![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeder doodgereden Merel De Prins (12) na uitspraak Jan Jambon (N-VA) over te snel rijden: "Zulke dingen zeg je niet, zeker niet als minister-president"
Peggy Muyldermans, de moeder van Merel De Prins die in 2015 op twaalfjarige leeftijd werd doodgereden, is niet te spreken over de uitspraak van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA). Die gaf in "De tafel van vier" op Play4 toe dat hij zijn chauffeur “heel zelden” de opdracht geeft om te snel te rijden. “Zulke dingen zeg je niet, zeker niet als minister-president die een voorbeeld moet stellen”, vindt Muyldermans. Is dat nu gewoon domheid van Jambon, of wordt het een struktureel probleem ? ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...olging-jambon/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit begrepen waarom men van politici verwacht dat zij een voorbeeld zouden moeten stellen. Politici zijn mensen zoals iedereen, die als job hebben om anderen een kloot af te trekken, zoals iedereen he.
Wat die mevrouw eigenlijk zegt is dat politici nooit of te nimmer eerlijk mogen zijn, zelfs niet op sommige momenten in hun bestaan dat ze daar een drang toe voelen, wat op zich al zeldzaam is in hun job. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
U zou het eens kunnen uitproberen. Ik zag gisteren een reportage van pano en een paar domme koeien die door het zogenaamde inclusief onderwijs vinden dat een autistische jongen en een jongen met het syndroom van down in het gewoon onderwijs moeten kunnen blijven. Als je daar de waarheid tegen zegt dan krijg je ook verbolgen reacties en zowaar beginnen die moeders te janken. Maar dat geeft hen dan nog geen gelijk. Ik zou durven stellen dat dit ook zo'n geval is. En ik ben dan geen fan van Jambon. Maar u bent verblind door haat en nijd. Laatst gewijzigd door lancalot : 6 oktober 2022 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ja nu is zo ne minister eens 3 minuten eerlijk en nu is 't weer niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De partij die ministers van staat neerschiet in de straten van Luik.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegenstelling tot Antwerpen worden er in Liège geen granaten en varkenskoppen gebruikt.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 oktober 2022 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie nog nooit een snelheidsovertreding heeft begaan steke zijn hand op. Mij heeft één keer een anonieme wagen me geflitst aan 59 per uur en ik mocht maar 50. That's live.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja, het verkeersreglement telt blijkbaar niet voor NVA’ers. Een beetje te laat, duw dan maar op het gas. Als we allemaal zo beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bewust 150 ipv 120 gaan rijden is wat anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
150 per uur over een kaarsrechte lege autostrade, ... ge kunt dat moeilijk extreem gevaarlijk noemen. wandelaars en fietsers lopen daar ook niet rond. Tegen 70 per uur over een smal baantje tussen de mais (waar dat dus toegelaten is) is heel iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Jambon sprak van 150 maar als hij echt haast had zal dat wel 180geweest zijn en dat is hetzelfde als met een speedelec tussen voetgangers rijden 2. Als iedereen zo denkt dan rijdt iedereen binnenkort 150. Wetten zijn er voor iedereen. Het is niet omdat je een wet onnozel vindt dat je het recht hebt om die te overtreden. En de uitspraak van Jambon is wel degelijk laakbaar: de MP van Vlaanderen die openlijk verklaart dat te snel rijden als je gehaast bent best ok is. Maar enfin, moest De Croo zoiets zeggen zou het kot hier te klein zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga ook geen 150 meer rijden, je kan dat in Belgie gewoon niet meer (en dan bedoel ik op een veilige manier, ook al mag het niet) Als je op een autostrade nog effectief 120 kunt halen mag je al heel blij zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |