![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() BRITSE PREMIER WIL ROMEINSE RIJK HERSCHEPPEN
DOOR ADAM ELIYAHU BERKOWITZ | JUL 4, 2022 | BIJBELS NIEUWS Boris Johnson, de premier van het Verenigd Koninkrijk en leider van de Conservatieve Partij, is altijd controversieel geweest, maar hij verhoogde vorige week het volume toen hij suggereerde dat de beste manier om Europa te verenigen was door het Romeinse Rijk te herscheppen. Zijn visie op het Romeinse Rijk in de 21e eeuw is gebaseerd op een partnerschap dat Turkije en de Noord-Afrikaanse staten omvatte. Op de NAVO-top in Madrid vorige maand vertelde hij reporters dat dit gebaseerd zou zijn op de Mare Nostrum, de Latijnse term voor de Middellandse Zee. Het is interessant om op te merken dat 19e-eeuwse Italiaanse nationalistische fascisten de term gebruikten om Italië te beschrijven als de opvolgerstaat van het Romeinse Rijk. De term werd opnieuw overgenomen door Benito Mussolini voor gebruik in fascistische propaganda, op een vergelijkbare manier als Adolf Hitler's lebensraum-systeem van kolonialisme. Het plan van Johnson stond in contrast met de 'Europese Politieke Gemeenschap' die de Franse president Emmanuel Macron op 9 mei aan het Europees Parlement presenteerde. Deze gemeenschap zou de EU in staat stellen nauwere banden af te dwingen met niet-leden, zoals het Verenigd Koninkrijk en de landen van de westelijke Balkan. Hoewel Groot-Brittannië de Europese Unie in 2020 verliet in een beweging die bekend staat als Brexit, zijn sommige Europese leiders van mening dat de Russische invasie van Oekraïne in februari een grotere behoefte aan eenheid heeft gecreëerd in het licht van een gemeenschappelijke dreiging. Een parallelle organisatie zou Groot-Brittannië in staat stellen toe te treden zonder opnieuw toe te treden tot de EU. Johnson en Macron hadden vorige week de gelegenheid om hun uiteenlopende visies te bespreken op de G7-top in Duitsland. "Emmanuel heeft een idee, waarvan ik eigenlijk het vaderschap van dit idee claim," zei Johnson. "Ik had dit idee toen ik voor het eerst minister van Buitenlandse Zaken werd. Ik ben van mening dat we het hele concept van ... Dus ik denk dat Turkije daar moet zijn, ik denk dat de Maghreb daar moet zijn, en ik denk dat we in feite de Mare Nostrum van het Romeinse Rijk moeten herscheppen. "Dat is eigenlijk wat ik denk. Natuurlijk Oekraïne, Turkije, Maghreb, er moet een rol zijn voor ons allemaal in een breder gesprek over kwesties die ons allemaal aangaan." "Er is een rol voor... Ik denk dat Turkije cruciaal is. Ik denk dat de Noord-Afrikaanse kust ook een zeer belangrijk gebied is voor het bredere Europese debat. Israël. Kom maar op." Johnson heeft zijn land meermaals vergeleken met het Romeinse Rijk. Vorig jaar gaf hij de schuld van de val van het Romeinse Rijk aan ongecontroleerde immigratie, eraan toevoegend dat hetzelfde probleem de schuld was van de huidige opwarming van de aarde, een probleem dat de wereld dreigde terug te brengen naar de 'donkere eeuwen'. "Toen het Romeinse rijk viel, was dat grotendeels het gevolg van ongecontroleerde immigratie", zei Johnson in een interview op de G-20 in Italië. "Het rijk kon zijn grenzen niet langer controleren, mensen kwamen uit het oosten, overal, en wij gingen een donkere eeuw in, Europa ging in een donkere eeuw die heel lang duurde. Het gaat erom dat het opnieuw kan gebeuren. Mensen moeten niet zo verwaand zijn dat ze denken dat de geschiedenis een eenrichtingsverkeer is." "Tenzij je er volgende week op Cop in Glasgow voor kunt zorgen dat we dit vooruitzicht van het beperken van de groei van de temperatuur van de planeet in leven houden, dan hebben we echt een echt probleem voor de mensheid." Deze bewering waarin immigratie werd genoemd als de oorzaak van de val van het Romeinse Rijk, werd op grote schaal betwist op sociale media. In de Joodse traditie wordt Rome geassocieerd met Edom, het volk dat afstamde van Esau, de zoon van Isaak en de broer van Jakob. Bovendien is Edom geassocieerd met de katholieke kerk die gecentreerd was in Rome. Rabbi Pinchas Winston, een productieve schrijver, merkte op dat Engeland wordt geassocieerd met Edom en Rome, hoewel niet direct. "Hoewel Engeland onder Romeinse heerschappij stond, ligt de oorsprong in Duitsland," zei Rabbi Winston. Groot-Brittannië maakte bijna 400 jaar deel uit van het Romeinse Rijk nadat de Britten in 54 BCE werden veroverd door Julius Caesar. Er ontstond een kenmerkende Romano-Britse cultuur. De Romeinse godin Britannia werd de vrouwelijke personificatie van Groot-Brittannië. Maar de Britten waren germaans van oorsprong. "Engels is een Germaanse taal, geen Romaanse taal. Maar zelfs Duitsland zag zichzelf als de erfgenaam van de titel van het Romeinse Rijk. De nazi's noemden zichzelf het Derde Rijk, als de vermoedelijke opvolger van het middeleeuwse en vroegmoderne Heilige Roomse Rijk van 800 tot 1806 (het Eerste Rijk) en het Duitse Rijk van 1871 tot 1918 (het Tweede Rijk)." "Groot-Brittannië was imperialistisch omdat het zichzelf zag als de opvolger van het Romeinse Rijk," zei Rabbi Winston. Johnsons empirische aspiraties zijn niet ongegrond en kunnen worden opgevat als een deel van de Britse nationale identiteit, aangezien het Britse Rijk ooit een kwart van de wereld besloeg. "Omdat ze Edom zijn, heeft Engeland de neiging om Joden te haten en van Arabieren te houden," zei Rabbi Winston. Hij merkte op dat alle Britse Joden in 1290 werden verdreven door een edict dat pas in 1655 werd ingetrokken. Bloedsprookjes die Joden valselijk beschuldigen van het vermoorden van christelijke jongens om hun bloed te gebruiken bij het uitvoeren van religieuze rituelen, ontstonden in het Engeland van de 12e eeuw. Een van de ergste antisemitische slachtpartijen van de Middeleeuwen vond plaats in York in 1190. De hele Joodse gemeenschap van de stad werd gevangen door een boze menigte in de toren van York Castle. Veel leden van de gemeenschap kozen ervoor om zelfmoord te plegen in plaats van te worden vermoord of onder dwang gedoopt door de aanvallers. "Imperialisme is anti-Bijbel", zei Rabbi Winston. "Als je gelooft in de komende wereld, in Gods oordeel, zou je dat niet in gevaar brengen door anderen wreed te overwinnen. Maar als je niet gelooft in de wereld die komen gaat, dan zou je proberen een groter deel van deze wereld in te nemen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De EU is toch het Romeinse Rijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haha, Johnson is voorstander van de afscheiding van Schotland
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog niet veel zinnigs gehoord dat uit het bakkes van Boris kwam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() haha haha heeft UK nu genoeg raketten om heel europa te veroveren onder de vlag van NEO Romeinse Kalifaat??
haha eerste aktie Britse Armada overzee legertje sturen om Vaticaan veroveren hhaha D-Day stijl uiteraard UK verklaart oorlog aan EUSSR |
![]() |
![]() |