Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2022, 18:12   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Prijs voor noedel(soepjes) stijgt almaar; Indonesië het hardst getroffen

In Azië voelen ze het. Mainly Indonesië dat buiten China de grootste consument is van noedel(soepjes), is hard getroffen nu de prijzen almaar stijgen.
(Ook hier in België zijn de noedelsoepjes duurder, ik merk het wanneer ik door de Sun-Wah wandel. Sommige - vooral die in cups zijn zelfs bijna verdubbeld in prijs. 2€ of meer per cup is geen uitzondering meer. Ook de noedelsoepjes zonder cup stijgen mee in prijs. Brrrrrr ben ik blij er in massa ingekocht te hebben vlak voor lockdown..... Ha!)

Van Cna Insider:
https://m.youtube.com/watch?v=B9B9mQKEO4A

bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 19:41   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Jij was toch voorstander van de lockdowns en maatregelen die de armoede en prijsstijgingen veroozaakt hebben?

Nu weet ik ook niet meer wat je wil.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 19:49   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mja niet echt meer hoor, vooral nu ik zie hoe alles alweer bijna 'zoals voorheen' is (geen maskerplicht meer vooral...)
Oud 21 juli 2022, 19:50   #4
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Het is toch ook het Linkse blok in de EU dat de Boeren hier in gans de EU hun voedselproductie wil doen stoppen!!!!

De zelfde bende die de kerncentrales verbant zodat de burger nu met een onbetaalbare energie factuur zit!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 juli 2022 om 19:51.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 19:52   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bron?
Oud 21 juli 2022, 21:08   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja niet echt meer hoor, vooral nu ik zie hoe alles alweer bijna 'zoals voorheen' is (geen maskerplicht meer vooral...)
Alleen de prijzen niet, omdat de nazi's er als de kippen bij waren om uitkeringen en lonen hoger te forceren, en dat is een point of no return.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 22:24   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat niemand nog maskers draagt ben je niet meer voor maskerplicht en pestmaatregelen? Ik begrijp het nog steeds niet.

Ik ben je maar aan het pesten, beter laat dan nooit dat je inziet dat ze ferm met ons kloten hebben zitten spelen.
Oud 22 juli 2022, 00:42   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Wat hebben noedels met de oorlog in Oekraïne te maken ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 00:44   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Azië voelen ze het. Mainly Indonesië dat buiten China de grootste consument is van noedel(soepjes), is hard getroffen nu de prijzen almaar stijgen.
(Ook hier in België zijn de noedelsoepjes duurder, ik merk het wanneer ik door de Sun-Wah wandel. Sommige - vooral die in cups zijn zelfs bijna verdubbeld in prijs. 2€ of meer per cup is geen uitzondering meer. Ook de noedelsoepjes zonder cup stijgen mee in prijs. Brrrrrr ben ik blij er in massa ingekocht te hebben vlak voor lockdown..... Ha!)

Van Cna Insider:

Alles wordt duurder. Zo uitzonderlijk is dat niet.
Oud 22 juli 2022, 00:48   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af wat die mondmaskerplicht met het onderwerp van discussie te maken heeft, zijnde noedels die plots duurder worden.
Oud 22 juli 2022, 01:45   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus omdat niemand nog maskers draagt ben je niet meer voor maskerplicht en pestmaatregelen? Ik begrijp het nog steeds niet.

Ik ben je maar aan het pesten, beter laat dan nooit dat je inziet dat ze ferm met ons kloten hebben zitten spelen.
Ik bedoel dat de maatregelen imo voor niks zijn geweest nu dat bijna iedereen zonder masker rondloopt. Maar tijdens de mondmaskerplicht vond ik dat niet - juist omdat er toen maskers werden gedragen (en men in mijn logica 'goed bezig was' despijt de economische malaise...). Nu is het alsof alles voor niets was, vandaar mijn mja.....

Maw - maar dat had je wel door, alle opofferingen zijn dus voor niks geweest. Erger nog, ipv status quo zitten we nu globaal met prijzen die maar blijven stijgen. En niet eens voor luxe maar basics zoals noedels.....

En het virus blijft maar muteren & rondzwalpen.
Op de koop toe but I disgress, de apenpokken erbij. (Pffffffffft!)

Laatst gewijzigd door bembem : 22 juli 2022 om 01:53.
Oud 22 juli 2022, 01:47   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat hebben noedels met de oorlog in Oekraïne te maken ?
Maar denk eens 2sec na..... wat zit er in die noedel(soepjes)......?
-> bloem & olie........
Oud 22 juli 2022, 01:48   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af wat die mondmaskerplicht met het onderwerp van discussie te maken heeft, zijnde noedels die plots duurder worden.
cf. post #11
Oud 22 juli 2022, 06:11   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Alleen de prijzen niet, omdat de nazi's er als de kippen bij waren om uitkeringen en lonen hoger te forceren, en dat is een point of no return.
De enige bevolkingsgroep die geen klop doet en er op vooruit ging.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 06:12   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer heeft een aandachtshoer een reden nodig?
Oud 22 juli 2022, 06:31   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van Cna Insider:

Geen Belg, laat staan een Vlaming, die daar wakker van ligt.
Oud 22 juli 2022, 08:06   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat de maatregelen imo voor niks zijn geweest nu dat bijna iedereen zonder masker rondloopt. Maar tijdens de mondmaskerplicht vond ik dat niet - juist omdat er toen maskers werden gedragen (en men in mijn logica 'goed bezig was' despijt de economische malaise...). Nu is het alsof alles voor niets was, vandaar mijn mja.....

Maw - maar dat had je wel door, alle opofferingen zijn dus voor niks geweest. Erger nog, ipv status quo zitten we nu globaal met prijzen die maar blijven stijgen. En niet eens voor luxe maar basics zoals noedels.....

En het virus blijft maar muteren & rondzwalpen.
Op de koop toe but I disgress, de apenpokken erbij. (Pffffffffft!)
Dus volgens jou moesten we voor de rest van ons leven maskers blijven dragen en het ging opgelost zijn?

Dit is nog maar het begin van de economische ramp door Corona maatregelen, die oorlog is maar een extraatje. Je hebt je best gedaan, 1 miljard armen werden er bijgemaakt maar het was het allemaal waard voor die paar oudjes die we gered hebben.
Oud 22 juli 2022, 08:32   #18
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus volgens jou moesten we voor de rest van ons leven maskers blijven dragen en het ging opgelost zijn?

Dit is nog maar het begin van de economische ramp door Corona maatregelen, die oorlog is maar een extraatje. Je hebt je best gedaan, 1 miljard armen werden er bijgemaakt maar het was het allemaal waard voor die paar oudjes die we gered hebben.
We hadden veel meer oudjes kunnen redden met de juiste combinaties van o.m. chloordioxide, quercetine, zink, groene thee, hydroxychloroquine, ivermectine, vitamines B, C en D, zonnebaden zonder zonnecrème, en het afzien van dodelijke ingrepen zoals kunstmatige beademing.
Oud 22 juli 2022, 09:43   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We hadden veel meer oudjes kunnen redden met de juiste combinaties van o.m. chloordioxide, quercetine, zink, groene thee, hydroxychloroquine, ivermectine, vitamines B, C en D, zonnebaden zonder zonnecrème, en het afzien van dodelijke ingrepen zoals kunstmatige beademing.
En vergeet de javel niet toe te dienen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 09:46   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is gemakkelijker voor het personeel he, dat ze braaf binnen zitten, weinig rondlopen en weinig werk geven.
Lekker samen in het blabla lokaal met de deur toe zodat we ons kunnen concentreren op de gsm.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 juli 2022 om 09:47.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be