![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Vertonghen verklaarde in Het Laatste Nieuws dat hij bang is. Niet om een penalty te missen. Niet om een vuile tackle tegen zijn enkel te krijgen. Neen, Vertonghen is bang om zijn mond nog open te doen. ‘Ik ben bang dat ik morgen niet op het veld sta als ik hier iets over zeg.’ Hij heeft het over de polemiek rond het woke-symbool van de OneLove-armband. Onze recordinternational met 143 caps is niet alleen. Hij vertolkt een gevoel dat in toenemende mate leeft bij medewerkers aan onze instellingen, bij studenten en professoren aan onze universiteiten en business schools, bij werknemers van onze multinationals en ngo’s. Allemaal zijn ze bang om hun mond nog open te doen.
Tja, zoiets begint door iemand zoals Lukaku die het nodig vond om voor iedere match te knielen met de vuist omhoog. Dat is iets wat niet thuis hoort op een voetbalplein, op een voetbalplein moet er gevoetbald worden zonder een politiek statement te willen maken. Julie Burchill schreef: ‘Woke is een nieuwe manier om neer te kijken op het leven en de ideeën van de werkende klasse.’ Het is de polariserende religie van de groenlinks liberale bourgeois elite. Het is de onverdraagzame ideologie van het technocratische totalitarisme. Eerst kaapte de corrupte FIFA de World Cup door ze te gunnen aan Qatar. Daarna vergalde ze het spelletje voor de supporters en ondertussen ook voor de spelers. Vraag maar aan Jan. Het zal die elite worst wezen. Een deugende Lukaku, OneLove-armbanden en knielende Rode Duivels doen meer kwaad dan goed. Het is zelfprofilering ten koste van onze sociale cohesie. Dat zijn geen onschuldige stappen of goedbedoelde symbolen. Het zijn de eerste stappen in een hellend vlak dat eindigt in totale controle en ontmenselijking. Laat sport gewoon sport zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In HBVL
Thomas Meunier had al een afkeurende mening, maar de reactie van Anderlecht-verdediger en recordinternational Jan Vertonghen was nog straffer. Hij zegt het gevoel te hebben niet vrijuit te kunnen spreken. “Als we een statement maken, dan straffen we onszelf”, zei Vertonghen. “Ik ben ook bang om dingen te zeggen. Ik voel me niet comfortabel om iets te zeggen. Dat zegt genoeg. Ik vind het spijtig. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en hoop het nooit meer mee te maken. We worden gecontroleerd. We zijn hier om te voetballen en als we dat niet kunnen doen door een heel normaal statement... (zucht) Sjah. Maar ik zeg er beter niets over, want daardoor zou ik morgen wel eens gestraft kunnen worden en niet op het veld mogen staan. Ik laat het hier maar bij. Dat zegt genoeg.” Martinez duwt discussie weg Bondscoach Roberto Martinez duwde de heisa van zich af. “We respecteren de standpunten van iedereen, we hebben er de laatste jaren actief aan gewerkt om een statement te maken”, aldus de bondscoach. “De bond communiceerde gisteren, zodus... Nu willen we gewoon voetballen.” Martinez had beter ingegrepen toen diene anders gepigmenteerde daarmee begon. Nu is het te laat, nu laten ze zien hoe klein ze zijn in hun statement. Als het hem echt menens was, dan deed ie nu gewoon door waarmee ie bezig was, maar daar is ie gewoon te laf voor. Mijn mening geldt nog steeds, politiek en woke-gedoe hoort niet thuis op een voetbalveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221123_94776491
De Duitsers durfden het alleszins. Ze hielden voor de match (die ze trouwens verloren) de hand voor de mond. Dit was een teken dat ze moesten zwijgen. De Duitse minister durfde het wel aan om zo'n onelove armband te dragen terwijl ze naast de FIFA voorzitter plaats nam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 23 november 2022 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze zouden beter meer bezig zijn met voetbal dan met al die Woke zever.
Groot gelijk van FIFA en Qatar om hiertegen streng op te treden. Woke waanzin hoort niet thuis op een voetbalveld en op éénder welke ander sportevenement. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de Qataarse emir die mag dan weer wel bepalen wat spelers en niet mogen zeggen of dragen ?
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stond in het Nieuwsblad.
![]()
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Sinds wanneer zijn die voetballers halve politici geworden eigenlijk?
En wie zit daar in godsnaam op te wachten? En waarom zijn dat alleen linkse thema's die aan bod komen? BLM en LGBT kennen we nu wel al maar ik vraag mij af wanneer we de eerste voetballer gaan zien die opkomt voor ongeboren baby's of het recht op wapenbezit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die bruine moest steeds knielen met de vuist omhoog. Wel toen had Fifa moeten reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() All?e, de universele rechten van de mens zijn nu ook al woke, en politiek geladen
Ik leer elke dag bij
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoelang weet men al dat het WK in Qatar ging worden gespeeld? Nu, de laatste weken voor het begint of zelfs al bezig is nog met kritiek op het gastland aandraven is jaaaren te laat en rijkelijk hypocriet.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 november 2022 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig mee eens!!!
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Ik ga nooit van mijn leven in de politiek gaan. Ik wil ook niet aan politiek doen, maar ik heb wel een standpunt over mensenrechten. Mensenrechten gaan politiseren, het moet niet gekker worden eigenlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |