Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2022, 19:44   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Welk schokkende gebeurtenis komt er aan?

Om voor burgers minder leuke beslissingen te nemen (lees: dwingelandij) hebben regimes een uitleg ervoor nodig.
Rusland en Oekraine voeren oorlog tegen elkaar, maar er gebeurt eigenlijk weinig dat voor deelnemers en toeschouwers verrassend / nieuw / verbazend / shockerend is.
Maar in bovenstaande strategische optiek, is er wel iets nodig.
Een tactisch kernwapengebruik zie ik als een kandidaat actie.
Iets anders is wat lastiger te bedenken.
Massamoorden lijken me onvoldoende.
Een andere denkpiste zou los van Oekraine kunnen zijn. Iets dat gebeurt tussen Rusland en een ander land, dat een soort van escalatie, en dichter bij je bed gevoel, en daarmee toch onrust bij nu afstandelijken veroorzaakt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2022, 22:31   #2
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Om voor burgers minder leuke beslissingen te nemen (lees: dwingelandij) hebben regimes een uitleg ervoor nodig.
Rusland en Oekraine voeren oorlog tegen elkaar, maar er gebeurt eigenlijk weinig dat voor deelnemers en toeschouwers verrassend / nieuw / verbazend / shockerend is.
Maar in bovenstaande strategische optiek, is er wel iets nodig.
Een tactisch kernwapengebruik zie ik als een kandidaat actie.
Iets anders is wat lastiger te bedenken.
Massamoorden lijken me onvoldoende.
Een andere denkpiste zou los van Oekraine kunnen zijn. Iets dat gebeurt tussen Rusland en een ander land, dat een soort van escalatie, en dichter bij je bed gevoel, en daarmee toch onrust bij nu afstandelijken veroorzaakt.
Ik denk dat een kernwapen te drastisch is omdat het kan escaleren.
Eerder een bominslag op een bekend gebouw ofzo, gelijkaardig aan de twin towers.

Veel topinvesteerders die ik volg, zeggen dat "het Westen" in een enorme financiële bubbel zit die op barsten staat. In 2008 na de val van Lehman Brothers heeft een bail in de banken gered. Maar omdat de staatsschuld vandaag 3 keer hoger is (USA), is er geen instituut dat de banken kan redden wanneer het mis gaat. Als ik de investeerders en economen moet geloven (Jim Rickards, Jim Rogers, Peter Schiff, Robert Kiyosaki, Ray Dalio..) zou het hele financiële stelsel dark gaan. Het klinkt allemaal zo onwaarschijnlijk, maar dat zijn geen oelewappers. Dalio is miljardair

Die mensen voorspellen allemaal een financiële armageddon met zware inflatie en een hoop menselijk leed.

Ik denk inderdaad dat het conflict met Rusland dit alles moet rechtvaardigen.
Het zal altijd een theorie voor de wappies blijven, tot het zo ver is.

Oud 20 april 2022, 22:38   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

een bekende Oekraïense leider of figuur die wordt gedood: Zelenski, Klitsjko...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2022, 23:13   #4
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik denk dat een kernwapen te drastisch is omdat het kan escaleren.
Eerder een bominslag op een bekend gebouw ofzo, gelijkaardig aan de twin towers.

Veel topinvesteerders die ik volg, zeggen dat "het Westen" in een enorme financiële bubbel zit die op barsten staat. In 2008 na de val van Lehman Brothers heeft een bail in de banken gered. Maar omdat de staatsschuld vandaag 3 keer hoger is (USA), is er geen instituut dat de banken kan redden wanneer het mis gaat. Als ik de investeerders en economen moet geloven (Jim Rickards, Jim Rogers, Peter Schiff, Robert Kiyosaki, Ray Dalio..) zou het hele financiële stelsel dark gaan. Het klinkt allemaal zo onwaarschijnlijk, maar dat zijn geen oelewappers. Dalio is miljardair

Die mensen voorspellen allemaal een financiële armageddon met zware inflatie en een hoop menselijk leed.

Ik denk inderdaad dat het conflict met Rusland dit alles moet rechtvaardigen.
Het zal altijd een theorie voor de wappies blijven, tot het zo ver is.

Ja Eurosceptic

1) dit zonet gemaild naar oude, zieke hindoemeid facebook:
ja meid
Door jou verzonden
nog grote dromen
Door jou verzonden
Wieroe en ik gaan Poeten adviseren
Door jou verzonden
om Groot Russisch Katten Imperium te bouwen he
Door jou verzonden
hahah

2) De USdollar is toch OVERSOLD?? Saoedie Arabie wil nu de OLie in Roebels gaan Afrekenen en dumpt de USdollars dus de Aanval op de USdollar is begonnen,

3) De YUAN / Roebel Koppeling is nu een Feit op aarde. Veel NIET blanke naties zijn nu bang voor de Blanke/ Westerse SWIFT. Dus RASSENscheiding zal nu verharden op aarde en Blanke mannen waren al MEEST Gehate minderheid op aarde, vb niemand maalde om de bloedige, meer dan 4000 PLAASMOORden, en massa verkrachtingen van jonge blanke meisjes door hele hordes fascistische negers in Zuid Afrika. Die WOKE en BLM zijn Extreem Anti Blanke hetero mannen.

4) Ik verwacht een langere, slepende oorlog in Oekraine nu, Poetin heeft genoeg geld nu, en kan langzaam maar zeker heel Oekraine nu veroveren, met ontvolkings politiek, oprukken vanuit Donbass, 10 km per dag Brede formatie, dus binnen 12 maanden valt alles. Alle wapendepots Oekraine leger gaat Rusland nu plat gooien.

5) Poetin kan nu makkelijk heel Europa PLAT LEGGEN met harde OLie en GAS stop voor net 3 maanden als STRAF. En dit is al aardig in ontwikkeling. China koopt alles op ok, dus Poetin lijdt geen verlies.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 07:59   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
een bekende Oekraïense leider of figuur die wordt gedood: Zelenski, Klitsjko...
Hoe sneller hoe liever. Dan komt er misschien een einde aan deze oorlog.
Oud 21 april 2022, 08:48   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hebt gij d' er dan zoveel last van?
Oud 21 april 2022, 09:10   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hebt gij d' er dan zoveel last van?
Neen, maar wat niet is kan nog komen, en ik heb toch ook wat empathie met de sneuvelaars. Zeker de burgersneuvelaars.
Oud 21 april 2022, 09:13   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar wat niet is kan nog komen, en ik heb toch ook wat empathie met de sneuvelaars. Zeker de burgersneuvelaars.
Ik voel je pijn. ()
Ik voel ook je Schoofse dingskes... Oh well
Oud 21 april 2022, 11:54   #9
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geldt ongetwijfeld ook - en wellicht nog méér - voor Putin.

