![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog mensen die tijd te veel hebben en zich al wel eens te buiten laten gaan aan een puzzel?
Mijn echtgenote dacht enige tijd geleden dat voor haar de tijd gekomen was om eens een puzzel te maken. Zoals de ongeschreven wet vereist begon ze met de randjes waarna onze tafel in de living weken volgelegen heeft met de randjes van die puzzel. Van grote ellende heb ik dan uiteindelijk die puzzel zelf maar afgemaakt. Paar dagen later was-ie af. 1000 stukjes. In een kader geplakt en weggeven aan het zorgtehuis waar mijn vrouw werkt om daar de kale muren wat op te kalefateren. Met als gevolg: ik ben nu opnieuw aan een puzzel begonnen... Geen idee waarom maar ik heb het aan mijn been. Iemand een verklaring voor die mysterieuze aantrekkingskracht van puzzels? Let wel: je moet er blijkbaar al eens eentje gemaakt hebben vooraleer ze die aantrekking beginnen uit te oefenen. Ik heb in heel mijn leven nooit de drang gehad om een puzzel te beginnen leggen. En ik zie er eerlijk gezegd nu nog altijd het nut niet van in. Waarom begint een mens er dan in godsnaam aan eh?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 maart 2023 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het niet weten en ik zie me er ook niet aan beginnen, ik denk dat na een half uur die doos met inhoud trouwens ergens in den hoek van de kamer gaat liggen. ik heb daar 0 geduld voor voor zo een dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegegeven, ik heb van mijn tante in Parijs ooit een puzzel van 5000 stukjes gekregen. De Nachtwacht. Ik zag het echt niet zitten. Wat niet belet. Het is een bezigheid. En een bezigheid is belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak mijn eigen 3D puzzels in metaal en kunststof.
Veel interessanter dan een in stukjes gesneden prentje.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3D puzzels die je ook nog eens in de (oude) geschiedenis doen dwalen kan je vast ook wel vinden in je buurt. Overal in Vlaanderen vind je archeologische verenigingen waar vrijwilligers welkom zijn.
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel voor de bevolking is dat het zelf de puzzel niet moet oplossen. Daar bestaan duurbetaalde wetenschappers voor. Laatst gewijzigd door Rudy : 8 maart 2023 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() heb er een gehad van 4000 stukken
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() heb je die op tv gezien : 48000 stukken !!
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dat degene die 1 stuk te weinig had?
![]()
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() jep , ik had hetzelfde probleem , 1 stukje zat in mijn hond
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Ravensburger hebben ze in de "Krypt" lijn van die als-ik-hier-nog-5-minuten-naar-kijk-vermoord-ik-iemand-puzzels.
Volledig zwarte bv, of met een holografisch effect (alnaargelang je het stukje draait verandert het van kleur) of: ![]() of: ![]() Voor als je zelf nog niet krankzinnig genoeg bent...