Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2022, 15:07   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation 2025: russische bommenwerper boven Delft??? Rotgevoel

Onderwerp:

2025: russische bommenwerper boven Delft??? Rotgevoel

Analyse:

1) Zonet zat ik op het kleine, zonnig warme balkonnetje van mjin flat Dirk Costerplein en een groot vliegtuig vloog heel laag over in de verte, mijn eerste gevoel was zo dit is dus de eerste Russische Bommenwerper die volbeladen over Delft vliegt in Nederland. In gedachten zag en hoorde ik al de honderden zware bommen vallen en ontploffen, ter hoogte van Rotterdam Haven.

2) Ja poetin kan een zonnesteek krijgen en besluiten om gewoon even rotterdam haven helemaal plat te leggen, paar schepen laten zinken en de helft vd terminals opblazen en het feest is voorbij, heel europa in zware crisis. Zo simpel is het, of gewoon Russische Terroristen teams loslaten in heel europa en binnen no time is Europese Unie platgegooid. Europese Schulden Unie is zwakker dan ooit denk ik.

3) Heb zo een ellendig voorgevoel nu al maanden, erkomt een vreselijke drama aan in hele Europese Unie, bloedbad, aanslagen, stormen?? Nederland staat zo zwak en zielig bij met die oude Delta werken. Een rake knal en het zaakje is geploft.

4) Het pessimisme overheerst nu in Nederland en Belgie denk ik bij de meerderheid vd mensen. HOe voel jij je? Problemen stapelen zich op en rampen komen eraan.

5) Nee bidden tot goden of Aliens zal niemand helpen. Volle Evangelie biedt toch geen oplossingen.

6) vliegen in 2025 dan echt honderden volbeladen Russische Bommenwerpers boven Delft??

---------------------------

https://nos.nl/artikel/2405359-russi...en-de-noordzee

NOS Nieuws•
vrijdag 12 november 2021, 17:09
Russische bommenwerpers onderschept boven de Noordzee

Belgische F-16's hebben boven de Noordzee twee Russische Toepolev-bommenwerpers onderschept. De Russische toestellen vlogen in het gebied waar Nederland namens de NAVO verantwoordelijk voor is, meldt het ministerie van Defensie.

De bommenwerpers hadden zich niet geïdentificeerd en kwamen uit het noorden, waar ze werden begeleid door Noorse gevechtsvliegtuigen. Omdat ze richting het Nederlandse gebied vlogen, werden de twee Belgische gevechtsvliegtuigen de lucht in gestuurd.

Zij wachtten de Russische toestellen op. Na ongeveer tien minuten in het Nederlandse gebied vlogen de Toepolevs naar het deel boven de Noordzee waar de Britten verantwoordelijk zijn voor de bewaking. Daar namen Britse toestellen het van de Belgische vliegtuigen over.
F-16's staan altijd klaar

Nederland en België wisselen elkaar af bij de verdediging van het luchtruim boven de Benelux. Het gebeurt een klein aantal keer per jaar dat gevechtsvliegtuigen de lucht in gaan om Russische vliegtuigen te onderscheppen. Voor zo'n zogeheten scramble staan in Nederland of België permanent twee bewapende gevechtsvliegtuigen klaar die binnen enkele minuten in de lucht zijn.

In maart werden twee Belgische F-16's ingezet omdat twee militaire vliegtuigen uit Rusland het Nederlandse verantwoordelijkheidsgebied boven de Noordzee naderden. De Belgische toestellen wachtten de Russische vliegtuigen op, maar hoefden uiteindelijk niet in actie te komen.

---------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 17:20   #2
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Gelet op jouw postings hier, denk ik dat je dringend wat minder in de zon moet zitten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 17:38   #3
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Onderwerp:

2025: russische bommenwerper boven Delft??? Rotgevoel

Analyse:

1) Zonet zat ik op het kleine, zonnig warme balkonnetje van mjin flat Dirk Costerplein en een groot vliegtuig vloog heel laag over in de verte, mijn eerste gevoel was zo dit is dus de eerste Russische Bommenwerper die volbeladen over Delft vliegt in Nederland. In gedachten zag en hoorde ik al de honderden zware bommen vallen en ontploffen, ter hoogte van Rotterdam Haven.

2) Ja poetin kan een zonnesteek krijgen en besluiten om gewoon even rotterdam haven helemaal plat te leggen, paar schepen laten zinken en de helft vd terminals opblazen en het feest is voorbij, heel europa in zware crisis. Zo simpel is het, of gewoon Russische Terroristen teams loslaten in heel europa en binnen no time is Europese Unie platgegooid. Europese Schulden Unie is zwakker dan ooit denk ik.

3) Heb zo een ellendig voorgevoel nu al maanden, erkomt een vreselijke drama aan in hele Europese Unie, bloedbad, aanslagen, stormen?? Nederland staat zo zwak en zielig bij met die oude Delta werken. Een rake knal en het zaakje is geploft.

4) Het pessimisme overheerst nu in Nederland en Belgie denk ik bij de meerderheid vd mensen. HOe voel jij je? Problemen stapelen zich op en rampen komen eraan.

5) Nee bidden tot goden of Aliens zal niemand helpen. Volle Evangelie biedt toch geen oplossingen.

6) vliegen in 2025 dan echt honderden volbeladen Russische Bommenwerpers boven Delft??

---------------------------

NOS Nieuws•
vrijdag 12 november 2021, 17:09
Russische bommenwerpers onderschept boven de Noordzee

Belgische F-16's hebben boven de Noordzee twee Russische Toepolev-bommenwerpers onderschept. De Russische toestellen vlogen in het gebied waar Nederland namens de NAVO verantwoordelijk voor is, meldt het ministerie van Defensie.

De bommenwerpers hadden zich niet geïdentificeerd en kwamen uit het noorden, waar ze werden begeleid door Noorse gevechtsvliegtuigen. Omdat ze richting het Nederlandse gebied vlogen, werden de twee Belgische gevechtsvliegtuigen de lucht in gestuurd.

Zij wachtten de Russische toestellen op. Na ongeveer tien minuten in het Nederlandse gebied vlogen de Toepolevs naar het deel boven de Noordzee waar de Britten verantwoordelijk zijn voor de bewaking. Daar namen Britse toestellen het van de Belgische vliegtuigen over.
F-16's staan altijd klaar

Nederland en België wisselen elkaar af bij de verdediging van het luchtruim boven de Benelux. Het gebeurt een klein aantal keer per jaar dat gevechtsvliegtuigen de lucht in gaan om Russische vliegtuigen te onderscheppen. Voor zo'n zogeheten scramble staan in Nederland of België permanent twee bewapende gevechtsvliegtuigen klaar die binnen enkele minuten in de lucht zijn.

In maart werden twee Belgische F-16's ingezet omdat twee militaire vliegtuigen uit Rusland het Nederlandse verantwoordelijkheidsgebied boven de Noordzee naderden. De Belgische toestellen wachtten de Russische vliegtuigen op, maar hoefden uiteindelijk niet in actie te komen.

---------------------------------
Nou is het vervelende, dat velen dit gevoel hebben.
Daarvoor hebben wij de Navo.
De Russen willen graag dat men zich zorgen maakt en vechten hun oorlog, ook via voedsel, tegen de hele wereld, behalve nog even tegen min of meer de bondgenoten als b.v. China, Iran, India...

Ik vrees dat het Westen toch wat straffer moet gaan doen...

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 23 juli 2022 om 17:46.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 18:02   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Nou is het vervelende, dat velen dit gevoel hebben.
Daarvoor hebben wij de Navo.
De Russen willen graag dat men zich zorgen maakt en vechten hun oorlog, ook via voedsel, tegen de hele wereld, behalve nog even tegen min of meer de bondgenoten als b.v. China, Iran, India...

Ik vrees dat het Westen toch wat straffer moet gaan doen...
Het blijft opletten geblazen.

Toch zijn er velen die op huidig ogenblik van mening zijn dat men Rusland ook wel een koekje van eigen deeg mag gaan geven maar...of dat een veilige denkpiste is???

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 juli 2022 om 18:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 19:03   #5
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Maar de huidige realiteit is net omgekeerd: er worden zulke aanslagen gepleegd in Rusland.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 21:12   #6
dewanand
Minister-President

Exclamation foto's hete hindoe meiden he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Gelet op jouw postings hier, denk ik dat je dringend wat minder in de zon moet zitten.

ja had hete koffie en at wat huzaren salade, zonnesteek?? Het leek op een Russische bommenwerper ok
z

zie onder ja wij zijn verdoemd nu op aarde denk ik dankzij een psycho aan de top, goed dat zij mij twee jaar op hebben gesloten in de Joris kliniek Delft Jaartje meer kan beter zijn he Vroeger wilde ik een Nucleaire Macht worden........ zware zonnesteek midden in de winter............

------------------------------------
http://ausairpower.net/APA-2008-09.html

The Impact of Russian High Technology Weapons: Transforming the Strategic Balance in Asia

Air Power Australia Analysis 2008-09
12th December, 2008

by Dr Carlo Kopp, SMAIAA, MIEEE, PEng
© 2008 Carlo Kopp

Abstract

Advanced Russian technology exports present a major strategic risk for the US, whether operated by China, or smaller players like Iran or Venezuela. These systems will deny access to most US ISR and combat aircraft, with only the B-2A, the “2018 bomber” and the F-22A designed to penetrate such defences. Until the “2018 bomber” is operational, the US will have only 200 aircraft with any capability to deal with this emerging environment. With its compromised X-band optimised stealth, the F-35 Joint Strike Fighter will simply not be survivable in this environment. The fallback position of standoff bombardment with cruise missiles is not viable. Only a fraction will reach their targets through such defences, and the economics of trading $500k cruise missiles for $100k interceptors, or hundreds of dollars of laser propellant, favour the defender. The US will require a penetrating capability for ISR collection and for lethal suppression of highly mobile SAM, laser and radio-frequency Directed Energy Weapon batteries. This is over and above the need to deliver saturation attacks with the Small Diameter Bomb against actual targets of strategic or tactical interest. Current planning for 180 F-22As and the legacy fleet of 20 B-2As is simply not credible given the diversity of roles and missions, and sheer sortie count required to deal with anything above a trivial opponent. If the US is to maintain its pre-eminent global strategic position, its force structure planning for the Air Force requires a fundamental rethink. A starting point should be the cancellation of the 'Fulda Gap optimised' F-35 JSF, investment of the freed funding into more F-22s, and further enhancement of the already formidable penetrating ISR and strike capabilites of the F-22. Further technological innovation will also be required across the full spectrum of US air capabilities. If the US chooses to optimise its Air Force for the Global War On Terror, it will only accelerate the relative decline of US global power.

http://ausairpower.net/APA-2008-09.html

----------------------------------

Oud 23 juli 2022, 21:30   #7
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Maar de huidige realiteit is net omgekeerd: er worden zulke aanslagen gepleegd in Rusland.
Wat wil je ook, met zo'n smerige dictator vraag je erom.

Achja, communisten he.
Oud 23 juli 2022, 21:52   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Achja, communisten he.
Als je een vyandig buur regime van het RU regime wapentuig levert, en poogt te ronselen voor EU en navo, vraag je er ook om. En dat was wat gebeurde, en nog gebeurt.
Oud 24 juli 2022, 08:30   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Achja, communisten he.
OK maar het staatskapitalisme in China boekt al jaaaaaaaaaaren vooruitgang
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2022, 08:32   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je een vyandig buur regime van het RU regime wapentuig levert, en poogt te ronselen voor EU en navo, vraag je er ook om. En dat was wat gebeurde, en nog gebeurt.
En zo hoort het.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2022, 09:29   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En zo hoort het.
Het is niet omdat jij oorlog en uitroeiing toffe gebeurtenissen vindt, dat dat "zo hoort". Bvb voor mij, niet. Ik vind dat dat niet zo hoort. Ik had liever dat er een situatie van evenwicht was, dat voorkomt oorlog, en geen oorlog = ipv een slimme granaat, een lifetime abonnement op een dagelijks ijsje, voor heel het dorp.
Oud 25 juli 2022, 08:30   #12
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets keurt het goed om miljoenen onschuldige burgers uit te moorden vind je?
Oud 25 juli 2022, 20:40   #13
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets keurt het goed om miljoenen onschuldige burgers uit te moorden vind je?
Het keurt het niet goed, het is gewoon oorzaak, met dat gevolg.
Oud 25 juli 2022, 20:41   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Er was evenwicht tot 24 februari.
Potje breken, potje betalen.
24 februari bewees dat het geen evenwicht was.

En die Russische bommenwerper boven Delft, wel, wees maar gerust dat er bommen boven je hoofd vlogen de voorbije maanden. Kijk maar naar Griekenland, daar stopte er 1 met vliegen.
Maar het zijn "onze" bommen, dan ist goe.

Laatst gewijzigd door Erw : 25 juli 2022 om 20:43.
Oud 27 juli 2022, 08:38   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Moest ik een russische bommenwerper boven me zien ik zou springen en zwaaien en wijzen naar Brussel. Dan kunnen die van de gemeente hier zich nie meer wegsteken achter het MOET van Europa. Ze gaan weer kunnen doen wat we hen vragen.
Oud 28 juli 2022, 08:33   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest ik een russische bommenwerper boven me zien ik zou springen en zwaaien en wijzen naar Brussel. Dan kunnen die van de gemeente hier zich nie meer wegsteken achter het MOET van Europa. Ze gaan weer kunnen doen wat we hen vragen.
Strak plan

Een grote spandoek met pijl naar Brussel in de tuin leggen?

p.s.

Schending(en) van het luchtruim

Uit een 'ver verleden'

'Russische schending van Turkse luchtruim was een vergissing'

Geloofwaardige vergissing?

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2022 om 08:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:51   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Strak plan

Een grote spandoek met pijl naar Brussel in de tuin leggen?
Een groot spandoek met een foto van de Wetstraat erop, zou de taalbarriere kunnen overbruggen. Of een foto van de imposante EU gebouwen. Je kunt die dan in de winkel bestellen en uitleggen dat je reklaam voor Belgie wil maken voor je reisbureau.
En dan krijgen ze daar hun eigen WTC'ke waar ze dan nog 20 jaar over gaan kunnen babbelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er hangen geen spandoeken met pijlen in de lucht he.
Overal ter wereld "vergissen" ze zich wel eens.
Oud 28 juli 2022, 23:08   #18
dewanand
Minister-President

Thumbs down meewerken aan massa remigratie plan

Citaat:
Het is niet omdat jij oorlog en uitroeiing toffe gebeurtenissen vindt, dat dat "zo hoort". Bvb voor mij, niet. Ik vind dat dat niet zo hoort. Ik had liever dat er een situatie van evenwicht was, dat voorkomt oorlog, en geen oorlog = ipv een slimme granaat, een lifetime abonnement op een dagelijks ijsje, voor heel het dorp.

miaauw ERW,

zou jij in een echte harde, bittere oorlogs toestand willen leven?? Met Rantsoenen....... ....

Stel dat Rusland in 2025 echt de verarmde, verzwakte, hoerige, en rectaal uitgewoonde HOMOFIELE Europese Unie de oorlog verklaart??

dan vliegen er echt Russische bommenwerpers over Delft.........

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be