![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In HBVL van vandaag een mooi voorbeeld i.v.m. geschenkbonnen.
Iemand kreeg een geschenkbon van een bepaalde zaak. Tussen het tijdstip van de aankoop van de geschenkbon en het verzilveren er van door degene die de bon kreeg, veranderde de zaak van eigenaar. De nieuwe eigenaar heeft helemaal geen verplichting t.o.v. de krijger van de geschenkbon omdat ie er geen "contract" mee afsloot. In dit specifiek geval geeft de nieuwe eigenaar 50% van de oorspronkelijke waarde. Hetgeen ie volgens de FOD economie helemaal niet verplicht is. Mijn aanzet tot debat: Zijn er onder jullie mensen die regelmatig geschenkbonnen kopen? Zijn er onder jullie mensen die regelmatig geschenkbonnen krijgen? Zijn er onder jullie die ook negatieve ervaringen hebben met geschenkbonnen? Gisteren had ik toevallig een gesprek met iemand die zei: "Ik heb thuis in de kast nog verschillende bonnen liggen die vervallen zijn, eerst mochten we die niet verzilveren door Covid en nadien vergeten.". Zijn er onder jullie ook mensen die zo'n vervallen bonnen hebben liggen? Gewoon vergeten of door omstandigheden niet kunnen verzilveren? Wat denken jullie over geschenkbonnen? Een gemakkelijke manier om iets te geven? Of geven jullie toch liever iets anders? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoondochter ging in het weekend kienen.
Ze won iets op de volle kaart ter waarde van 150 euro. Het was een mooi zilveren kettingske. In het doosje zat een briefje van de juwelier waarop stond, dat het kettingske, ter waarde van 150 euro, omgeruild mocht worden naar een juweel naar keuze. Awel, dat vind ik nu een goede manier om iets te geven, je hebt toch altijd de "waarde" al gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik een geschenkbon geef dan is het een van een shopping center, geldig in alle winkels van dat center.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms krijgen mensen van de stad een geschenk ter gelegenheid van één of ander jubileum. Vroeger was dat een cheque, nu is dat een geschenkbon, zo zijn we zeker dat het geld naar een handelaar van de eigen gemeente gaat. Onlangs hebben we dat laten digitaliseren, zodat de mensen een soort betaalkaart krijgen. Zelf kocht ik ook al enkele keren zo'n geschenkbon van de stad om af te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs is de car wash waar ik ging van eigenaar veranderd en terwijl ik mijn klantenkaart gaf veranderde hij met zijn stylo dat de gratis beurt nu nog de helft was.
Sindsdien ga ik niet meer. En zo te zien gaan er helemaal niet veel meer.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 november 2022 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele jaren geleden heb ik iemand gekend die Bongo boxen opkoopt. Er worden nogal wat van die boxen te koop aangeboden op bijvoorbeeld tweedehands. Er zijn mensen die zo'n box of geschenkbon cadeau krijgen maar er niets mee doen uit gebrek aan interesse of wat ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is er iets mis om dat tegen de gever te zeggen? Ik kreeg ooit een bon voor een wijndegustatie met daarbij ook nog de mogelijkheid om enkele flessen wijn erbij te krijgen. Ik vroeg toen gewoon: "Is dit een geschenk voor mij of voor ons twee (huwelijksverjaardag)? Bleek het een geschenk voor ons twee te zijn. Sorry zei ik, maar mijn vrouw drinkt geen alcohol, zij heeft dus niets aan dit goedbedoelde geschenk. Prompt zei de gever: "Geen probleem, ik breng die bon gewoon terug en ik ruil hem voor een andere. Jullie mogen dat uiteraard ook zelf doen." Wij hebben de bon probleemloos zelf geruild en hebben er een mooi weekend van gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik (pardon, mijn heksie perfeksie) kreeg eens een bon om apps of zoiets mee te kopen, toen ze eindelijk de oude nokia wegdeed en verving door een smartphone.
50 euro ... hoogstens 3 euro van gebruikt, en die app was dan nog waardeloos want niet geheel ons goesting. Tegelijk heb ik al wel eens een plastron gekregen ... En huwelijks- , geboorte- ... xxx-lijsten zijn ook niet al koek en ei ... Ter zake: een nieuwe handelaar die die oude bon niet accepteert, die zal mij niet meer zien natuurlijk. Want het is zijn fout dat hij niet verstandiger overlegde bij de overname.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat als je iemand een geschenkbon geeft je best weet of er op z'n minst interesse is voor het product. Mijn inziens worden geschenkbonnen dikwijls gekocht omdat ze niet weten wat ze anders cadeau kunnen doen. Naar mijn gevoel wordt er tegenwoordig ook minder dan vroeger gebruik van gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wij als stad geven ook geschenkbonnen uit, die zijn geldig bij iedere handelaar van de stad.
U noemt uzelf wij? Laatst gewijzigd door Patrick M : 14 november 2022 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze mij ooit een geschenkbon, bonobo bon of andere zouden geven is deze voor de open haard.
Schenken via overschrijving of een handgeschreven briefje "goed voor..." is al decennia traditie. Bij dat handgeschreven briefje krijgt de schenker achteraf de rekening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef/krijg liever een enveloppe , wel met geld erin , anders ....
![]() Ik , krijgen , vanaf 1000 !! Ik , geven , vanaf 0,1€-cent !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige bonnen zijn echt wel nuttig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 november 2022 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef dat niet,en wil dat ook niet krijgen....
Het is een soort "dwang om te consumeren" en inderdaad,pipo hier LAAT zich niet dwingen daarvoor....... Een beetje zoals de eco-checques die mijn werkgever (gelukkig voor de laatste keer is mij beloofd) electronisch ter beschikking stelt....Ik heb hen vlakaf gezegd dat ze Edenred aan het rijk maken zijn omdat IK werk....ben blijkbaar niet de enige...het is gewoon niet te doen zulke "geschenken"... Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2022 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo wil ik er wel een stuk of 1000 , dan kan ik economisch goedkoop gaan schijten
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 18 november 2022 om 01:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai ! Wat is jouw probleem dan eigenlijk: bestendige buikloop of te weinig economische reserve om gewoon te leven en te kakken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie mij een kadoo geeft met mijn verjaardag .... aanpakken , tenzij ....
het een kadootje is van uw vijand(en) !! Als ik win met een quiz , nou .... prijs aanpakken !! Kan ik met die dingen niks doen , verkopen aan zij die er wel iets aan hebben !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |