![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heropening van historisch onderzoek.
Eat dust (pun intended) criticasters titel: UGent heropent onderzoek naar duizend jaar oude ‘oeroma’ Judith link; https://www.standaard.be/cnt/dmf20230120_93539175 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn eigen grootmoeder was 16 toen ze al getrouwd was en beviel van haar eerste kind (mijn oudste nonkel). Dat was erg normaal 80 jaar geleden. Context van de tijd, zeg ik erop. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 januari 2023 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ondanks de vele bagger dat uit links en progressief Vlaanderen komt, is er wel veel enthousiasme over deze reeks in de stad Gent. Zowel uit de stad zelf, als uit de universiteit. Dit zijn zeker geen identitair Vlaams nationalistische kringen, om het nog zacht uit te drukken. Toch wel opvallend deze vaststelling.
Zelfs de voorman van Groen is fan van de reeks : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Uit Belgicistische hoek komt weeral kritiek over de leeftijd van Judith in de reeks, echter haar officiële sterfdatum is nooit gekend.
Zelfs haar geboortedatum is niet exact gekend (kan enkele jaren verschillen) Zeker een goede zaak dat dit onderzocht wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
17 lijkt me niet zo extreem verder, zelfs naar moderne maatstaven. Laten sidderen, maar geen gelijk geven. Daar knelt het schoentje. Mensen moeten terug leren dat je nooit iedereen kan plezieren en dat je gerust mensen boos kan laten koken omdat die toch nooit tot rede gebracht zullen worden. In de hedendaagse tijden steeds moeilijker. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 januari 2023 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |