![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna 400.000 Vlamingen kregen al tweede boostervaccin: "Massale vaccinatie blijft cruciaal, want najaarspiek komt er zeker"
Er zijn al bijna 1,4 miljoen afspraken ingepland voor de tweede boosterprik en bijna 400.000 Vlamingen hebben hun vierde prik effectief al gekregen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Volksgezondheid en Welzijn Hilde Crevits (CD&V). "Het vaccin blijft ons beste wapen tegen het virus. Als veel mensen zich opnieuw laten vaccineren, zitten we goed tot in het voorjaar, ook als het aantal besmettingen dit najaar weer stijgt", zegt viroloog Steven Van Gucht. ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...fstvaccinatie/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wijwater drinken ook.
Zeg nu eens waarom vaccinatie "cruciaal" is, vaccinatie dat zo goed als niks doet tegen een ziekte die gewoon een serieuze snotvalling is ? Waarom hebben wij de laatste 50 jaar niet elk jaar een campagne gehad die cruciaal was tegen snotvallingen die weer gingen stijgen want het najaar was in aantocht ? Wat is er nu zo cruciaal aan wat nooit gedaan was, nooit nodig is geweest, en eh, ook niet werkt ? Dit is toch kwakzalverij van de bovenste plank he. Men is nu aan het vaccineren, oftewel met vaccins waarvan we WETEN dat ze niks doen tegen de huidige corona, oftewel met vaccins die op 8 muizen getest werden en waarvan men BEWEERT dat het iets gaat doen. Tegen een ziekte die men toch gaat opdoen, en die toch niet erg is. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2022 om 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als het waar is dat zoveel gatachterlijke idioten weigeren zichzelf en hun gezondheid te beschermen tegen onnodige vaccins met schadelijke bijwerkingen waardoor er al zovelen doodvielen dan hebben de oplichters hun voorspelde najaarspiek en begrafenisondernemers tegen kerstmis een winstpiek. Ofwel zijn vlamingen dommer dan ezels dat ze zich voor de vierde keer weer laten beduvelen voor een snotneus en overschot van vaccins ofwel liegt zowel crevits als de leugenmedia weer over het aantal om de kuddegeest aan te wakkeren om sheeple toch nog te kunnen overtuigen. Ik denk het laatste omdat hun leugens al uitkwamen en ze nog blijven liegen en ik niet denk dat zoveel vlamingen zo gatachterlijk zouden zijn, ze hebben bij de aantallen wat nullen bijgeplakt zoals ze dat doen bij de begroting. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() maw, het is van alle belang dat mensen die amper risico lopen op ziekenhuisopname zich opnieuw laten vaccineren om de kans op ziekenhuisopname nog wat te reduceren.
Het is van alle belang dat iedereen op straat een helm draagt tegen vallende dakpannen want onderzoek heeft uitgewezen dat zo'n helm voor 90% hoofdletsels door vallende dakpannen voorkomt. In het artikel spreekt Rubentje wel nergens meer over vaccineren om anderen te beschermen, zou hij het dan eindelijk door beginnen te krijgen?
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 90% en zo, dat is lang geleden. Dat was zo nog een beetje in de zomer van 2021. Ondertussen is dat bijlange het geval niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Zelfs moesten we er hypothetisch in meegaan dat die vaccins daadwerkelijk significant beschermen tegen ziekenhuisopname, dan is het nog quasi zinloos om bevolkingsgroepen te gaan vaccineren die sowieso al amper kans hebben op zware ziekte terwijl het artikel weer als teneur heeft dat we de volgende golf alleen maar goed gaan kunnen doorkomen indien iedereen weer zich massaal laat boosteren.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin is dat wel iets dat men doet he. Het moeten dragen van een helm op de fiets is een beetje van dezelfde soort. Ja, het helpt voor die mensen die zwaar ten val komen, maar dat zijn er heel weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap je redenering niet. Het waren de niet-gevaccineerden die nergens naartoe konden wegens geen CST.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ter info: het eerste jaar van opsluiting waren er nog geen vaccins.. maar dat zal uw denken niet minder achterlijk maken eh.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gij zijt ook niet vies van een beetje hate-speech vanachter uw toetsenbordje hee?! In het echte leven zal het waarschijnlijk al een pakske minder zijn...
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Probeer nog een keer zou ik zeggen, misschien lukt het de 4de keer, er zijn er al velen u intussen voorgegaan...een voorbeeld om zeker te volgen om voorgoed verlost te zijn van dat egoïstische zelfingenomen kutgedrag van gezonde medeburgers. Grijp je kans met deze 4de prik, het zou je laatste kunnen zijn. ![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 19 september 2022 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Een spuit die niet werkt waartegen ze bedoeld is, maar wel tal van bijwerkingen heeft, voor een onbeduidende snotvalling die door de media is gehyped als de aankomende apocalyps.
Je moet werkelijk knettergek zijn om u spuit te laten opsolferen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door StV : 19 september 2022 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ging elk jaar mijn griepprik halen.
Of het veel heeft uitgehaald kan ik niet achterhalen. Alleen was ik nog nooit daarom afwezig op het werk. Alleszins: baat het niet dan schaadt het niet! Waarom deze vaccinatie dan niet? Hij is gratis bovendien.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die piek komt er inderdaad quasi zeker, en dat na een grote piek deze zomer. Het moet dus zijn dat er weeral een andere variant op ronde is.
Mijn ouders hebben nu Corona net voordat ze een spuit konden halen, opgelopen in het ziekenhuis. Ik ben er regelmatig en heb ook een snotneus en moet niezen, wat wil zeggen dat er toch iets van immuniteit ontwijking aan het werk is. Ik had de alfa 2 jaar geleden en nu zitten we al aan Omicron B.5,6,7 of 8. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat teveel herhaling kan zorgen voor een mindere werking, bij de griepspuit zien ze dat ook. De coronavaccins zijn ook geen gewone vaccins met een stukje virus, het is een medicijn. En medicijnen verliezen hun werking als je ze teveel neemt of worden dan zelfs ziekmakend, dat lijkt me een goeie reden.
Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 september 2022 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kunnen bijwerkingen schaden, zowel van medicijnen als van vaccins. Tenzij je natuurlijk gelooft dat er geen bijwerkingen kunnen bestaan terwijl ze verplicht op de bijsluiters staan. Dat vaccins niet zouden kunnen schaden wordt alvast tegengesproken door de pfizer lijst met 3.645 blz aan schadelijke bijwerkingen voor hun covid-vaccins. ![]() Er zijn meer mensen die na de griepprik pas griep krijgen en erger dan zonder prik.
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |