![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp:
Is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk? ‘Daar zitten wij al jarenlang in’ analyse 1) OMroep WNL van white power Nederland schrijft over de Derde Wereldoorlog. Ja de feiten zijn keihard ook in Nederland, nu miljoenen mensen in de kou moeten doorbijten omdat de energie rekening onbetaalbaar is. Energie schulden stapelen zich op en de eerste faillissementsgolf van bedrijven is nog niet ten einde in fiscale jaar 2022. 2) Duizenden bedrijven krimpen produktie in, of zijn al failliet, dus het is echt al een Derde Wereldoorlog. Harde, zielige feiten in heel Europa, en KOning winter is hard begonnen deze week in Nederland, met koude pieken in het verre noorden van minus 30, IJSLand, lapland, tot zelfs minus 60 al in het verre noorden. 3) Wij krijgen een hongerwinter?? Poetin kan opeens hartje winter een visserskot binnen laten varen die het vuur opent in Rotterdamse haven en dan een aantal boten tot zinken brengt om de vaargeul voor maanden te blokkeren. Dit is de goedkoopste manier voor poetin om een hongersnood te creeeren in heel west europa en chaos, echte HONGER winter, ja poetin zou zich gelukkig voelen om dit te presteren denk ik. 4) voor poetin, kgb, kremlin is hele Nato gewoon nazi ok en onderdeel van het oude nazi duitsland dsu russen geloven niet in de val van Berlijn in 1945, denk ik, zij geloven dat de nazies nooit verslagen werden en dat hitler nog leeft, denk ik nu. 5) Gisternacht naar buiten geweest en het was ijskoud, minus 4 graden Celsius, dus de oorlog is al voelbaar, nu wachten tot poetin met eerste verGeldings aanvallen begint in hartje Europa, Antwerpen of Rotterdamse Haven. Poetin zal zich wreken want volgens zijn perceptie leveren de westerse landen nu wapens aan de nazies in oekraine. 6) Stel dat poetin de Hollandse dijken en dammen saboteert of opblaast?? Ja, Nederland is heel kwetsbaar en de hele economie is nu verzwakt, een tik en de honger HEL zal hier losbarsten, met kannibalisme als de lange, uitgehongerde blanke monstertjes helemaal psycho worden en doordraaien. Marokkanen vangen, slachten en barbecuen zal dan normaal zijn voor alle Hollandse PVVers denk ik en geert wilders kan dan eindelijk genieten van echt, vers goudbruin gebraden Marokkaans HALAL vlees, van Nederlandse kwaliteit, met een kopje warme marokkaanse bloedwijn erbij. 7) Kannibalisme legaliseren in alle miljoenen mensenmassa steden is de echte redding van het milieu denk ik nu, want dan eten de mensapen elkaar lekker op en zo reguleren en decimeren zij zelf hun eigen overbevolking. MInder slachtdieren nodig uit kweek he dus de Derde Wereldoorlog heeft zeker grote voordelen voor het milieu. ===========================REF WNL tekst online https://wnl.tv/2022/12/14/is-een-der...-jarenlang-in/ Goedemorgen Nederland - 14 december 2022 — 10:21 Is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk? ‘Daar zitten wij al jarenlang in’ Het einde van de oorlog in Oekraïne is voorlopig nog niet in zicht. Lonkt een Derde Wereldoorlog dan echt? Belgische oorlogsverslaggever Rudi Vranckx denkt dat wij hier al jarenlang in zitten. Dat zegt hij bij Goedemorgen Nederland op NPO 1. Vranckx merkt dat het leeft bij mensen: de vraag of een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk is. Ook bij jonge mensen. “Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat kinderen aan mij vragen of het ook hier komt”, zegt Vranckx. Derde Wereldoorlog De oorlog vindt weliswaar plaats op Oekraïens grondgebied en niet binnen de NAVO-grenzen. Toch stelt de oorlogsverslaggever dat wij niet naïef moeten zijn. “De Derde Wereldoorlog is al velen jaren bezig”, vertelt hij. “De beelden van de loopgraven doen heel erg denken aan de beelden uit de Eerste Wereldoorlog, in zwartwit, diep onder de grond verscholen.” De inzet van tanks en ander zwaar geschut doet Vranckx denken aan de Tweede Wereldoorlog. Het gaat nog veel verder dan alleen geweld, stelt Vranckx. De oorlog in Oekraïne is namelijk niet alleen daar voelbaar. “Graan dat niet meer naar Afrika kan, gas waar wij hier een tekort aan hebben. Al die?*dingen maken dat wij eigenlijk al meegesleurd worden.” Of er dan binnenkort een einde aan de oorlog komt? Daar lijkt het niet op, maar met elke bom die de Russische president Vladimir Poetin op Oekraïne gooit creëert hij steeds meer afkeer “van waar Rusland onder Poetin voor staat. Die oorlog, voor het hart en de geest, die is Poetin verloren”. Gruwelverhalen Vranckx deed in het verleden verslag van de oorlog in Syrië en Afghanistan. Inmiddels is de Belg ook meerdere malen in Oekraïne geweest. Daar kreeg hij de meest verschrikkelijke verhalen te horen. Zoals die van een Oekraïense vader die met zijn dochter in een schuilkelder in Boetsja zat, terwijl de Russen zeven burgers die boven hen woonden gijzelden. De man vertelt dat hij samen met zijn dochter leefden in angst en dat het niet de vraag óf zij vermoord zouden worden, maar hoe en wanneer. “Dit soort verhalen blijven je bij”, zegt Vranckx. De gruwelverhalen blijven ook bij omdat die dienen als bewijsmateriaal mocht er ooit iemand berecht worden op het Internationaal Strafhof wegens het schenden van het oorlogsrecht. “Dat beschouw ik als een van de belangrijke taken die wij hebben.” LEES OOK: Admiraal Rob Bauer over oorlog in Oekraïne: ‘Europese naïviteit is afgeschud’ Door: Vick ten Wolde https://wnl.tv/2022/12/14/is-een-der...-jarenlang-in/ ========================= |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de WOIII is een soort
<b>slowmotion oorlog</b> dus hij is nooit gestopt als het ware springt over van land naar land dat is idd iran, afghanistan, georgie, roemenie, irak, syria en nu ukraine |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel geeft zelf al het antwoord blijkbaar..