Hij is immers degene die met de 'speciale militaire operatie' begonnen is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 20:30   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Stel eens dat het Russische het Oekrainse regime elimineert. "Verslagen", zeg maar. Militair overwonnen. Russische regime zwaait de plak en installeert een marionettenregime in Oekraine. Dat is geen zot scenario he.
In Oekraine, een boel wapens munitie etc voorraden gestuurd door Westerse regimes als steun. Russen krijgen die in handen. Ook geen zot scenario.
Neem bovenstaande geschetse situatie als uitgangspunt.
Dan, in de plaats stellen van Russisch regime, en in de plaats stellen van Westerse regimes.
Zou 1 van beide, of beide kanten, verder gaan?
Het lijkt me dat er voor Russische regime weinig verder gewenst is. Dat de dan nieuwe situatie, met Oekraine als Russische vazalstaat, de "normale" wordt.
Echter, de Westerse regimes, hebben door hun actief moeien, hun nek uitgestoken. Al hun gemoei, voor niks resultaat, zelfs faliekant wegens wapens in handen van Russische regime. Dat lijkt me een afgang in de ogen van burgers.
Hoe gaan ze daar mee omgaan? Zouden ze durven militair het Russische regime aanvallen?
Een beetje als Irak Koeweit, leger sturen naar Oekraine, om de Rus te verdrijven?
Dat is dan een rechtstreeks conflict Westers-Rusland. Dat zou toch als een shock event overkomen, denk ik.
Compleet met burgers dwingen tot soldaat worden voor hen, dat zou einde maken aan de ver van mijn bed show he.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 april 2022 om 20:32.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 21:28   #11
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en dit staat ons het komende jaar te wachten :
Globale voedseltekorten, met een prijsstijging van ongeveer 35 procent in het komende jaar zullen veel mensen in de wereld zich niet meer kunnen voeden, of beter gezegd, het niet kunnen kopen.
Massale migratie richting waar er nog wel voedsel is, de vorige migrantencrisissen zullen niks zijn vergeleken met de tientallen miljoenen die, door honger gedreven zullen proberen europa binnen te geraken.
Hyperinflatie, velen zullen hun spaarcenten zien smelten als sneeuw voor de zon, tegoeden op banken zullen niet meer opgevraagd kunnen worden omdat de overheid bankruns wil voorkomen.
Massale defaults van groeilanden die hun schulden niet meer kunnen betalen, met alle domino effecten die dat met zich zullen teweeg brengen.
Aan de positieve kant, we krijgen een warme zomer.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 21:38   #12
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Hyperinflatie, velen zullen hun spaarcenten zien smelten als sneeuw voor de zon, tegoeden op banken zullen niet meer opgevraagd kunnen worden omdat de overheid bankruns wil voorkomen
Daar zitten we nu al dicht bij he. Bij mijn weten zijn de huizenprijzen de afgelopen 3 jaar met quasi 10% per jaar gestegen. Neem daar nog de afschaffing van de woonbonus bij. Dat is toch compleet onhoudbaar.

Mensen denken dat dat vastgoed alleen maar duurder blijft worden, maar die zeepbel moet op een keer toch barsten. Ofwel komen we in een samenleving terecht waarin vastgoedprijzen zo hoog blijven, omdat voor elk vrijkomend huis 15 mensen bieden waarbij de hoogste bieder wint.

Dan blijven alle anderen in de kou staan en moet de staat ingrijpen met structurele maatregelen. Die mensen moeten ten slotte ook ergens kunnen wonen.

Achten jullie de kans bestaande dat de staat ooit nog eigendommen aanslaat om de ongelijkheid op te lossen?

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 april 2022 om 21:38.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 21:48   #13
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Daar zitten we nu al dicht bij he. Bij mijn weten zijn de huizenprijzen de afgelopen 3 jaar met quasi 10% per jaar gestegen. Neem daar nog de afschaffing van de woonbonus bij. Dat is toch compleet onhoudbaar.

Mensen denken dat dat vastgoed alleen maar duurder blijft worden, maar die zeepbel moet op een keer toch barsten. Ofwel komen we in een samenleving terecht waarin vastgoedprijzen zo hoog blijven, omdat voor elk vrijkomend huis 15 mensen bieden waarbij de hoogste bieder wint.

Dan blijven alle anderen in de kou staan en moet de staat ingrijpen met structurele maatregelen. Die mensen moeten ten slotte ook ergens kunnen wonen.

Achten jullie de kans bestaande dat de staat ooit nog eigendommen aanslaat om de ongelijkheid op te lossen?
De ene zijn eigendom afnemen om aan een andere te geven ????

Dan beginnen we alvast met het vastgoed van de politici zelf zo op de markt te brengen...

Eens zien of het dan nog verder zal gaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 21:57   #14
dewanand
Minister-President

Talking meewerken aan massa remigratie plan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en dit staat ons het komende jaar te wachten :
Globale voedseltekorten, met een prijsstijging van ongeveer 35 procent in het komende jaar zullen veel mensen in de wereld zich niet meer kunnen voeden, of beter gezegd, het niet kunnen kopen.
Massale migratie richting waar er nog wel voedsel is, de vorige migrantencrisissen zullen niks zijn vergeleken met de tientallen miljoenen die, door honger gedreven zullen proberen europa binnen te geraken.
Hyperinflatie, velen zullen hun spaarcenten zien smelten als sneeuw voor de zon, tegoeden op banken zullen niet meer opgevraagd kunnen worden omdat de overheid bankruns wil voorkomen.
Massale defaults van groeilanden die hun schulden niet meer kunnen betalen, met alle domino effecten die dat met zich zullen teweeg brengen.
Aan de positieve kant, we krijgen een warme zomer.

Ja DADE,

1) Kan kloppen maar eea is dynamisch, voedsel kan altijd bijgeplant worden, en is dynamisch. India is nu grote netto exporteur van graan, al 8 miljoen ton graan geexporteerd.

2) De Politiek moet anders, en massa immigratie moet sterk beperkt worden, op dit punt bekijk ik het dierlijker, aapachtiger, alleen witte mensapen binnen laten lijkt mij een echte Natuurlijke oplossing en zuiver aapachtig denken, is beste voor alle partijen.

3) MASSA Remigratie uit Witte Welvaartsstaten van vooral alle niet witte en niet Arische mensapen?? Ik vind dit technisch gezien goed haalbaar en ik moet het uitwerken in speciaal essay, wel engelstalig. Technocraten bekijken dit totaal anders ok, en het beschermen van Witte mensapen vind ik toch noodzakelijk, want ze dreigen nu uit te sterven op aarde, net zoals de arme Panda beertjes. Russische leger heeft binnen paar maanden tijd toch minstens 100.000 witte ariers afgeschoten en kapot gebombardeerd. NIemand schreeuwt nu WLM, White Lives Matter, geen massa demonstraties, zelfs die BLM gasten vieren nu FEEST dat hun witte vijanden zo afgeslacht worden, echt principeloos die BLM psycho's.

Oud 22 april 2022, 22:00   #15
dewanand
Minister-President

Exclamation meewerken aan massa remigratie plan

Een nieuw gevaarlijker, agressiever VIRUS dan covid19 kan opduiken, super mutatie, binnen zes maanden, dan barst de schuldenbom zeker.

Is al VOORSPELD door Big boys

Oud 22 april 2022, 23:03   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wat nog komen kan of iemand al met bezig is?

Hij wil Europa slopen’: Gelekte stukken onthullen dat George Soros verkiezingen in heel Europa manipuleert

George Soros op één na machtigste man in Oekraïne. Kijk wat hij er allemaal uitspookt

Zou het, of is het rijp voor fact-checking?
Oud 23 april 2022, 18:57   #17
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

[quote=dewanand;9947049]Ja DADE,

1) Kan kloppen maar eea is dynamisch, voedsel kan altijd bijgeplant worden, en is dynamisch. India is nu grote netto exporteur van graan, al 8 miljoen ton graan geexporteerd.

https://beef2live.com/story-top-20-l...world-0-206491
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 23:39   #18
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Raket op Moskou,Tijdens de 9 Mei parade. Liefst in de eretribune.
Oud 24 april 2022, 01:09   #19
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht

Iemand met "Rahowa" nick die anti-rus is?? En niet een klein beetje zo te zien uit uw veelvuldige russofobe posten.

Pro Nato = pro VS = pro globalisme = pro woke = pro multikul = pro massale immigratie = Alles wat RaHoWa juist wil tegengaan.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 09:31   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Besef je nu zelf hoe belachelijk deze post is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be