Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2023, 16:43   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard zakjes hondenpoep...

Er is geen mens meer die dat gebruikt, gezien in verschillende buurten.

Tijdens een uitje naar de kust zelfs is mij dat opgevallen.

De tijdelijke toeristen denken dat onze kust 1 grote hondenweide is, ze zijn toch weg na een paar dagen.

Is er controle op het wildschijten? NEEN!!!

Ok, ik val in herhaling maar toch...

p.s.

Sommige steden/gemeenten zijn een ware hondententoonstelling de laatste tijden.

Sfeerbeeld:

Kindje zit met zijn ouders aan het strand en loopt na een tijdje naar de zee.

Het kindje komt terug en roept: "Kijk Mamma & Pappa, mijn voetjes zien al bruin van de zon"

De vader die halfbezopen in een stoel ligt kan zich niet houden en zegt: "niks van kleine, ge hebt gewoon in ne stront getrapt!!!"

Einde tochtje naar de kust...

p.s.

En niet alleen dat maar je ziet ze tegenwoordig weer enorm veel die lange hondenleibanden. (gevaarlijk)

Ik dacht dat een leiband maar 1m60 mocht zijn?

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2023 om 16:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 16:59   #2
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

en allemaal van de stoemen hoend
Oud 16 april 2023, 18:14   #3
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
(...) Ok, ik val in herhaling maar toch... (...)
Dat is maar een gedacht..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 18:21   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Slechts een heel miniem deel van de hondeneigenaars raapt de hondenpoep niet op. Er lijken wel steeds meer hondeneigenaars te zijn. Als dus 0.1% de poep nooit opruimt en 0.2% al eens per ongeluk het zakje laat vallen zit je al met een hele hoop stront.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 22:04   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Slechts een heel miniem deel van de hondeneigenaars raapt de hondenpoep niet op. Er lijken wel steeds meer hondeneigenaars te zijn. Als dus 0.1% de poep nooit opruimt en 0.2% al eens per ongeluk het zakje laat vallen zit je al met een hele hoop stront.
Ik heb al geweten dat er waren die het zakje wel vulden maar het dan bij de mensen in de straat over de haag wierpen of in hun voortuintje gooiden.
Oud 16 april 2023, 22:05   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat is maar een gedacht..
Zou dat een vroege vorm van dementie zijn die ik heb?

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2023 om 22:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 23:56   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waar de mensen zich druk om maken.
Ik heb de tijd nog geweten waar een boer zijn 8 koeien op een weide 500 meter verder van zijn hoeve over straat moest gaan halen om gemolken te worden en nadien bracht hij ze terug naar de weide.

Die straat was één baan van grote koeienvlaaien!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 02:53   #8
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen mens meer die dat gebruikt, gezien in verschillende buurten.

Tijdens een uitje naar de kust zelfs is mij dat opgevallen.

De tijdelijke toeristen denken dat onze kust 1 grote hondenweide is, ze zijn toch weg na een paar dagen.

Is er controle op het wildschijten? NEEN!!!

Ok, ik val in herhaling maar toch...

p.s.

Sommige steden/gemeenten zijn een ware hondententoonstelling de laatste tijden.

Sfeerbeeld:

Kindje zit met zijn ouders aan het strand en loopt na een tijdje naar de zee.

Het kindje komt terug en roept: "Kijk Mamma & Pappa, mijn voetjes zien al bruin van de zon"

De vader die halfbezopen in een stoel ligt kan zich niet houden en zegt: "niks van kleine, ge hebt gewoon in ne stront getrapt!!!"

Einde tochtje naar de kust...

p.s.

En niet alleen dat maar je ziet ze tegenwoordig weer enorm veel die lange hondenleibanden. (gevaarlijk)

Ik dacht dat een leiband maar 1m60 mocht zijn?
Persoonlijk gebruik ik altijd hondenpoepzakjes, maar dan verwacht ik wel vuilnisbakken op een redelijke afstand. Zelfs met Oud & Nieuw gebruik ik ze, maar dan zet ik ze uit protest op de (voor vuurwerk afgesloten) vuilnisbakken.

Ik heb voor mijn Boxer een volgens Europese regels toegestane flexibele leiband van 8 meter. 1,6 meter is een gemiddelde van de standaard vaste riemen in de lokale dierenwinkels, niet wettelijk verplicht. Ik heb wel een korte vaste riem, maar die is 2 meter.

Nee, met hondenriemen van 1,6 meter, dan mogen huiskatten wettelijk zeker ook niet niet meer naar buiten (gezien de vogels en muizen die ze doden)?
Oud 17 april 2023, 04:43   #9
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Persoonlijk gebruik ik altijd hondenpoepzakjes, maar dan verwacht ik wel vuilnisbakken op een redelijke afstand. Zelfs met Oud & Nieuw gebruik ik ze, maar dan zet ik ze uit protest op de (voor vuurwerk afgesloten) vuilnisbakken.

Ik heb voor mijn Boxer een volgens Europese regels toegestane flexibele leiband van 8 meter. 1,6 meter is een gemiddelde van de standaard vaste riemen in de lokale dierenwinkels, niet wettelijk verplicht. Ik heb wel een korte vaste riem, maar die is 2 meter.

Nee, met hondenriemen van 1,6 meter, dan mogen huiskatten wettelijk zeker ook niet niet meer naar buiten (gezien de vogels en muizen die ze doden)?
Die plastic zakjes met een hondendrol in zijn een pest voor de opruimers, beter drol in een putje en toedekken. (drol vergaat en geen plastic vervuiling).
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 05:07   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ge 't niet meer, Uni?
Oud 17 april 2023, 13:20   #11
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee..

Nu, ik begrijp uw frustratie omtrent hondenpoep wel. Aan mijn honden hangt altijd een rolletje zakjes, wreed handig, want ik zou ze anders wel eens vergeten. En wat mij betreft zijn er geen excuses om 't niet op te ruimen, dus ik wil altijd zakjes bij mij hebben. Maar.. ik ruim het niet op wanneer het in de berm valt.. daar past 't schoon tussen de konijnenkeutels en al het blik- en glasafval dat mensen achterlaten.. en met dat laatste heb ik meer moeite. Met 'berm' bedoel ik: een verwilderde met gras en kruiden begroeide zone naast velden en weides (dus niet waar mensen wonen of geregeld stappen).

Wat lange lijnen betreft: die gebruik ik ook.. ik weet niet of daar veel wetgeving rond bestaat.. ik lees wel eens iets als 'lengte aangepast aan omstandigheden', maar dat zegt iets en niets. Ik wandel vaak over veldwegen of langs water en dan is zo een lange lijn een plezier voor de honden.. meer bewegingsvrijheid en snuffelmogelijkheden.. De lijn die ik gebruik rolt zichzelf niet op en is pakweg 10m lang. Ook handig wanneer ge tijdens de wandeling flink oefent op gehoorzaamheid (aan de voet en andere kunstjes) om ze dan als beloning x-aantal meter vrijheid te gunnen. Op stranden heb ik ook al langere lijnen gebruikt.. +25m.. dan kon ik het balletje al eens wat verder smijten..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 april 2023 om 13:21.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 14:03   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al geweten dat er waren die het zakje wel vulden maar het dan bij de mensen in de straat over de haag wierpen of in hun voortuintje gooiden.
Als ik het ene zien doen dan duw ik hem er met zijne neus in. Niet zijnen hond he nee de eigenaar / eigenaares. Kwestie van de regels even duidelijk te stellen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 14:04   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb de tijd nog geweten waar een boer zijn 8 koeien op een weide 500 meter verder van zijn hoeve over straat moest gaan halen om gemolken te worden en nadien bracht hij ze terug naar de weide.

Ja ik heb dat ook nog geweten. Maar die liet zijn koeien niet in uwe voorhof schijten he, of op uwen oprit.
Oud 17 april 2023, 16:46   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Op mijn pa zijn oprit kwam er jaren geleden ook een hond regelmatig schijten. Tot mijn pa tegen de eigenaar zei dat hij, mijn pa dus, eens aan op de dorpel van de hondeneigenaar ging komen schijten. Toen was het gedaan.
Oud 17 april 2023, 18:07   #15
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja ik heb dat ook nog geweten. Maar die liet zijn koeien niet in uwe voorhof schijten he, of op uwen oprit.
Een koeienvlaai valt ook nogal op.
Die hondenstront hier in de wandelpaadjes valt veel minder op.
Ooit als jonge gast bij zo enen met rubber handschoenen de stront onder de klink van zijnen auto gaan duwen. Dat was lachen.
Oud 17 april 2023, 18:14   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn geburen zijn gelukkig nogal propere mensen, maar den dag dat er hier zo ene weer begint, heeft hij t aan zijne rekker, met het neuzeke erin.
Oud 17 april 2023, 22:13   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2023, 20:02   #18
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die plastic zakjes met een hondendrol in zijn een pest voor de opruimers, beter drol in een putje en toedekken. (drol vergaat en geen plastic vervuiling).
Ik heb de regels ook niet bedacht, zo worden wij hier geacht het op te ruimen en te deponeren in een vuilnisbak (publiek, hoewel ze stiekem zouden willen, dat je het thuis weggooit).
Oud 19 april 2023, 20:47   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tijdens mijn wandelingen met de hond stelde ik 2 dingen vast.
Redelijk veel steken de drol in een plastic zakje.
Evenveel smijten hun plastic zakje een eindje verder met de drol er in gewoon weer ergens op straat.

Resultaat, er liggen nu veel plastiekzakjes met een drol.

Hadden ze er nu niets mee gedaan dan hadden de mussen en andere vogels en insecten er nog wat aan gehad.
En was het nuttig en tegelijk ook opgekuist.

Want die zakjes ligt er volgend jaar nog.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 april 2023 om 20:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2023, 07:28   #20
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Ja maar dat ruikt lekker. Hondenkak stinkt nog erger dan mensenstront.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be