Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2022, 16:08   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard We zijn aan het winnen! Of niet?

Louter pragmatisch;

Wat is “onze” (ik zet het tussen aanhalingstekens, wat ik moet van “ons” eigenlijk niks hebben, maar soit) tactiek nu eigenlijk tegen de rus?

Gaan wij die echt uithongeren? Een cordon rond een hoop primaire materialen? Is dat het plan?

Je mag de man haten of liefhebben, maar onze vlad is in ieder geval de oorlog, genoemd “Speciale Militaire Operatie” niet aan het verliezen, me dunkt.

Ik heb sterk de indruk, dat die kerels zelfs nog maar op ralenti draaien, maar ik had zelfs niet in vredestijd ooit de zin Oekraïne te bezoeken, dus wat weet ik, zonder lokale kennis, wat daar aan de hand is.

Dus, we gaan ons plan moeten bijstellen, want meer waterpistooltjes naar Oekraïne sturen, zonder dat binnenkort er nog iemand water kan indoen, daar gaan we het niet mee trekken, vrees ik.

Concreet; zijn wij goe bezig?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 juli 2022 om 16:09.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2022, 17:06   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

In de mate dat de invasie van de rest van Europa in de koelkast werd gestoken in Moskou, hebben we gewonnen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2022, 17:16   #3
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de mate dat de invasie van de rest van Europa in de koelkast werd gestoken in Moskou, hebben we gewonnen he.
Pover bod.

“We” moeten wel winnen he zeg. Hoe drijven we de rus tot achter Siberië.

Alle suggesties zijn welkom!

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 juli 2022 om 17:26.
Oud 10 juli 2022, 20:51   #4
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Louter pragmatisch;

Wat is “onze” (ik zet het tussen aanhalingstekens, wat ik moet van “ons” eigenlijk niks hebben, maar soit) tactiek nu eigenlijk tegen de rus?

Gaan wij die echt uithongeren? Een cordon rond een hoop primaire materialen? Is dat het plan?

Je mag de man haten of liefhebben, maar onze vlad is in ieder geval de oorlog, genoemd “Speciale Militaire Operatie” niet aan het verliezen, me dunkt.

Ik heb sterk de indruk, dat die kerels zelfs nog maar op ralenti draaien, maar ik had zelfs niet in vredestijd ooit de zin Oekraïne te bezoeken, dus wat weet ik, zonder lokale kennis, wat daar aan de hand is.

Dus, we gaan ons plan moeten bijstellen, want meer waterpistooltjes naar Oekraïne sturen, zonder dat binnenkort er nog iemand water kan indoen, daar gaan we het niet mee trekken, vrees ik.

Ik denk dat zowel de covidsituatie als de oorlog 1 gezamenlijk doel hebben. De samenleving verarmen via de torenhoge inflatie die ontstaat.

By 2030, you will own nothing.. Het doel heiligt de middelen.
Oud 10 juli 2022, 21:18   #5
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Louter pragmatisch;

Onze taktiek is om uwe vlad (putler) te noordkoreaniseren.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2022, 22:31   #6
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Onze taktiek is om uwe vlad (putler) te noordkoreaniseren.
Jaja. Cordon. Werkt niet.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 juli 2022 om 22:34.
Oud 10 juli 2022, 23:21   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Louter pragmatisch;

Poetin gaat dit winnen. Desnoods zet hij alle middelen in. Rusland kan onmogelijk verliezen.
Dat het Westen wapens levert is enkel uitstel van executie en zorgt voor meer onschuldige slachtoffers. Als het Westen echter zelf één schot lost is het koekenbak.
Rusland wint dit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 00:44   #8
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pover bod.

Dat hoeft niet hoor....

Poetje zorgt zélf wel voor de ineenstorting .....

Binnenkort moeten ze die ouwe relikwiëen van 1945 uit het museum terug gaan halen om het pleit te kunnen winnen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 06:09   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Tis sedert Hitler de oorlog verloor dat Europa zo klein begon te worden.
Oud 11 juli 2022, 06:19   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pover bod.

Spijtig genoeg zijn we voorlopig niet in staat om de Russen tot achter in Siberie terug te drukken ; maar als we kunnen beletten dat ze bijvoorbeeld de Baltische of Poolse grens oversteken, hebben we gewonnen.

Stel U voor dat we Hitler hadden kunnen beletten van de Poolse grens over te steken he. Dan zouden er hier ook gezegd hebben dat Hitler gewonnen zou hebben omdat Berlijn niet in puin lag he. Maar dan hadden wij wel gewonnen.

De vergelijking tussen de situatie destijds met de "vernederde arme Hitler die het moest opnemen voor zijn volk tegen de smeerlappen van samenspanners" en die van de "vernederde arme Poetin die het moet opnemen voor zijn volk tegen de smeerlappen van westerlingen" is veel en veel te groot om te doen alsof men daaruit geen lessen moet trekken he.

Het enige verschil met destijds was dat Hitler's oorlogsmachine liep als een trein, en die van Poetin waarvan we hetzelfde dachten, loopt als een rammelkar. DAT en enkel DAT is wat ons hier "redt". Want had Poetin's leger geweest zoals we vreesden, dan zou hij allang de Poolse grens zijn overgestoken.

Maar het is nog niet gedaan he. En het is nog verre van uitgesloten dat hij uiteindelijk zich herpakt en die Poolse grens oversteekt. Vandaar dat het vechten in Oekraine zo belangrijk is. Als Oekraine valt, en de Russen hebben niet teveel wonden, dan wordt het inderdaad bijzonder gevaarlijk. Dus nee, voorlopig lijkt het erop dat we gewonnen hebben, maar zeker is dat nog niet.

En zoals ik al stelde, eens de Poolse grens overgestoken, is er geen enkele reden meer om te stoppen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2022 om 06:22.
Oud 11 juli 2022, 06:21   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

We hebben zeker gewonnen.
In elk geval plaats gewonnen in onze zakken en portefeuilles vanwege de torenhoge (brandstof)prijzen.
Oud 11 juli 2022, 06:24   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We hebben zeker gewonnen.
In elk geval plaats gewonnen in onze zakken en portefeuilles vanwege de torenhoge (brandstof)prijzen.
En dat heeft niet veel met Oekraine te maken, die stijging was al ingezet sinds vorig jaar. Dat heeft te maken met de algemene inflatie die het logische gevolg is van de zotte corona kramp waarin het gros van de wereld is geschoten: stoppen met werken, stoppen met consumeren, en veel geld bijdrukken. Wat had je verwacht he.

Niet vergeten dat er NOG GEEN belemmeringen zijn om Russisch gas te kopen. Het zijn allemaal projecties in de toekomst, maar de gas kraan staat voorlopig nog open (tenzij daar waar Vladimir zelf die dicht draait). En de olieprijzen waren al beginnen stijgen sinds het najaar 2021.

Wat er economisch nu allemaal gebeurt, is 90% het gevolg van 2 jaar corona maatregelen waanzin. Dat oorlogske doet daar maar een klein beetje bij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2022 om 06:25.
Oud 11 juli 2022, 06:28   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat heeft niet veel met Oekraine te maken, die stijging was al ingezet sinds vorig jaar. Dat heeft te maken met de algemene inflatie die het logische gevolg is van de zotte corona kramp waarin het gros van de wereld is geschoten: stoppen met werken, stoppen met consumeren, en veel geld bijdrukken. Wat had je verwacht he.

Niet vergeten dat er NOG GEEN belemmeringen zijn om Russisch gas te kopen. Het zijn allemaal projecties in de toekomst, maar de gas kraan staat voorlopig nog open (tenzij daar waar Vladimir zelf die dicht draait). En de olieprijzen waren al beginnen stijgen sinds het najaar 2021.

Wat er economisch nu allemaal gebeurt, is 90% het gevolg van 2 jaar corona maatregelen waanzin. Dat oorlogske doet daar maar een klein beetje bij.
Het is toch pas vanaf dat akkefietje in Oekraïne dat de prijzen omhooggeschoten zijn. Nu ja, ik lig daar niet wakker van. Wie wat nadacht tijdens het corona-gedoe wist dat de financiële putten zouden moeten gevuld worden.
Oud 11 juli 2022, 06:39   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch pas vanaf dat akkefietje in Oekraïne dat de prijzen omhooggeschoten zijn.
Nee.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 11 juli 2022, 07:25   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Het zijn niet enkel de olieprijzen.
Vorige week kocht ik een bigbag zand.
Zegt die man, "ik moet kijken want de prijzen veranderen/stijgen voortdurend"
Antwoord ik "komt dat zand ook van Oekraïne misschien"?

Olie stond jaren geleden ook boven de 100$ per vat. Toen was de prijs van diesel en benzine aan de pomp de helft van vandaag.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 juli 2022 om 07:28.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 07:59   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn niet enkel de olieprijzen.
Vorige week kocht ik een bigbag zand.
Zegt die man, "ik moet kijken want de prijzen veranderen/stijgen voortdurend"
Antwoord ik "komt dat zand ook van Oekraïne misschien"?
Vandaar dat dat allemaal niks of niet veel met Oekraine te maken heeft, maar wel met de corona fratsen.

Het is een schoolvoorbeeld "hoe maak ik inflatie" geweest, maar - zoals zo vaak he - beweerde men dat men het "onder controle" had. De economie met maatregelen remmen, en vers gemaakt / geleend geld met helicopters uitdelen, kan niet anders dan tot inflatie leiden. Dat men dat niet ONMIDDELLIJK ziet, wil niet zeggen dat het er niet zou komen. Men heeft het niet onmiddellijk gezien, omdat de corona gekte tevens maakte dat men ook geen geld met tonnen ging uitgeven ; en dat er voorraden waren die maakten dat men een tijdje kon doen alsof alles in evenwicht bleef.

Maar economie saboteren met maatregelen, en geld met tonnen uitdelen is onvermijdelijk inflatie.

Let wel, een deel hadden we niet eens in de hand, en kwam van de zottigheden in China. Dat is onze "wereldfabriek" en die is ginder serieus kapot gemaakt met de zottigheden die ginder uitgevonden zijn. Een daling in aanbod zat er in elk geval aan te komen, wat een niet-monetaire inflatie zou gegeven hebben. Maar de dwazigheden in de westerse wereld hebben daar een heel harde schep bovenop gedaan.
Oud 11 juli 2022, 08:37   #17
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat dat allemaal niks of niet veel met Oekraine te maken heeft, maar wel met de corona fratsen.

Het is een schoolvoorbeeld "hoe maak ik inflatie" geweest, maar - zoals zo vaak he - beweerde men dat men het "onder controle" had. De economie met maatregelen remmen, en vers gemaakt / geleend geld met helicopters uitdelen, kan niet anders dan tot inflatie leiden. Dat men dat niet ONMIDDELLIJK ziet, wil niet zeggen dat het er niet zou komen. Men heeft het niet onmiddellijk gezien, omdat de corona gekte tevens maakte dat men ook geen geld met tonnen ging uitgeven ; en dat er voorraden waren die maakten dat men een tijdje kon doen alsof alles in evenwicht bleef.

Maar economie saboteren met maatregelen, en geld met tonnen uitdelen is onvermijdelijk inflatie.

Let wel, een deel hadden we niet eens in de hand, en kwam van de zottigheden in China. Dat is onze "wereldfabriek" en die is ginder serieus kapot gemaakt met de zottigheden die ginder uitgevonden zijn. Een daling in aanbod zat er in elk geval aan te komen, wat een niet-monetaire inflatie zou gegeven hebben. Maar de dwazigheden in de westerse wereld hebben daar een heel harde schep bovenop gedaan.
De centrale banken hebben weer een zeepbel nodig?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 08:51   #18
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Heeft Europa nog ergens veel in de pap te brokken militair gezien? Ja, volgens de grote visionair Verhofstadt moet er een Europees leger komen.

De gewelddadigheid van een leger is maar om de buurlanden hun ogen uit te steken. En de generaals te deprimeren tot de schatkist leeg is. De algemene vergrijzing gaat daar ook niet veel aan bijdragen.

Veldslagen en loopgraven dat is toch passé.

Ik hoor alleen maar over terroristen, "Lone Wolfs", guerilla. Echt waar als het georganiseerde leger het niet aan kan dan ga je maar wat in de bossen jagen. Zoals Abdeslam en co.

Djezus...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 08:58   #19
Ernst Quispel
Vreemdeling

Standaard

Ik vermoed dat komende weken de oorlog in Oekraïne gaat kantelen. De wapenleveranties van het Westen liggen nu vol op stoom en het Russische leger is ernstig verzwakt geraakt. Eigenlijk hebben ze alleen nog zware artillerie. De grondtroepen zijn niet meer tot een opmars in staat.

Ik verwacht de komende weken tegenaanvallen van Oekraïne die de Russen lastig zullen kunnen weerstaan.
Ernst Quispel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 09:45   #20
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Pover bod.

Nee, dat kan de bedoeling niet zijn.Terug naar de grenzen van 2014.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be