![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220719_95862796
VRT-CEO Frederik Delaplace: “Wil je 23.000 of 2 miljoen kijkers? In het eerste geval kan ik het evengoed presenteren” BRUSSEL - Terwijl de VRT door besparingen gaat en mensen op straat moet zetten, blijkt dat ze met negentien schermgezichten een exclusiviteitscontract heeft, van wie er zes meer dan 300.000 euro per jaar verdienen. Frederik Delaplace, CEO van de VRT, reageert op de kritiek. “Natuurlijk is dat veel geld, maar ze zijn even noodzakelijk als een camera en een zendwagen. Dat materiaal kost ook veel geld.” Totaal van de pot gerukt. Jong talent kan net zo goed presteren. Ik kijk zeker niet naar programma's waar die dure schermgezichten de plak zwaaien. Ne camera en ne zendwagen zijn noodzakelijk. Schermgezichten van 300.000 euro of meer zeker niet. CEO “Ik ben de eerste om toe te geven dat dit veel geld is. Maar zo hebben we nog wel meer dure investeringen. Decors, camera’s, zendwagens … ook dat kost allemaal veel geld. Wanneer we een nieuwe zendwagen kopen, zeggen we toch ook niet aan de leverancier: Kan dit de helft goedkoper, want het gaat om overheidsgeld? Bij de schermgezichten is dat net hetzelfde. Daarvoor betalen we de marktprijs, net zoals voor een camera of een zendwagen.” Apparatuur vergelijken met een schermgezicht... De marktprijs??? Wie bepaalt die??? En vooral zijn de kijkers gelukkiger met die schermgezichten? VRT verknoeit veel geld, geld dat ze veel beter konden gebruiken voor uitzendingen die boven de middenmoot uitkomen. Nu kunt u kijken waar u maar wil, het is overal dezelfde brol op TV. Alleen oude series doen het nog goed. Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 juli 2022 om 06:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier nog zo'n non argument.
“In het najaar presenteert Tom Waes Het verhaal van Vlaanderen, een geschiedenisprogramma dat heel goed aansluit bij onze publieke opdracht. Wil je daarmee 23.000 of 2 miljoen kijkers bereiken? In het eerste geval kun je het evengoed door mij laten presenteren. In het tweede geval heb je een trekker als Tom Waes nu eenmaal nodig. En het is onze opdracht om een breed publiek te bereiken.” Alsof de verpakking beter moet zijn dan de inhoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deels is een naam wel nodig, om ook mensen te laten hangen, die er normaal niet naar zouden kijken. €300000 is veel, maar Mathijs van Nieuwkerk kreeg tegen het einde van DWDD nog meer (van de Sociaal Democratische VARA...). Blijft lastig hoe marktconform de publieke omroep kan en mag zijn. Een acute leegloop is ook onwenselijk, maar er moet wel een maximum zijn. Daarbij talenten opleiden hoort er ook bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het even wie met dikke tetten zal meer kijkers trekken dan Tom Waes.
Dus als het aantal kijkers het doel is.... luister naar de gouden raad van oom Zucht.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De presentator is dan een nuttig ding, maar ook niet meer dan dat. We hebben dat meermaals gezien in bepaalde programma's, ik denk daarbij Switchs, Twee tot de zesde macht, Het rad van Fortuin, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koen Wauters bijvoorbeeld, die vind ik te veel schreeuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, ik zie niet in waarom een tv-gezicht per jaar 300.000 euro belastinggeld moet kosten.
Ik vind dat schandalig. Of zou er niemand te vinden zijn die voor pakweg de helft zou willen werken, wat ook al veel is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met goedendag en strop.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=reservespeler;9998480]https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220719_95862796
VRT-CEO Frederik Delaplace: “Wil je 23.000 of 2 miljoen kijkers? In het eerste geval kan ik het evengoed presenteren” BRUSSEL - Terwijl de VRT door besparingen gaat en mensen op straat moet zetten, blijkt dat ze met negentien schermgezichten een exclusiviteitscontract heeft, van wie er zes meer dan 300.000 euro per jaar verdienen. Frederik Delaplace, CEO van de VRT, reageert op de kritiek. “Natuurlijk is dat veel geld, maar ze zijn even noodzakelijk als een camera en een zendwagen. Dat materiaal kost ook veel geld.” Hopelijk besparen ze niet op THUIS Laatst gewijzigd door Patrick M : 22 juli 2022 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Patrick M;9999777]
Citaat:
Mss ook net zoals bij Familie, de oude garde er uit (te duur) en jonge snotters in de plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alhoewel dit ten dele klopt denk ik toch dat veel mensen niet alleen naar de tetten kijken. De kont moet ook ok zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit zal ook den Tom goedkoop geweest zijn, hij maakt samen met een paar andere een kijkcijferkanon en de mensen kijken, hoe meer mensen kijken hoe meer reclame inkomsten of kijkers voor je net. Dus bij het volgende programma kloppen ze bij Dhr Waas aan en zegt die, en wat schuift dat mannekes.... Straffer nog, de keer daarop, ja maar ik heb van de VTM... ow Tom ge hebt toch nog niks getekend, want,... wij bieden .... hahahah onozelaars, dat is den helft van wat ik daar krijg... Ah in dat geval... (heeft hij echt een aanbod gehad, ging het echt om zoveel...) Kortom het is niet meer dan uzelf verkopen. En wat de zot ervoor wil betalen, is wat jij ervoor kan krijgen. Zelf den Tom heeft een beperkte houdbaarheidsdatum en een van dees dagen/jaren is het voorbij, dus pakken wat ge kunt he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is de CEO niet waard CEO te zijn. Er zijn genoeg kinkloppers die beter zijn dan Tom Waes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Twee tot de zesde macht viel inderdaad mee, maar waarschijnlijk schreven dezelfde mensen de grappen, en toen Jeroen Meus het overnam van Bart de Pauw was hij ook al een BV en niet meer een nieuweling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal mij worst wezen , op VRTNU na (heel soms) , ik kijk toch niet !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mij verwondert is dat die dekselse Karl Vannieuwkerke ook zo'n grootverdiener is. De man is sportjournalist. Ik zou verwachten dat de sporters de vedetten zijn, maar hier is heb je dus een sportverslaggever, die zich belangrijker acht dan de sporters, en daar blijkbaar zijn bazen (financieel) van heeft te weten overtuigen.
/www.demorgen.be/meningen/beste-karl-vannieuwkerke-die-300-000-euro-voor-u-is-helemaal-niet-marktconform~bbd639b9/
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ironisch eigenlijk. "The Blue Man Group" bewijst dat de boodschap belangrijker is dan de boodschapper.