![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() https://pnws.be/open-vld-wil-steun-a...rgie-bespaart/
Man, man, we hebben toch wat te stellen met dat zootje ongeregeld in de wetstraat...dat zijn toch allemaal maar zielige kloothommels. ![]() Kan leysen ook eens uitleggen waarom de burgers hun verbruik van gas en elektriciteit met 15 - 20 procent zouden moeten verminderen terwijl wij voor ELK VERBRUIK, voor ELKE M3 en ELKE KwH PEPERDUUR betalen?!!! Er wordt hier NIKS bezuinigd of verminderd, ze kunnen maar beter zorgen dat het er is! Wij verbruiken wat we nodig hebben, daar moet de overheid voor zorgen en daarmee is de discussie en de kous AF! Waarom zou de burger moeten boeten voor het in gebreke blijven van de overheid, de politieke verantwoordelijkheid, om te zorgen voor de basisbehoeften aan de bevolking??? Doe godverdomme jullie job voor voldoende basisbehoeften, energie, gas, elektriciteit, water, daar worden jullie vet genoeg voor betaald! Paljassen Kan leysen ook eens uitleggen waarom de burgers zouden moeten opdraaien voor de schuld van dure prijzen die door de politiek zelf worden veroorzaakt?!! Met sancties om putin te kloten hebben ze zelf de gastoevoer in het gedrang gebracht en is de politiek de schuld van de hoge gasprijs! De gasprijs zakte opnieuw toen putin de kraan weer opendraaide maar hier werd de prijs niet aangepast, neen, de politiek had wel al gauw de elektriciteitsprijs aan de gasprijs gekoppeld (geheel onterecht en met een flagrante leugen) om ook de elektriciteitsprijs kunstmatig de hoogte in te kunnen jagen. Met verdoken belastingen door allerlei taksen, heffingen etc, en volkomen ONNODIGE kosten voor de burger zijn onze facturen onbetaalbaar geworden door pure DIEFSTAL. En nu zouden WIJ ons verbruik van levensnoodzakelijke basisbehoeften moeten verminderen, in het donker en in de kou moeten gaan zitten zodat de politiek en distributeurs/leveranciers op onze rug kunnen blijven teren door 3/4 van onze (onbetaalbaar geworden) facturen te kunnen blijven incasseren?!! AMMEHOELA! Afschaffen van alles wat bijkomstig en overbodig is op die dievenfactuur behalve het VERBRUIK en dienaren die hun plicht doen waarvoor ze vetbetaald worden, dát zou de bevolking helpen en facturen betaalbaar houden.
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 25 augustus 2022 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen romen die smeerlappen de BTW af op al die hogere prijzen en belasten ze ook de energie bedrijven nog eens.
Dikke egoistische klootzakken zijn dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coronamaatregelen hebben aangetoond dat het niet "gradual" hoeft want het volk slikt toch alles.... https://www.imf.org/external/np/fad/...hange_info.pdf Laatst gewijzigd door StV : 25 augustus 2022 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zuiniger zijn is compleet nutteloos want dan verzinnen ze er nog een nep belasting of taks bij en dan stijgt de factuur toch nog, je verbruikt dan steeds minder maar je betaalt toch MEER! Tot...het gepeupel vrijwillig in het donker en in de kou gaat zitten om die verdomde factuur betaalbaar te krijgen maar helaas, die blijft maar stijgen, zelfs zonder enig verbruik.. ![]() We betalen al duur voor ons verbruik, dus gebruiken we ook wat we nodig hebben en de roverheid heeft maar te zien dat het er is. Alleen idioten laten zich wijsmaken dat er bezuinigd moet worden omdat er schaarste zou zijn, er is helemaal geen energiecrisis, (net hetzelfde zoals er geen "dodelijke" coronacrisis was! En er ook geen klimaatcrisis en geen stikstofcrisis zijn.) er is meer dan genoeg energie, elektriciteit etc...alleen willen politiekers ons dat niet geven want daarmee kunnen ze ons verarmen, steeds meer bestelen en de volgende stap is dan weer dwang voor gehoorzaamheid (gemakkelijk en zelfs per burger via digitale meters) voor meer controle. Het doel is dictatuur en daar zijn telkens alle nep maatregelen op gericht, maar de bevolking moet zo beduveld en erin geluisd worden dat ze vrijwillig meer controle willen slikken.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige manier om te voorkomen dat ge meer betaald is gewoon niks verbruiken wat je aangeboden word via officiele wegen.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draai gewoon uw gas toe en zie dat ge terug trekt volgend jaar.
Ik verbruik bijna de helft minder en mag toch opleggen (mits ik hier blijf). Needless to say dat ik niet blijf.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mensen zoals u moeten de energieprijzen nog 10 keer zo duur worden. Einde discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dus eerder voorstellen van een premie te geven aan elk afgesneden niet-Europeanen hoofd dat men kan aanbieden. Natuurlijk moet er een systeem opgezet worden dat er geen zwendel kan ontstaan, en dat de ambtenaren die daarmee bezig zijn, zelf de hoofden niet kunnen recycleren en meerdere keren een premie voor dezelfde kop innen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2022 om 05:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de laatste decennia mijn verbruik gedrieëndeeld, verbruik nog 1/3 van 20 jaar geleden. Als ik nog minder wil verbruiken moet ik stoppen met mijn kleren wassen en koken of kaarsen aansteken als het donker is. Of mijn uitlaatklep hier stilleggen. Ik wil dat allemaal doen maar dan stop ik ook met werken en koop eerst nog koorden om de leiders van de ploeg van 11 miljoen aan op te hangen.
In het Verenigd Koninkrijk is ondertussen een actiegroep opgestart om te stoppen met het betalen voor energie ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 augustus 2022 om 06:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als de prijzen voor mij nog 10 keer zo duur worden dan betaalt gij dat ook. ![]() Einde discussie.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Dat men hiervoor dictatuur zal toepassen is al duidelijk... de eco-fascisten, ook hier op't forum, liggen al te kwijlen van zoveel totalitarisme en onderdanigheid. Het zijn deze submissive SM slaven van de maatschappij die overduidelijk trolgedrag vertonen als teken en bewijs van hun innerlijke rottigheid. Laatst gewijzigd door StV : 26 augustus 2022 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kunnen ze daar op antwoorden? En stopt co2 uitstoot dan aan een grens? Wat voor zin heeft het dan dat 11 miljoen mensen in de kou en donker gaan zitten, diesels verbieden, schone gas- en kernenergie bannen, bezuinigen en besparen en zich de meest basic comfort ontzegt terwijl in de rest van de wereld miljarden lustig verder blijven vervuilen, kolen stoken en co2 blijven uitstoten? Denken ze dat als een mug zich een breuk heft, ze een olifant uit de gracht kan trekken? ![]() Gatachterlijke idioten snijden nog steeds in eigen vel, net zoals bij corona, ze leren blijkbaar nog steeds niet om zichzelf te beschermen, voor zichzelf op te komen uit noodzaak tot zelfbehoud om te kunnen overleven. Enfin, prikspijt zal ook zulke eco-fascisten wel vermoedelijk voor ons opruimen. Daar is enkel nog wat geduld voor nodig, ze vallen reeds hier en daar in stijgende lijn.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 26 augustus 2022 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet overdrijven a.u.b. Twintig keer duurder zal wel volstaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |