegarandeerd. ![]() Dan dat al die privé gegevens verspreid liggen over verschillende toepassingen, met verschillend beveiliging toepassingen waar wij als burger maar moeten afgaan op de beweringen van het bedrijf dat het veilig zou zijn. Boven dien heeft itsme al bewezen dat hun personeel de beveiliging kunnen behouden. Veilig houden......Wat met een door de staat gerunde toestand niet zeker is, gelet op de vel fouten die bij staats instellingen gemaakt worden door gemakzucht of te weinig personeel. Of personeel politiek geplaatst met onvoldoende kennis........... Bovendien heeft ons land al een Participatie in itsme. Dat België dan hun aandeel vergroot als ze meer zeggenschap willen, in plaats van geld te gebruiken om een consument van itsme te maken. Toch te gek, de liberale familie samen met PS verkocht onze strategisch kerncentrales aan het buiten land omdat het liberalen niet wou dat de staat kerncentrales had, privatisering moest. Nu dat Itsme geen staats bedrijf is zou er een probleem zijn volgens de Liberale MR Typisch het sjoemel merk België.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 juni 2022 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1 moet men wel eenmalig beveiligt door en met een kaartlezer aangemeld worden bij itsme. Dit heeft itsme in hun database. 2 Om de gegeven die opgevraagd of vrij gegeven zouden worden moeten door een bedrijf of organisatie ook eerst geregistreerd worden om dat te kunnen om dan pas te kunne samen werken met itsme. 3 ik kan alleen itsme toestemming geven om iets te doen openen via vinger scan. Dat heb ik zelf zo bepaald niet itsme of iets anders! 4 Die bewerking: de vingerscan is dan weer eigen aan dat ene GSM toestel dat ik zelf zo ingesteld heb ( keuze uit 10 vingers om dat te verwezenlijken, al gebruiken de meeste allen hun duim). Vinger scan, de bank enz. die gegevens wil verstekken heeft niet de kennis daarover om te kunnen handelen. De vinger scan >>> Daar heeft itsme ook geen kennis van of over in hun bestanden. Alleen de persoonlijk GSM kan die vinger scan uitvoeren en erkennen als correct om de bewerking verder te zetten. 5 itsme moet wel de GSM nummer verkregen hebben om de GSM te kunnen linken ......Deze verbinding staat ook niet eeuwig open maar is maar enkele seconden geldig!!!! Dus geen toetsaanslagen, of constant open staan van verbinding die gehakt zou kunnen worden. Die werk wijze van itsme lijkt mij wel degelijk veilig.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 juni 2022 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eens je dat gedaan hebt volstaat 1 pincode (of duimafdruk als je dat op je smartphone gebruikt) om op al die sites in te loggen. Bedoeling van Itsme is om met 1 pincode zoveel mogelijk logins te bundelen. Itsme voor 1 site gebruiken is zinloos. Dus ja, het is hetzelfde als altijd hetzelfde wachtwoord gebruiken voor die sites.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als we het dan over datalekken hebben: als je unieke pincode bij Itsme gelekt is dan is dat uiteraard veel erger dan dat uw wachtwoorde bij politics.be gelekt is.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze bieden enkel een instrument om te bewijzen dat jij het bent. Weet je wel instrument de staat tot nu toe biedt om te bewijzen dat jij het bent? Jouw identiteitskaart. Ik meen in de krant gelezen te hebben dat itsme eigendom is van die firma, van enkele participerende banken en van de belzieke staat. Verder: the proof van de pudding enz. het lijkt me een degelijk spellement te zijn. Ik check er zelfs mijn medische opvolging mee via cozo.be !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |