![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Egbert Lachaert bekogeld met voetzoekers door politievakbonden: “Schandalig”
De vier politievakbonden hebben maandagavond geprotesteerd aan een door Open VLD georganiseerde avond in een café in het West-Vlaamse Oudenburg. Voorzitter Egbert Lachaert werd zelfs bekogeld met voetzoekers. De politievakbonden betogen omdat ze zich bedrogen voelen. Er was een akkoord, een akkoord dat door de Vivaldisten teruggeschroefd werd. Ik wil niet uitweiden over het akkoord zelf, maar wel over het feit dat een akkoord eenzijdig opgeblazen werd.
De Open VLD-voorzitter werd in West-Vlaanderen, waar hij tijdens het Open VLD-evenement Vragenvuur vragen van burgers beantwoordt, onthaald door een honderdtal politieagenten. Zij nemen het onder meer Lachaert erg kwalijk dat het onderhandelde akkoord over hogere lonen is afgesprongen en teruggedraaid, en maakten hun grieven opnieuw kenbaar door luid te toeteren en voetzoekers te gooien. Lachaert reageert op Twitter op het incident. “Opnieuw vakbondsprotest voor een event van de partij. Nu in Oudenburg. Mensen intimideren, gebouwen beschadigen,… schandalig”, schrijft hij. “Omdat vakbonden vinden dat op 58 jaar stoppen met werken moet kunnen, en dat 5 indexen, een gespreide loonsverhoging en maaltijdcheques niet genoeg zijn.” Mijnheer Lachaert, volgens mij gaat het daar niet over, volgens mij gaat het over het schenden van het akkoord. Zo ga je niet met mensen om. Uw argumenten had u moeten gebruiken vooraleer u een akkoord sloot (alleen de indexaanpassingen, die trouwens iedereen kreeg, kon u niet voorzien in het akkoord). Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 februari 2023 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Lachaert zich niet kan vinden in het gesloten akkoord van de regering met de vakbonden, moet hij zijn pijlen niet richten op de vakbond maar op annelies Verlinden. Zij heeft immers dat akkoord, met goedkeuring van Premier Decroo gemaakt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb net een stukje gelezen in het boek van Jules Hannes over de mythe van de omgekeerde transfers: Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hele Vivaldikliek tekende trouwens. Ale zeven looserspartijtjes verdienen dus kletsen. Electorale kletsen krijgen ze zonder twijfel.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los van het feit of het een goed akkoord was, is voor mij een akkoord een akkoord. Maar ja, wij, de N-VA-ers weten als geen ander wat het woord van De Cr00 en C0 waard is, nog minder dan de twee nullen waarmee ik z'n naam schrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dweil, dweil, dweil.....
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen me te herinneren dat het loonakkoord ondertekend was door minister Vanderlinden en door een afgevaardigd kabinetslid van minister Van Quickenborne.
En het zou vooral justitie zijn die het akkoord nu in vraag stelt, of zelfs opzegt ... Als cao's ondertekend worden, dan gelden die als een afspraak tot sociale vrede. Terugkomen op een handtekening: moeilijk aanvaardbaar natuurlijk voor de tegenpartij. Ik denk dat die vakboungden niet gaan opgeven. Die willen geen dweil zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen toeval dat Van Quickenborne afgevaardigd werd. Die is zijn hele leven al tot alles in staat geweest om te geraken waar hij vandaag staat: pal naast de Belgische premier.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zou dat jointje roken waar het vandaag muizenkermis is.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vertegenwoordiger van de politie kwam er gisteren niet goed ut.
Lachaert eigenlijk ook niet. Lachaert had wel een punt. De politie heeft een voorbeeldfunctie en het hoort niet dat ze onschuldige mensen bestoken met bommen en granaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wind zaait zal storm oogsten.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een contract afsluit met iemand, dan wordt dat gehonoreerd en indien ik de gemaakte afspraken niet nakom dan mag ik het gaan uitleggen in de rechtbank. Decroo en Lachaert plegen op continue basis woordbreuk. Wel, deze keer zijn er gevolgen aan hun laf gedrag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Lachaert zouden ze eerder Verlinden moeten viseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Lafschaert zou beter proberen een wet te doen stemmen die zegt wat de wettelijke actiemiddelen zijn van een vakboungd, en wat onwettig is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het nu Lachaert is of eender welke politicus uit eender welke partij, met vuurwerk staan gooien naar de betrokkene is lomp en volstrekt onverantwoord. Tijdens mijn univ-jaren heb ik het meegemaakt dat een meisje uit ons jaar geconfronteerd werd met een idioot die zich ook op dergelijke manier "amuseerde".
Alhoewel zij op een meters afstand van de ontploffende vuurpijl stond kreeg ze toch ettelijke brandende kruitdeeltjes in haar gezicht. Ze mocht afgevoerd worden naar de spoed.