![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zouden een nieuw "salon" willen kopen.
Het zou gaan om een 3+2-zit of hoeksalon. Een slechte ervaring uit het verleden boezems nu angst in in verband met de kwaliteit. Ons laatste salon is kwalitatief niet goed, zakt door, enz... terwijl de prijs niet laag was. Waar moet je op letten bij de aankoop ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de meeste gevallen van mensen die we kennen en die iets anders gingen kopen wegens verhuis of beu ofzo. Ja, je hebt dan 3 verschillende zetels in de living staan maar als je een beetje op de kleur en de vorm let hoeft dat geen probleem te zijn. En vaak koop je zo'n zetel voor een fractie van wat-ie nieuw heeft gekocht. Onze laatste aanwinst was een 3-zit van 3 jaar oud (op factuur) met een nieuwprijs van 4800 euro. Volledig leder, op 500m van mijn deur voor 300 euro. De verkopers raken zo'n dure zetel vaak aan de straatstenen niet kwijt omdat mensen meestal graag allemaal dezelfde zetels hebben en dus voor een compleet salon gaan en niet voor alle zetels apart. Ieder zijn ding natuurlijk maar wij hebben de laatste 30 jaar minder geld uitgegeven aan salons dan wanneer we in die tijd 1 keer een nieuw zouden hebben gekocht. Het grote voordeel van zo'n tweedehands-zetel is dat hij al 'ingezeten' is. Ik hoor het al te vaak. Mensen gaan naar de meubelwinkel, gaan in een nieuwe zetel zitten, vinden dat die fantastisch goed zit en een half jaar later zijn alle kussens doorgezakt en zit dat ding voor geen meter meer. Dat heb je met tweedehands alvast niet. Als je in zo'n tweedehands zetel gaat zitten weet je hoe-ie zit. Ook binnen een jaar nog.
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je gefopt wilt worden ga naar seats and sofas. Slechte kwaliteit, geen service, brol gemaakt in het Oostblok. Dan ben je beter af met een Ikea salon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kiest u een koe of drie bij een boer die moet stoppen vanwege de stikstofnorm...
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar ook wel het succes van Ikea die hun meubels verkopen in aparte dozen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 maart 2023 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben in den tijd naar zo een zaak geweest, niks flashy geen ronkende reclamekes, baas staat zelf nog in de winkel. Laat u op uw gemak kijken.
En helpt dan waar nodig, Ik had iets nodig met ne zit die diep genoeg was , hoog genoeg, en stevig. Ze zijn toen met iets afgekomen dat ge eigenlijk vrij goed kon customiceren naar zit, hoogte, leuning etc... toe, kleur, stof/leer .. ge kiest zelf. Deze werd gemaakt in Nederland, maar ik weet het merk niet. Ondertussen ben ik aan het zien naar iets als eenzit en ben ik op een merk uit Eupen uitgekomen, ik heb dat ding nog niet gekocht, maar ik ben quasi zeker dat het dat gaat worden. Rom is het merk dacht ik. Ze hebben ook een configurator waarbij je model, kleur etc kunt kiezen. Maar ge zijt goeiekoper in den Ikea ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Weba
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met S&S heb ik slechte ervaringen.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 maart 2023 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Keuze genoeg en als ze na wat jaren dienst nog perfect zitten dan is de kans groot dat ze gemakkelijk nog een aantal jaren meegaan. Laatste lederen salon (2+3 zit) in West-Vlaanderen gaan afhalen, kostprijs 300€. Ons enige nieuw lederen salon kwam van Lederland (Mechelen). Kwaliteit van het leder was goed, het frame was van geplakte hout panelen. De plastieken voetjes lagen rap in de vuilbak. Niettegenstaande de slecht kwaliteit van het frame toch 25 jaar dienst gedaan.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee ja, wat ge afspreekt met de verkoper he,. bij iet of wat degelijke winkel is dat allemaal geen probleem. en anders moet ge nen andere winkel zoeken. en een redelijke termijn natuurlijk die mensen wachten ook op hun geld en storrage kost ook geld he, dus mogelijk ook niet gratis. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 maart 2023 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een paar kameraden raden mij dat aan. die waren er tevreden over.
maar ik moet zeggen ik heb daar dan eens binnen gelopen, en had daar toch rap mijn eigen idee over, niet mijn manier van zaken doen in elk geval. en die opdringere sales sletten ik zo ze ne fusee in hun gat steken en naar de maan schieten he. ik ga gewoon door als ze mij blijven lastig vallen of schaduwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij die mensen wegen de voordelen van nieuw kopen (leveren op de -tigste verdieping, oud salon meenemen, in voorraad houden tot verhuis, garantie,...) wel op tegenover die van tweedehands kopen. Maar aangezien ik in een vrijstaand huis woon en al jaren niet meer verhuisd ben (en dat ook niet meer van plan ben) is voor mij persoonlijk tweedehands wel een interessante optie.
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() op 2dehands.be typ je 'sterfgeval' in de zoekbalk
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Sterfgeval", "overlijden", "erfenis",... Gigantisch aanbod voor "we moeten dringend van opa zijn rommel af"-prijzen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 6 maart 2023 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef zeker geen geld uit voor lidmaatschap van een datingsite. Er zijn genoeg welstellende weduwen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() en