![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Ook de zwartkijkers die houden van doemscenario's en zo graag orakelen hoe we naar de afgrond afstevenen, hoe de regering het land mismeesterde en hoe fijn het wel in het buitenland is zullen wellicht dit artikel straal negeren. http://www.standaard.be/cnt/dmf20140923_01283027 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het nog altijd achterlijk dat dit soort onderzoeken met gemiddeldes werkt.
Als Bill Gates de kamer binnenwandelt zijn we allemaal gemiddeld miljardairs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit in die schatting de immobilienprijs ?
Maw, als ik, zeg maar, een huis heb dat een geschatte marktprijs heeft van 400 000 Euro, en ik heb nog een lening lopen van 200 000 Euro, en daarnaast, zeg maar, 30 000 Euro spaargeld, word ik dan in de tabel opgenomen onder: 400 000 - 200 000 + 30 000 = 230 000 Euro, of enkel maar als 30 000 Euro ? Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2014 om 06:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar eerst mijn vraag betreffende immobilien. Maar eigenlijk zou de staatsschuld daar ook moeten in zitten, in de mate dat uw spaargeld zelf geen staatsbon is. Stel dat de staat aan iedereen 10 000 Euro uitdeelt, en dat daardoor de staatschuld met 100 miljard omhoog gaat, geleend bij een Duitse bank. Zijn de Belgen nu allemaal 10 000 Euro rijker ? Als het zo simpel is, dan stel ik voor dat de staat elke maand 10 000 Euro uitdeelt aan elke Belg ![]() Of zijn de Belgen van nu dan 10 000 Euro van de Belgen van morgen aan 't opdoen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2014 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik blijf mij steeds afvragen, met wat gaat men nog afkomen om al die 'rijke Belgen' hun centjes, in de veel gevallen zuur verdiende, nog af te 'pakken'. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat dit onderzoek 1. georchestreerd is 2. "toevallig" NU op tafel komt omdat 3. inderdaad de "rooftocht" verder kan gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door de lage roerende voorheffing en gebrek aan vermogenstaks staat er nu eenmaal redelijk wat kapitaal in Belgie. Ik zou ook geinteresseerd zijn in meer uitleg rond de methode, maar dat betekent niet dat een krant geen taak heeft om de resultaten betekenisvol weer te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ter info om een idee te geven over de verdeling:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 24 september 2014 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het water loopt reeds uit de sossenmond.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zit daar in , in die 78300 euro, want als dat met inbegrip van het vastgoed is , is dat niet echt ne vette ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien wel , dan zijn we gemiddeld nog altijd sukkelaars. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Begin maar eens te rekenen ,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |