Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2022, 18:01   #1
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard Wielerterroristen rijden 70-er bijna dood

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...T=480104456941

Altijd hetzelfde met die gangsters. Hoog tijd dat men dit wielerterrorisme aan banden legt.
Oud 17 augustus 2022, 19:46   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

[Woke] Maar u mag niet veralgemenen, niet elke wielrenner is even asociaal of verkeersregelnegerende[/Woke]
Oud 17 augustus 2022, 21:14   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men zou die twee moeten vervolgen voor slagen en verwondingen en het niet helpen van gewonde mensen in nood. Vluchtmisdrijf mag er ook nog bij.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 augustus 2022 om 21:15.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 21:49   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Altijd hetzelfde met die gangsters. Hoog tijd dat men dit wielerterrorisme aan banden legt.
Nen ouwe mens omver duwen, de godverdomese mislukte eddy merkxen. Ze moesten ze met velo en al aan hun klikpedalen in de bomen hangen. En langs 't Leireke staan er heel wat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 04:56   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zou die twee moeten vervolgen voor slagen en verwondingen en het niet helpen van gewonde mensen in nood. Vluchtmisdrijf mag er ook nog bij.
Maar nee. Dat ouw peeke is de verantwoordelijke. Mocht die daar zomaar wildwandelen?
Stel u voor dat die 2 wielrenners tegen de vlakte waren gegaan, 20m schaafwondes en misschien zelfs een botbreuk hier en daar.
Nog niet te spreken over de ramp voor de gemiddelde rondetijden.
Oud 18 augustus 2022, 07:56   #6
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Hoe het allemaal begon in de provincie Antwerpen.

Men schrijve 1993, gouverneur Kinsbergen gaat op pensioen. Hij wordt opgevolgd door de burgemeester van Aartselaar, met name Camille Paulus.
Paulus is een wielertoerist pur sang. Hij had graag dat alle medewerkers van de provincie met de fiets kwamen werken. Er werden douches gebouwd, men kon fietsen kopen of leasen via de provincie (ook elektrische), helmen, koersbroeken en truitjes werden aangeboden, men kreeg fietsvergoeding enz..
Als je bij uw aanwerving zei dat je per fiets naar het werk zou komen dan had je 75% kans dat je de job had. Uw competentie's waren niet zo belangrijk meer, maar dienen vélo des te meer.
Het aantal arbeidsongevallen woon/wegverkeer zijn dan ook als een pijl omhoog geschoten.
Dan kregen ze gele hesjes, fluo rugzakhouders, fluo armbanden enz.
Had je fietspech maar je kon toch met de fiets op het werk geraken dan werd uw fiets hersteld door een hersteldienst.
Een promo filmpje over de provincie activiteiten maken? De député moest met de fiets rijden in da filmpje.
Er werden dienstfietsen gekocht, zelfs van die bakfietsen ( Die fietsen mogen niet gebruikt worden voor woon-werkverkeer, dus ze staan stil. Alleen het idee is belangrijk " we hebben dienstfietsen" )
Paulus was echt bezeten van koers, de ronde van Frankrijk moest naar Antwerpen komen,
De schaal sels wordt terug georganiseerd, jaarlijks kan het personeel met een bus naar de Provence om dan met de fiets de Mont Ventoux op te rijden.
Er moesten meer fietspaden komen, of die nu goed of slecht waren dat maakte niet uit.
Antwerpen zou De fietsprovincie worden.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 08:07   #7
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nogal ... veel ... vooringenomen uw post.

We horen ook maar één kant van het verhaal. Ik kan alleen maar veronderstellen dat de slapende wandelaar met zijn hond de weg innam en het daardoor tot een aanrijding en conflict kwam met de wielertoeristen.
Oud 18 augustus 2022, 08:21   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals voorspeld. Het dat oud peeke zijn schuld, geen 2 trainende Eddy Merxksen in wording
Oud 18 augustus 2022, 08:56   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een vreemde conclusie. Ik ben er mij van bewust dat verkeersaggressie een fenomeen is dat bestaat. Ik denk echter niet dat de oplossing erin bestaat om elke vorm van verkeer te gaan verbieden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 09:13   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat een vreemde conclusie. Ik ben er mij van bewust dat verkeersaggressie een fenomeen is dat bestaat. Ik denk echter niet dat de oplossing erin bestaat om elke vorm van verkeer te gaan verbieden.
Would-be be wielrenners staan om hun asociaal gedrag in het verkeer bekend. Probeer dat te ontkennen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 augustus 2022 om 09:16.
Oud 18 augustus 2022, 09:19   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Would-be be wielrenners staan om hun asociaal gedrag in het verkeer bekend.
Het zijn meestal geen wouldbe. Het zijn meestal wannabe. Of can'tbe.

Als ge gaat kijken met welk materiaal die roedels wielertoeristen, al dan niet met volgwagens "trainen". In veel gevallen zijn dat fietsen uitgerust met elk snufje om toch dat tikje aerodynamischer te zijn, net dat zuchtje lichter, net die milliwatt zuiniger.
Maar in zeer weinig gevallen fietsen die toegelaten zouden zijn in de grotere "koersen".

En dat stopt niet bij de fiets alleen. Ook kledij heeft invloed. (ik zie Urbanus nog eens passeren , met zijn peekes-helm).
En ge moet maar eens opzoeken, doping bij amateurrenners...
Oud 18 augustus 2022, 09:39   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Would-be be wielrenners staan om hun asociaal gedrag in het verkeer bekend. Probeer dat te ontkennen.
Je wandelt rustig op het jaagpad langs de Dender. Ineens hoor je achter je rug een schor geschreeuw “oijt de weg !!!”… Een fietsbel? Dat is aan hen niet besteed.
Oud 18 augustus 2022, 09:57   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je wandelt rustig op het jaagpad langs de Dender. Ineens hoor je achter je rug een schor geschreeuw “oijt de weg !!!”… Een fietsbel? Dat is aan hen niet besteed.
En vervolgens rijdt een hangbuikvarken op een koersfiets u ei zo na de Dender in.....klinkt bekend.
Oud 18 augustus 2022, 09:58   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nogal ... veel ... vooringenomen uw post.

We horen ook maar één kant van het verhaal. Ik kan alleen maar veronderstellen dat de slapende wandelaar met zijn hond de weg innam en het daardoor tot een aanrijding en conflict kwam met de wielertoeristen.
Dan nog hebde uw manieren te houden he, ...

Als ik de zondag met mijne velo rijd en daar lopen daar moeder met kind dan moet ik ook inhouden. Als ik straks door het smal padje naast de weide rijdt, en daar komt daar een jogster aan dan moet ik ook inhouden.

Moet ik daarvoor dat meiske op haar muil kloppen ? En moet ik dan als ik het volgende bospad inrijd en Josef met zijnen hond tegenkom Josef uit zijn schoenen stampen ?

Nee ik bejegen die mensen vriendelijk, vertraag of hou halt als het nodig is en vervolg mijn weg.

Als ze den Eddy Merckx of Boonen willen gaan spelen dat ze dat dan op een circuit doen he.
Oud 18 augustus 2022, 10:00   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik rij ieder jaar 10K km met de fiets. Ik ben geen would be wielrenner en de mensen die ik ken die met de fiets rijden zijn dat ook niet. Ze rijden gewoon graag met de fiets. Ik ben niet asociaal in het verkeer. Niet te voet, niet met de fiets en niet met de wagen. Dus ja, ik ontken uw claim met klem. Dat wel echter niet zeggen dat er geen asocialen in het verkeer zijn. Er zijn er zeer veel, maar dat staat los van hun transportmiddel. Er zijn asocialen te voet, er zijn asocialen met de fietsen en er zijn asocialen met de wagen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 augustus 2022, 10:03   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik rij ieder jaar 10K km met de fiets. Ik ben geen would be wielrenner en de mensen die ik ken die met de fiets rijden zijn dat ook niet. Ze rijden gewoon graag met de fiets. Ik ben niet asociaal in het verkeer. Niet te voet, niet met de fiets en niet met de wagen. Dus ja, ik ontken uw claim met klem. Dat wel echter niet zeggen dat er geen asocialen in het verkeer zijn. Er zijn er zeer veel, maar dat staat los van hun transportmiddel. Er zijn asocialen te voet, er zijn asocialen met de fietsen en er zijn asocialen met de wagen.
Laat ons de stepkes en quads niet vergeten.

Hier ene met zijn quad die al de dreven naar de kloten komt rijden als het geregend heeft. De marginaal.
Oud 18 augustus 2022, 10:08   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ziet alle dagen van die hangbuik- en andere varkens op een koersfiets die de verkeersregels integraal aan hun klikpedaalschoenen vegen.
Gisteren drie, dezelfde outfit, verstand op nul, zo hard ze konden op de trappers, eentje op het fietspad, de andere twee op de rijbaan.
Gestampte zotten op een fiets, niets meer, en zeker ook niets minder.
Dagelijkse kost.
Maar er zijn inderdaad witte raven, zo zeldzaam als de gelijknamige vogels.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 augustus 2022 om 10:09.
Oud 18 augustus 2022, 10:18   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet alle dagen van die hangbuik- en andere varkens op een koersfiets die de verkeersregels integraal aan hun klikpedaalschoenen vegen.
Gisteren drie, dezelfde outfit, verstand op nul, zo hard ze konden op de trappers, eentje op het fietspad, de andere twee op de rijbaan.
Gestampte zotten op een fiets, niets meer, en zeker ook niets minder.
Dagelijkse kost.
Maar er zijn inderdaad witte raven, zo zeldzaam als de gelijknamige vogels.
U spitst zich nu toe op fietsers die de verkeersregels aan hun laars lappen, net zoals u zich daarnet toespitste op verkeersaggressie door fietsers. Maar net zoals u daar nogal eng naar de zaken kijkt doet u dat hier ook. Het aan de laars lappen van de verkeersregel is niet gebonden aan het transportmiddel, maar het is gebonden aan de persoon. Ook met de wagen zijn er heel wat mensen die op dagdagelijkse basis de verkeersregels aan hun laars lappen. Getuige daarvan zijn de miljoenen minnelijke schikkingen en PV's die jaarlijks uitgeschreven worden.
Oud 18 augustus 2022, 10:25   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ge wel wat dat weegt? Trouwens, waar zouden ze dat moeten zetten, op die aerodynamische platte carbon latten met gestroomlijnde swingshifters.
Oud 18 augustus 2022, 10:36   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een fietsbel van den decathlon op mijn stuur staan. Hoeveel keer ik al de huid volgescholden werd omdat ik mensen deed verschieten,....

Tegenwoordig roep ik altijd "excuseer". Als ik wandel heb ik dat ook liever dan dat belgeluid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be