Het draadje is hiermede reeds voleindigd...... Het was van een voortreffelijke beknoptheid..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo is het maar net: slot erop!
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt een heilige oorlog.
En rara waar de duivel gezeteld is. Repent!
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ‘Poetin kan binnen een paar dagen een wereldoorlog afkondigen’
https://www.bnnvara.nl/joop/artikele...log-afkondigen Iemand die ik uit een ver verleden ken was van mening dat Poetin al lang een 'gat in zijn kop' had moeten hebben. (neergeschoten had moeten zijn bedoelde hij) Ik snoot mijn reukorgaan vrij luid en wandelde gewoon verder...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met wie dan?
Een conflict met Rusland kan je bezwaarlijk een wereldoorlog noemen hé. Gezien hun belabberde prestaties in Oekraïne, loopt de NATO daar zonder probleem over heen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Intussen is de oorlog 10 maand gaande en rollen we enkel eventjes met ons ogen als Poetin met een verklaring afkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iedereen in NL begint al te beven als een rietje
https://www.hln.be/buitenland/russis...-weg~aef829ef/ één bom en alle dijken zijn weg wat houden de russen toch van hun stoere bommen hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of een tribunaal mogelijk is, de VS doen net hetzelfde als de Russen dus wordt het wel lastig. Maar OK, de hypocrisie is extreem hoog dus het is wel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet wat oorlog is. Wij weten helemaal niet wat oorlog is. Dat merk je ook aan hoe populair het woord "herstelbetalingen" weer is. Niemand is meer bang dat er nog een wereldoorlog van zou kunnen komen, nee, betalen zullen ze. (Ik wil hiermee niet zeggen dat herstelbetalingen altijd een slechte keuze zijn, wel dat men er net na de tweede wereldoorlog banger voor was dan nu.) En waar jij (de niet algemene jij) vervolgens dat kannibalisme vandaan haalt? "We zitten al in een oorlog, voel maar het is buiten koud, dus Poetin steekt binnenkort de dijken door, dus eet elkaar op." Ja, mooie logische redenering, en stap 5 is profit.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) De Duitse U-boten blokkeerden de havens en daardoor ontstond er supersnel een tekort gedurende hartje WOII. Nu eventjes geen olie en gas uit Rusland en tientallen miljoenen Europeanen en Britten zitten nu dieper in de armoede, geldnood en honger. En Poetin heeft nog geen enkele bom gegooid op de EU of UK maar wel tientallen miljoenen de KOU ingetrapt. Dikke 2-0 voor poetin dus. 2) Afromeid uit Rotterdam die ik ken moet nu kou lijden, energie te duur voor haar, zij heeft NULurenkontrakt en haar rijke blanke miljonair seksvriendjes uit haar wilde verleden wilden haar nooit eventjes een paar ton kontant geven voor haar lekkere afrikaanse pussy. Nu heeft zij een kapot genaaid afro kutje ok. 3) Feitelijk was de hele Koude Oorlog periode van na 1945 tot rond 1990, val muur berlijn, ook een Derde Wereldoorlog die via proxy oorlogjes werd uitgevochten overal ter wereld. En dit herhaald zich nu, USA leger levert nu 13 miljard USdollar aan zwaar offensief wapentuig aan Oekrainse leger, dus zij willen echt een keihard offensief tegen Rusland ontketenen. Twee aanvallen al diep in Rusland. En dit is echt nieuw bij de proxy oorlogjes uit het verleden. 4) Oekrainse leger moet keihard in hartje Moscow maar eea opblazen als zuur kerstcadeau aan POetin denk ik nu. Dat verdienen ze dik. Laatst gewijzigd door dewanand : 16 december 2022 om 00:14. Reden: typfoutjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tij kan snel keren en dan ervaren we een veel ergere oorlog dan de eerste en tweede gecombineerd. Een volk dat voor tirannen zwicht..l Wat Putin in Oekraïne doet is niets vergeleken bij wat westerse bevoegdheden in het oosten deden. De boomerang keert terug en het zal flink stuiven, in Europa.
![]() |