Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2004, 08:41   #1
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard Spyware ?

Schiet me niet dood maar vroeger met peerguardian kwam dit progje steeds op de proppen met ip adressen van websites van politieke partijtjes na het surfen op het forum hier. Ik gebruik dat progje al een tijd niet meer want ik begrijp toch te weinig van computer en internet om er iets mee te doen. Maar vandaag verscheen er vanonder in mijn browser weer zo een naam van een site vanonder in mijn browserbalk waar nu staat WYSIWYG Editor geïnstalleerd voor Mozilla in 0.266 seconden. En dat was toen ik gewoon een draad opende.
Ik vind dat eigenlijk raar en vraag me af of er hier gebruik gemaakt wordt van spyware om achter de namen te komen van de forumgangers of zo. De ip adressen die ik doorkreeg met peerguardian waren niet van sites die ik had geopend en de site die vandaag in die balk verscheen en waar ik dan maar eens een kijkje ben gaan nemen had ik ook nog nooit gezien. Weet er iemand hoe dit komt ?
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 08:56   #2
DenMathias
Schepen

Standaard

Wel, in Firefox en Mozilla zou het normaal niet mogelijk kunnen zijn om spyware op die manier te installeren :-S Dus 'k zou het nogal vreemd vinden moest dat gelukt zijn.

Zeker dat het spyware is? Een WYSIWYG editor is een html-editor, dus om websites te maken.

Laatst gewijzigd door DenMathias : 22 december 2004 om 08:56.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 09:04   #3
schaduw
Gouverneur

Standaard

Met die wysiwyg wil ik gewoon aanduiden om welke balk het gaat want ik weet de juiste benaming ervan niet. Het is die balk vanonder waarin staat wat de browser doet. Daarin verscheen bij het oproepen van een draad een websiteadres die niets met de draad te maken had. De spyware bevindt zich hoogst waarschijnlijk ook niet op mijn pc maar op de server waar dit forum zich op bevindt.

edit : ik krijg ook gewoon de draad die ik aanklik zonder dat de site zich opent of zo

Laatst gewijzigd door schaduw : 22 december 2004 om 09:06.
Oud 22 december 2004, 10:48   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Je bedoelt wellicht de statusbalk onderaan. Mogelijk zie je het adres van een tekening die geladen wordt (in de signature van een user)?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 11:57   #5
schaduw
Gouverneur

Standaard

Ah iemand met kennis van zake, inderdaad waarschijnlijk is dat het !!
Spijtig, geen spannende spionage zaak op politics.be dus..
Oud 22 december 2004, 14:54   #6
Jeroen

Standaard

Dat tekstvak waarin je hier typt is een kleine WYWISIG editor zodat de opmaak meteen toegepast kan worden.
Die melding in je statusbalk is gewoon om je te laten weten hoe lang het duurde om dat tekstvak volledig te laden.

Nikske spyware dus
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be