![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef inbrekers geen kans tijdens de feestdagen met deze 7 tips
2. Verlicht je huis Laat de verlichting thuis volledig aan. Je verbruikt een beetje meer elektriciteit, maar dat weegt niet op tegen het leed als er bij je wordt ingebroken. Dat klopt, verlichting is een must om dieverij tegen te gaan of sommige onverlaten te laten rondsluipen aan je huis. Naast dat alles stel ik mij, als vragensteller van dienst, de hamvraag: Er zijn op huidig ogenblik steden & gemeenten die de straatverlichting uitzetten zo rong 24u. Dat steken we dan op de energiecrisis. Je verbuikt een beetje meer als je uw pand wil verlichten... (beetje veel meer in sommige gevallen)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaf een gemeen uitziende hond aan, best ene met zo een grote muil en lange tanden, ne scheper of iets dergelijks. Zorg ervoor dat z m geen eten kunnen geven.
Schaf een koppel ganzen aan, (die zijn even gemeen als dien hond en kun je nog moeilijker vergeven, komen met alarm garantie als er iemand "vreemd" op den hof komt) Zet Meidoorn rond uw erf, als ze proberen ontsnappen van diene gemenen hond, wens ik ze veel succes. Leg hier en daar wolfijzers, zorg wel dat ge ze zelf nog weet liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo'n 30 jaar geleden een alarminstallatie geïnstalleerd.
Voor een handige doe-het-zelver is dat echt geen probleem. Ik denk dat vooral dat kastje aan de buitenmuur afschrikt. Toen ik dat installeerde werd ik bijna uitgelachen. Ondertussen kregen mijn naaste buren (links en rechts van mij, reeds ongewenst bezoek. Nu hebben zij ook alarm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Verisure Syndroom!!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens; licht aanlaten vind ik geen goeie remedie.
Dan kunnen onverlaten rustig door de raam kijken om te zien er of iemand binnen is. Veel beter vind ik het om gewoon alle deuren van slot te laten. Als een inbreker dat merkt denkt hij "Shit, de deur is open, hier zijn ze thuis." of "Hier gaat niks te rapen vallen want ze doen niet eens de moeite om de deur op slot te doen." en gaat hij bij de buren proberen. En die hebben een Verisure alarm en dus worden de dieven opgepakt. Veel beter dus. Ik voorkom niet enkel inbraken, ik zorg er ook voor dat onverlaten opgepakt worden. Zonder moeite.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie een inbreker al bezig aan onze voordeur.
Zelfs al breekt die de volledige kader uit de muren, blijft die deur nog prima op haar plek. Het is dan ook een Maddox Special. 'k Mocht van mijn echtgenote geen Teslacoil plaatsen voor de zekerheid.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dan moeten beginnen forceren tot ze de juiste treffen zijn ze te lang bezig en gaan ze ook weer bij de buren.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 30" https://www.youtube.com/watch?v=-4MBPGdg3sk
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 januari 2023 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle deuren best open laten.
Je wekt daarmee de indruk dat er absoluut niets te halen is. Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 januari 2023 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() altijd die vrouwen die medelijden hebben met die gasten he, ... ik mag om dezelfde reden geen landmijnen en boobytraps leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ne struisvogel is anders ook geweldig als anti inbreek systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, onze lama, als die een hond ziet lopen 200m ver dan stuift hij naar de afsluiting om hem vandaar in 't oog te houden. 't Vrouwtje volgt dan op een paar meter achter hem... Gelukkig zijn ze naar ons toe vriendelijk.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ja voor t vlees zeker he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een eitje van 1,5kg
![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ganzen zijn ook effectief, maar die maken alleen maar veel kabaal en als ge nen echte gemeenerik hebt, durven die pikken ook. Maar daar liggen uw darmen niet van op de grond natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doen we in Vlaanderen niet aan mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |