Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2022, 05:54   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Massale vaccinatie blijft cruciaal, want najaarspiek komt er zeker

Bijna 400.000 Vlamingen kregen al tweede boostervaccin: "Massale vaccinatie blijft cruciaal, want najaarspiek komt er zeker"

Er zijn al bijna 1,4 miljoen afspraken ingepland voor de tweede boosterprik en bijna 400.000 Vlamingen hebben hun vierde prik effectief al gekregen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Volksgezondheid en Welzijn Hilde Crevits (CD&V). "Het vaccin blijft ons beste wapen tegen het virus. Als veel mensen zich opnieuw laten vaccineren, zitten we goed tot in het voorjaar, ook als het aantal besmettingen dit najaar weer stijgt", zegt viroloog Steven Van Gucht.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...fstvaccinatie/
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 06:04   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

En wijwater drinken ook.

Zeg nu eens waarom vaccinatie "cruciaal" is, vaccinatie dat zo goed als niks doet tegen een ziekte die gewoon een serieuze snotvalling is ?

Waarom hebben wij de laatste 50 jaar niet elk jaar een campagne gehad die cruciaal was tegen snotvallingen die weer gingen stijgen want het najaar was in aantocht ?

Wat is er nu zo cruciaal aan wat nooit gedaan was, nooit nodig is geweest, en eh, ook niet werkt ?

Dit is toch kwakzalverij van de bovenste plank he. Men is nu aan het vaccineren, oftewel met vaccins waarvan we WETEN dat ze niks doen tegen de huidige corona, oftewel met vaccins die op 8 muizen getest werden en waarvan men BEWEERT dat het iets gaat doen.

Tegen een ziekte die men toch gaat opdoen, en die toch niet erg is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2022 om 06:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 08:10   #3
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En wijwater drinken ook.

Zeg nu eens waarom vaccinatie "cruciaal" is, vaccinatie dat zo goed als niks doet tegen een ziekte die gewoon een serieuze snotvalling is ?

Waarom hebben wij de laatste 50 jaar niet elk jaar een campagne gehad die cruciaal was tegen snotvallingen die weer gingen stijgen want het najaar was in aantocht ?

Wat is er nu zo cruciaal aan wat nooit gedaan was, nooit nodig is geweest, en eh, ook niet werkt ?

Dit is toch kwakzalverij van de bovenste plank he. Men is nu aan het vaccineren, oftewel met vaccins waarvan we WETEN dat ze niks doen tegen de huidige corona, oftewel met vaccins die op 8 muizen getest werden en waarvan men BEWEERT dat het iets gaat doen.

Tegen een ziekte die men toch gaat opdoen, en die toch niet erg is.
Het gaat zelfs niet meer over een ziekte maar over spuiten om te vermijden om besmet te worden voor een snotneus met een goedje waardoor ze dan de ziekenhuizen gaan overbelasten door bijwerkingen en dan kan kwakzalver van gucht roeptoeteren dat er een najaarspiek was, die ze zelf veroorzaakten door de vaccinaties/bijwerkingen.
Als het waar is dat zoveel gatachterlijke idioten weigeren zichzelf en hun gezondheid te beschermen tegen onnodige vaccins met schadelijke bijwerkingen waardoor er al zovelen doodvielen dan hebben de oplichters hun voorspelde najaarspiek en begrafenisondernemers tegen kerstmis een winstpiek.

Ofwel zijn vlamingen dommer dan ezels dat ze zich voor de vierde keer weer laten beduvelen voor een snotneus en overschot van vaccins ofwel liegt zowel crevits als de leugenmedia weer over het aantal om de kuddegeest aan te wakkeren om sheeple toch nog te kunnen overtuigen.
Ik denk het laatste omdat hun leugens al uitkwamen en ze nog blijven liegen en ik niet denk dat zoveel vlamingen zo gatachterlijk zouden zijn, ze hebben bij de aantallen wat nullen bijgeplakt zoals ze dat doen bij de begroting.
Oud 19 september 2022, 10:11   #4
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

maw, het is van alle belang dat mensen die amper risico lopen op ziekenhuisopname zich opnieuw laten vaccineren om de kans op ziekenhuisopname nog wat te reduceren.

Het is van alle belang dat iedereen op straat een helm draagt tegen vallende dakpannen want onderzoek heeft uitgewezen dat zo'n helm voor 90% hoofdletsels door vallende dakpannen voorkomt.

In het artikel spreekt Rubentje wel nergens meer over vaccineren om anderen te beschermen, zou hij het dan eindelijk door beginnen te krijgen?
Oud 19 september 2022, 10:14   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
maw, het is van alle belang dat mensen die amper risico lopen op ziekenhuisopname zich opnieuw laten vaccineren om de kans op ziekenhuisopname nog wat te reduceren.

Het is van alle belang dat iedereen op straat een helm draagt tegen vallende dakpannen want onderzoek heeft uitgewezen dat zo'n helm voor 90% hoofdletsels door vallende dakpannen voorkomt.

In het artikel spreekt Rubentje wel nergens meer over vaccineren om anderen te beschermen, zou hij het dan eindelijk door beginnen te krijgen?
Met dat verschil dat die helm wel degelijk voor 90% tegen vallende dakpannen beschermt, en het bijzonder twijfelachtig is of dit vaccin ook nog daadwerkelijk veel doet. Nu moet ik toegeven dat ik niet weet of die nieuwe vaccins tegen BA4 / BA5 inderdaad tegen zware ziekte goed beschermen, want uit de data van die 8 muizen is dat niet af te leiden. Van de vorige weten we WEL dat ze zo goed als niks doen. Ook niet tegen de zeldzame zware ziekte. Op zijn best een factor 1.5 of zo.
Die 90% en zo, dat is lang geleden. Dat was zo nog een beetje in de zomer van 2021. Ondertussen is dat bijlange het geval niet meer.
Oud 19 september 2022, 10:18   #6
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Zelfs moesten we er hypothetisch in meegaan dat die vaccins daadwerkelijk significant beschermen tegen ziekenhuisopname, dan is het nog quasi zinloos om bevolkingsgroepen te gaan vaccineren die sowieso al amper kans hebben op zware ziekte terwijl het artikel weer als teneur heeft dat we de volgende golf alleen maar goed gaan kunnen doorkomen indien iedereen weer zich massaal laat boosteren.
Oud 19 september 2022, 10:31   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zelfs moesten we er hypothetisch in meegaan dat die vaccins daadwerkelijk significant beschermen tegen ziekenhuisopname, dan is het nog quasi zinloos om bevolkingsgroepen te gaan vaccineren die sowieso al amper kans hebben op zware ziekte terwijl het artikel weer als teneur heeft dat we de volgende golf alleen maar goed gaan kunnen doorkomen indien iedereen weer zich massaal laat boosteren.
Inderdaad, er is niks "cruciaals" aan. Mochten die vaccins goed werken, dan was het inderdaad een soort van luxe om die paar die zwaar ziek zouden worden, dat laten te vermijden, maar zoals je zegt, dat is alles behalve een probleem, en dat verdwijnt in het niet in vergelijking met alle andere gezondheidsproblemen.

Niettemin is dat wel iets dat men doet he. Het moeten dragen van een helm op de fiets is een beetje van dezelfde soort. Ja, het helpt voor die mensen die zwaar ten val komen, maar dat zijn er heel weinig.
Oud 19 september 2022, 10:40   #8
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bijna 400.000 Vlamingen kregen al tweede boostervaccin: "Massale vaccinatie blijft cruciaal, want najaarspiek komt er zeker"

Er zijn al bijna 1,4 miljoen afspraken ingepland voor de tweede boosterprik en bijna 400.000 Vlamingen hebben hun vierde prik effectief al gekregen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Volksgezondheid en Welzijn Hilde Crevits (CD&V). "Het vaccin blijft ons beste wapen tegen het virus. Als veel mensen zich opnieuw laten vaccineren, zitten we goed tot in het voorjaar, ook als het aantal besmettingen dit najaar weer stijgt", zegt viroloog Steven Van Gucht.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...fstvaccinatie/
Wie nu nog nooit een vaccin heeft gehad zou eigenlijk verplicht geëuthanaseerd moeten worden als straf voor het 2 jaar opsluiten van hun medeburgers door hun egoïstische zelfingenomen kutgedrag dat ze onterecht afschuiven op de beleidmakers.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 10:58   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wie nu nog nooit een vaccin heeft gehad zou eigenlijk verplicht geëuthanaseerd moeten worden als straf voor het 2 jaar opsluiten van hun medeburgers door hun egoïstische zelfingenomen kutgedrag dat ze onterecht afschuiven op de beleidmakers.
Ik snap je redenering niet. Het waren de niet-gevaccineerden die nergens naartoe konden wegens geen CST.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:16   #10
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ter info: het eerste jaar van opsluiting waren er nog geen vaccins.. maar dat zal uw denken niet minder achterlijk maken eh..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:19   #11
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gij zijt ook niet vies van een beetje hate-speech vanachter uw toetsenbordje hee?! In het echte leven zal het waarschijnlijk al een pakske minder zijn...
Oud 19 september 2022, 11:19   #12
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij wil dus gezonde mensen verplicht euthanaseren als straf voor hun vrije keuze die ze kregen van beleidsmakers uit afgunst van jaloerse vaxxers nadat ze zich tot 3x toe vrijwillig probeerden te euthanaseren maar jammerlijk mislukten.
Probeer nog een keer zou ik zeggen, misschien lukt het de 4de keer, er zijn er al velen u intussen voorgegaan...een voorbeeld om zeker te volgen om voorgoed verlost te zijn van dat egoïstische zelfingenomen kutgedrag van gezonde medeburgers.
Grijp je kans met deze 4de prik, het zou je laatste kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Oma : 19 september 2022 om 11:19.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:30   #13
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Een spuit die niet werkt waartegen ze bedoeld is, maar wel tal van bijwerkingen heeft, voor een onbeduidende snotvalling die door de media is gehyped als de aankomende apocalyps.

Je moet werkelijk knettergek zijn om u spuit te laten opsolferen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:32   #14
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Amai boerke, Het lijkt erop dat uw vaccins precies niet goed werken of je zou anders zo'n uitspraken niet doen

Laatst gewijzigd door StV : 19 september 2022 om 11:37.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:42   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo iemand noemt iemand anders een wappie, lol.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:48   #16
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Ik ging elk jaar mijn griepprik halen.
Of het veel heeft uitgehaald kan ik niet achterhalen. Alleen was ik nog nooit daarom afwezig op het werk. Alleszins: baat het niet dan schaadt het niet!
Waarom deze vaccinatie dan niet?
Hij is gratis bovendien.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 11:49   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die piek komt er inderdaad quasi zeker, en dat na een grote piek deze zomer. Het moet dus zijn dat er weeral een andere variant op ronde is.

Mijn ouders hebben nu Corona net voordat ze een spuit konden halen, opgelopen in het ziekenhuis. Ik ben er regelmatig en heb ook een snotneus en moet niezen, wat wil zeggen dat er toch iets van immuniteit ontwijking aan het werk is. Ik had de alfa 2 jaar geleden en nu zitten we al aan Omicron B.5,6,7 of 8.
Oud 19 september 2022, 11:51   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Of het veel heeft uitgehaald kan ik niet achterhalen. Alleen was ik nog nooit daarom afwezig op het werk. Alleszins: baat het niet dan schaadt het niet!
Hij is gratis bovendien.
Omdat teveel herhaling kan zorgen voor een mindere werking, bij de griepspuit zien ze dat ook. De coronavaccins zijn ook geen gewone vaccins met een stukje virus, het is een medicijn. En medicijnen verliezen hun werking als je ze teveel neemt of worden dan zelfs ziekmakend, dat lijkt me een goeie reden.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 september 2022 om 11:52.
Oud 19 september 2022, 13:16   #19
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hij is gratis bovendien.
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Natuurlijk kunnen bijwerkingen schaden, zowel van medicijnen als van vaccins.
Tenzij je natuurlijk gelooft dat er geen bijwerkingen kunnen bestaan terwijl ze verplicht op de bijsluiters staan.
Dat vaccins niet zouden kunnen schaden wordt alvast tegengesproken door de pfizer lijst met 3.645 blz aan schadelijke bijwerkingen voor hun covid-vaccins.
Er zijn meer mensen die na de griepprik pas griep krijgen en erger dan zonder prik.
Oud 19 september 2022, 13:22   #20
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij wil dus gezonde mensen verplicht euthanaseren als straf voor hun vrije keuze die ze kregen van beleidsmakers uit afgunst van jaloerse vaxxers nadat ze zich tot 3x toe vrijwillig probeerden te euthanaseren maar jammerlijk mislukten.
Probeer nog een keer zou ik zeggen, misschien lukt het de 4de keer, er zijn er al velen u intussen voorgegaan...een voorbeeld om zeker te volgen om voorgoed verlost te zijn van dat egoïstische zelfingenomen kutgedrag van gezonde medeburgers.
Grijp je kans met deze 4de prik, het zou je laatste kunnen zijn.
De zoveelste denkfout die ge zelfs met een sloophamer niet uit de debiele koppen van achterlijke antivaxers krijgt: Je neemt een vaccin niet voor jezelf, maar voor de maatschappij. Je moet denken als een mier in een kolonie. Maar mensen die elke dag smakelijk aan hun eigen drollen snuiven snappen dat niet.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be