![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen 1 aprilgrap: Rusland voorzitter VN-veiligheidsraad vanaf 1 april
Te gek voor woorden?¿ Uit het artikel: Citaat:
De slechte grappen zijn de wereld nog niet uit ![]() p.s. Leden van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties EU-voorzitter Michel wil Rusland schorsen uit VN-Veiligheidsraad Zou een land dat in een oorlogssituatie zit die functie nog wel mogen krijgen?? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 maart 2023 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we diegenen die we (terecht) als vijanden beschouwen (zoals Rusland en China) uitsluiten, dan ontstaan er twee Verenigde Naties.
Maar ja, dat vergt een evenwichtsoefening die sommige medeforummers nooit zullen kunnen begrijpen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Dit dus. In de huidige situatie zou een naamsverandering misschien wel wenselijk zijn: de verdeelde naties of zo.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenwel: de harde tante TINA dwingt ons tot nederigheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de praktijk bestaat dat al. In feite kan men gerust stellen dat Koude Oorlog II een feit is.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is maar voor een maand. Ik vrees dat de voorzitter de AGENDA bepaalt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is er niets grappigs aan want het is een duidelijke bewijslevering dat er 'systemen' zijn die totaal fout zijn.
Ook het AGENDA is dan vreselijk fout. Moet de voorzitter dat dan niet zien op te lossen? ![]() p.s. Landen die niet 'deugen' of in een oorlogssituatie gewikkeld zitten zouden van de lijst moeten geschrapt worden en nooit in aanmerking mogen komen om de VN-Veiligheidsraad te sturen of zie ik dat weer maar eens verkeerd? ![]() Een oudere tekst de dato do 07 apr 2022 'leerde': Rusland geschorst als lid van VN-Mensenrechtenraad: "Rusland steeds meer politieke en internationale paria"
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2023 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou dat dan eerder "onverenigde naties" noemen maar soit.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zit daar het... ![]() Citaat:
Het gevaar dat Rusland voorzitter wordt van de VN-Veiligheidsraad
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2023 om 20:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk neemt die Veiligheidsraad enkel beslissingen over kleine landen waar geen geopolitieke belangen op het spel staan. Maar het is tenminste een plaats waar gepraat wordt tussen partijen die dat anders niet zoudenndoen.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() VN veiligheidsraad heeft een symbolische functie en geen eigen leger of politiemacht
GELUKKIG Je zou de leden kunnen vervangen door Katten en Honden uit de desbetreffende naties dan zal er inhoudelijk niet veel veranderen. Allemaal dom geblaf en klagend gemiaauw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad best wel een soort van grappig dat een natie waartegen verschillende VN-procedures zijn geopend aangaande mensenrechten,kinderontvoering,misdaden tegen de menselijkheid,pogingen tot illegale annexatie van gebieden,spelen met nucleaire veiligheid van civiele installaties,massale schendingen van mensenrechten in eigen land,aankondiging van nucleaire proliferatie in naties die vielen onder een nucleair-ontwapenings-akkoord......en er gaan er nog volgen..... de veiligheidsraad voorzit...
Benieuwd welke initiatieven deze Voorzitter van de Veiligheidsraad gaat nemen,dit wordt best nog interessant.... Om het af te maken is het voor Moskovia niet praktisch mogelijk om een aantal van zijn hoogste regeringsleden te laten afkomen naar verschillende zetels van de VN gezien er een arrestatiebevel uitgevaardigd is door een VN tribunaal..... Zelfs New York is onbereikbaar vermoed ik ,hoewel de VN hoofdzetel in New York zich bevindt in een natie die zelf het VN tribunaal niet erkent.....ach...."supermachten".....het is me wat hé? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2023 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds werd aangenomen dat de wereld uit 2 soorten vijanden bestond: zij met, en zij zonder kernwapens. Zij met kernwapens vormden de "finale jury" en mochten niet voor het hoofd gestoten worden op zulke wijze dat ze boos zouden worden. Aangezien zij met kernwapens, uiteraard zij zonder kernwapens konden vernietigen, was dat gewoon de normale orde der dingen, dat het de moeite niet was om dat direct te doen, en het gezag van zij met kernwapens dus diende aanvaard te worden. Het veto systeem bestond erin om nooit iets te doen dat een van hen met kernwapens heel boos zou kunnen maken, en dat, als zij alle 5 akkoord waren, zij de meester van de wereld waren, vermits gelijk wie dan door hen vernietigd kon worden en dus te luisteren had. Kortom, de VN was gewoon de arena van vijanden, die daar hun macht konden tonen en tellen, zodat het niet op het terrein moest uitgevochten worden, en de overwinningen en de capitulaties reeds op papier konden beslist worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tekst even geleden blokletterde:
‘De Raad van Europa kon niet voorkomen dat Rusland nu een dictatuur is’ p.s. Iemand die het nog anders zag: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 1 april-explosie in een Cafe in St Petersburg,waarbij een zekere Mr Maxim Fomin ,alies "Tatarsky" omkwam zindert nog na..
Ja,President Putin heeft "Tatarsky" vlugvlug (verdorie wat was die man plotsklaps een held in plaats van een lastpak zeg?)postuum bekleedt met de "Orde van moed",maar het heeft allemaal de geur in de neus van een afrekening .... Mr Fomin was blijkbaar een bondgenoot van Mr Prigoszin,en de relaties tussen de "Wagner-aanhangers" (waarmee ik een heel ruw omschreven groep aangeef die in ieder geval niks meer moeten weten van het Russische MOD) en de Russische legertop zijn bepaald grof geworden,zeker nu de oorlog steeds slechter verloopt... De Russische President heeft er hoogstwaarschijnlijk niks persoonlijks mee te maken,maar zijn "underlings" zijn steeds baldadiger slaags aan het raken......er vallen doden...dit gaat wat ver...hij zal moeten ingrijpen....nog een probleem erbij nu. Het verhaaltje van een vrouw die Tatarsky" een kunstwerkje overhandigde tijdens een bijeenkomst in dat café,dat dan enkele minuten later ontplofte (met nog zeker 20 mensen die allerlei graden van verwondingen hebben),en met mevrouw nog steeds aanwezig kan direct in een scenario voor een vierderangs film.... Als dit de FSB was,dan gaan die betalen daarvoor,de Wagners zijn geen doetjes.... ![]() Niemand,ook Mr Prigoszin niet,gelooft ook maar een moment dat de UKR's daar iets mee van doen hebben,die "Tatarski" is daar voor hen niet eens belangrijk genoeg voor.. Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2023 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet 'Niemand', me dunkt. Blijkbaar vindt minstens één forumgenoot het alleszins niet meer nodig te wachten op eventuele resultaten van een eventueel gerechtelijk onderzoek: Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "Nationaal Leger van de Republiek",een wat schimmige Russische verzetsorganisatie heeft de aanslag van 1 april opgeeist...
Deze groep(waarvan niet geweten is hoe groot of hoe klein deze eigenlijk is) kwam voor het eerst in het nieuws toen ze de dochter van Putins Moraalfilosoof opbliezen..... De groep verklaart dat de aanslag plaatsvond waar bij plaatsvond omdat ze er vrij zeker waren dat ze geen onschuldigen getroffen hebben...alle aanwezigen (tientallen gewonden,waarvan blijkbaar verscheidene ernstig) die in Prigoshins cafe gaan horen naar een "Z"propagandist zijn doelwit voor hen.... Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2023 om 05:32. |
![]() |
![]() |