![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weldra opent een nieuwe bank de deuren bij onze noorderburen en wel een Islamitische die zou werken volgens de Islamitische regels op het bankwezen.
Zo ziet u maar, het inpalmen gaat verder en verder. Of de andere banken daar met gaan kunnen lachen dat lijkt mij een twijfelachtige zaak. ![]() De bank Insifr geloof ik, ik kan mij van naam vergissen ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2025 om 07:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zij een manier vinden om een persoonlijke en mens-tot-mens benadering vinden om financiele diensten aan te bieden aan de mensen....
......dan zou die "islamitische Bank" wel eens snel meer klanten kunnen krijgen dan de beoogde originele doelgroep.... Vergeten we niet dat ook niet-Islamieten eigenlijk GEEN REET geven om al die "financiele technologie" en die arrogante en ronduit GEHATE reetkevers die dat managen... Dit staat heel dicht op wat vroeger de Cooperatieve Christelijke banken waren en die de laatste paar decennia mismanaged (want ze wilden plots ook modern doen),en uiteindelijk uitverkocht en verdampt werden...
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2025 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zouden zij het zien:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat in BE komt ga ik daar ook een rekening openen op naam van... wegens beter lenen voor een huis.
Dus wij hopen heel erg op die bank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar geen nood, in BE loert de nieuwe bank "revolut" al op het spaargeld van de belgen....voor de geloofwaardigheid beweren (of liegen) ze al 800.000 belgische klanten te hebben die met de app gemakkelijker kunnen betalen in een andere munteenheid en om klanten te lokken keert deze bank dagelijks rente op spaargeld uit? (als het waar is) 10 jaar geleden werd revolut opgericht in het verenigd koninkrijk (als .ltd? postbus of andere schimmige vennootschap/vorm?) en wordt door een bank-licensie van litouwen officieel erkent door de europese unie. Dat de europese unie een dubieuze bank met een licensie van een baltische staat officieel erkent om europese klanten te lokken, moet al alarmbellen doen afgaan.
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 23 augustus 2025 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslims zijn geen joden he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als niet-moslim kun je in Nederland in principe een rentevrije lening afsluiten bij een islamitische bank, zoals de onlangs geopende Insifr-bank, die werkt volgens islamitische principes. Deze bank biedt financiële producten aan die geen rente (riba) bevatten, wat in overeenstemming is met de sharia-wetgeving. In plaats van rente wordt vaak een winstdelingsmodel of een vaste vergoeding gebruikt, zoals bij een murabaha (kost-plusfinanciering) of ijara (leaseconstructie). Volgens de oprichter van Insifr, Mohamed Karrouch, zijn niet-moslims ook welkom om een rekening te openen en gebruik te maken van deze producten.
AI |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar slaat dat nu op?
Moslims lenen al langer renteloos bij islamitische banken in het buitenland, probeert gij dat eens als ongelovige... ![]()
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien moet je je als niet-moslim eerst bekeren of mogelijk wordt je zelfs automatisch en onwetend al moslim in de kleine letterkes? ![]() De bekeringsdrang van de sharia niet vergeten: "bekeren of sterven" en ze mogen de kufars ook bedriegen en beliegen, he? Awel, probeer jij het en laat ons eens weten of het lukt en hoe het in de praktijk werkt?
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat kan finaal duurder uitlopen dan lenen met rente. Het is dus goed opletten en rekenen waar ge goedkoper af zult zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je vooral doen.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie die "bankbeheerder" al. Ah, U wil een huis kopen met de hulp van Allah.
Wat zijn uw eigen middelen? " Een maandelijkse uitkering, me gegeven door de Belgische overheid.".
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |