Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2025, 10:45   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Nog een laatste verzoek

bisschop Mariann Budde na het inauguratiegebed ...

"Laat me nog één laatste verzoek doen, mister president.' Trump kijkt op van zijn papier. ... En Budde begint aan haar smeekbede aan de man die sinds dinsdag in de VS wordt ... verafschuwd door conservatieve christenen.
'In naam van God vraag ik u om genade te hebben met de mensen in ons land die nu bang zijn', galmt er door de kathedraal. 'Er zijn homoseksuele, lesbische en transgender kinderen in Democratische, Republikeinse en partijloze gezinnen - kinderen van wie sommigen vrezen voor hun leven.'
Op de banken achter Trump rollen mensen met hun ogen, zo is te zien op de beelden van de dienst. Vance kijkt zijn echtgenote aan, zoekend naar een blik van afkeuring. ...
Budde gaat onverstoord door vanaf de kansel waar Martin Luther King een van zijn laatste preken hield voordat hij werd doodgeschoten. De eerste vrouwelijke leider van de protestantse episcopale Kerk noemt gewassenplukkers, schoonmakers, vleesverpakkers, afwassers, mensen in de nachtdienst in ziekenhuizen. 'Ze zijn misschien geen staatsburgers of hebben niet de juiste papieren, maar de overgrote meerderheid van de migranten is geen crimineel.'
En dan: 'Ik vraag u om genade, mister president, met de mensen in onze gemeenschappen wier kinderen vrezen dat hun ouders van hen zullen worden afgenomen.
- Buiten gekomen spreekt Trump zijn afkeuring uit over het optreden van bischop Budde ... De Volkskrant 24 janusri 2025.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2025, 10:06   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Trump is gered door God, zegt hij.

De president handelt tijdens zijn eerste week als alleenheerser. En zo klinkt hij ook. 'Ik ben gered door God om Amerika weer groots te maken', zei Trump tijdens de inauguratie. De woorden Congres of wetgeving hoor je uit zijn mond nauwelijks. - De Volkskrant 23-2-2025.

God is een alleenheerser.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2025, 10:10   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Het is precies andersom: God wilde hem dood schieten, maar de duivel heeft het verhinderd.
Oud 25 januari 2025, 10:23   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
bisschop Mariann Budde na het inauguratiegebed ...

"Laat me nog één laatste verzoek doen, mister president.' Trump kijkt op van zijn papier. ... En Budde begint aan haar smeekbede aan de man die sinds dinsdag in de VS wordt ... verafschuwd door conservatieve christenen.
'In naam van God vraag ik u om genade te hebben met de mensen in ons land die nu bang zijn', galmt er door de kathedraal. 'Er zijn homoseksuele, lesbische en transgender kinderen in Democratische, Republikeinse en partijloze gezinnen - kinderen van wie sommigen vrezen voor hun leven.'
Op de banken achter Trump rollen mensen met hun ogen, zo is te zien op de beelden van de dienst. Vance kijkt zijn echtgenote aan, zoekend naar een blik van afkeuring. ...
Budde gaat onverstoord door vanaf de kansel waar Martin Luther King een van zijn laatste preken hield voordat hij werd doodgeschoten. De eerste vrouwelijke leider van de protestantse episcopale Kerk noemt gewassenplukkers, schoonmakers, vleesverpakkers, afwassers, mensen in de nachtdienst in ziekenhuizen. 'Ze zijn misschien geen staatsburgers of hebben niet de juiste papieren, maar de overgrote meerderheid van de migranten is geen crimineel.'
En dan: 'Ik vraag u om genade, mister president, met de mensen in onze gemeenschappen wier kinderen vrezen dat hun ouders van hen zullen worden afgenomen.
- Buiten gekomen spreekt Trump zijn afkeuring uit over het optreden van bisschop Budde ... De Volkskrant 24 januari 2025.
Een goede mop.
Heb je er nog van die?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2025, 09:57   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jezus: Laat de Mexicaande kinderkens tot Mij komen...
Oud 27 januari 2025, 09:55   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jezus: laat de geaborteerde kindertjes tot Mij komen.
Op aarde is het niks gedaan.
Het is veel beter dat zijn naar de hemel gaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be