Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 21:06   #1
Clio
Partijlid

Standaard Nieuwjaarsbericht IJzerbedevaartcomité

Dit bericht ontving ik van het IJzerbedevaartcomité:

---

Nieuwjaarsbericht van het IJzerbedevaartcomité

Het IJzerbedevaartcomité roept alle Vlamingen op in 2005 mee te werken aan zijn Vlaams engagement voor vrede, vrijheid en verdraagzaamheid.
Het comité staat mee aan de wieg van het Vlaamse Vredesinstituut en zal er, namens de vredesbeweging, ijveren voor meer transparantie en openbaarheid bij de export van wapens en werk maken van een streng Vlaams vredesdecreet dat de oude Belgische wapenwet moet vervangen. Internationaal wordt de aandacht gevestigd op de gevaren van de nucleaire wapenwedloop.

Het comité staat op de barricaden voor de uitbouw van Vlaanderen als onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie. Beloftes over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde, de onschendbaarheid van de territoriale integriteit en de uitbouw van het Vlaamse zelfbestuur zullen in de komende maanden ingelost moeten worden. Het IJzerbedevaartcomité staat erop dat de communautaire dialoog vruchten afwerpt. Met België als het kan, zonder België als het moet.

Het comité staat op de bres voor een democratische en verdraagzame samenleving waar diversiteit als een rijkdom gekoesterd wordt. Verontwaardigd heeft de organisatie kennisgenomen van de laffe bedreigingen aan het adres van een Vlaamse zakenman omdat hij een islamvrouw onder zijn medewerkers telt. Het IJzerbedevaartcomité veroordeelt deze praktijken in de scherpste bewoordingen en zal er blijven over waken dat Vlaanderen en zijn symbolen gevrijwaard blijven van racisme en onverdraagzaamheid.

Het IJzerbedevaartcomité is een organisatie waar iedereen die achter de drievoudige en ondeelbare boodschap staat kan meewerken aan de activiteiten die worden georganiseerd: de educatieve werking in en rond het IJzertorenmuseum, de sobere herdenking van WOI, de interculturele muziekmanifestatie Ten Vrede, de positieve actie voor een kleurrijk Vlaanderen op 11 juli, de IJzerbedevaart, de Vlaams-nationale gedenkmanifestatie aan de voet van de IJzertoren, en de Vlaamse Vredesdag aan de IJzer op 11 november.

Pluralisme is de basis van de werking van het IJzerbedevaartcomité. Wie de drie Vlaamse idealen van vrede, vrijheid en verdraagzaamheid in het vaandel draagt is welkom. Laten we de handen in elkaar slaan en constructief samenwerken rond het ideaal van ‘Nooit meer oorlog’, Vlaamse onafhankelijkheid en goede verstandhouding onder iedereen die in Vlaanderen woont.

Wil je meewerken? Meld je bij het secretariaat in Diksmuide, IJzerdijk 49, 8600 Diksmuide, tel. 051/500286, fax. 051/502258, e-post: [email protected], webstek: www.ijzertoren.org en je wordt uitgenodigd op de provinciale werking van het IJzerbedevaartcomité.

Het IJzerbedevaartcomité wenst iedereen in 2005 een jaar van vrede, vrijheid en verdraagzaamheid.

Walter Baeten,
Voorzitter

---
Oud 10 januari 2005, 18:20   #2
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Dit bericht ontving ik van het IJzerbedevaartcomité:

---

Nieuwjaarsbericht van het IJzerbedevaartcomité

Het IJzerbedevaartcomité roept alle Vlamingen op in 2005 mee te werken aan zijn Vlaams engagement voor vrede, vrijheid en verdraagzaamheid.
Het comité staat mee aan de wieg van het Vlaamse Vredesinstituut en zal er, namens de vredesbeweging, ijveren voor meer transparantie en openbaarheid bij de export van wapens en werk maken van een streng Vlaams vredesdecreet dat de oude Belgische wapenwet moet vervangen. Internationaal wordt de aandacht gevestigd op de gevaren van de nucleaire wapenwedloop.

Het comité staat op de barricaden voor de uitbouw van Vlaanderen als onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie. Beloftes over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde, de onschendbaarheid van de territoriale integriteit en de uitbouw van het Vlaamse zelfbestuur zullen in de komende maanden ingelost moeten worden. Het IJzerbedevaartcomité staat erop dat de communautaire dialoog vruchten afwerpt. Met België als het kan, zonder België als het moet.

Het comité staat op de bres voor een democratische en verdraagzame samenleving waar diversiteit als een rijkdom gekoesterd wordt. Verontwaardigd heeft de organisatie kennisgenomen van de laffe bedreigingen aan het adres van een Vlaamse zakenman omdat hij een islamvrouw onder zijn medewerkers telt. Het IJzerbedevaartcomité veroordeelt deze praktijken in de scherpste bewoordingen en zal er blijven over waken dat Vlaanderen en zijn symbolen gevrijwaard blijven van racisme en onverdraagzaamheid.

Het IJzerbedevaartcomité is een organisatie waar iedereen die achter de drievoudige en ondeelbare boodschap staat kan meewerken aan de activiteiten die worden georganiseerd: de educatieve werking in en rond het IJzertorenmuseum, de sobere herdenking van WOI, de interculturele muziekmanifestatie Ten Vrede, de positieve actie voor een kleurrijk Vlaanderen op 11 juli, de IJzerbedevaart, de Vlaams-nationale gedenkmanifestatie aan de voet van de IJzertoren, en de Vlaamse Vredesdag aan de IJzer op 11 november.

Pluralisme is de basis van de werking van het IJzerbedevaartcomité. Wie de drie Vlaamse idealen van vrede, vrijheid en verdraagzaamheid in het vaandel draagt is welkom. Laten we de handen in elkaar slaan en constructief samenwerken rond het ideaal van ‘Nooit meer oorlog’, Vlaamse onafhankelijkheid en goede verstandhouding onder iedereen die in Vlaanderen woont.

Wil je meewerken? Meld je bij het secretariaat in Diksmuide, IJzerdijk 49, 8600 Diksmuide, tel. 051/500286, fax. 051/502258, e-post: [email protected], webstek: www.ijzertoren.org en je wordt uitgenodigd op de provinciale werking van het IJzerbedevaartcomité.

Het IJzerbedevaartcomité wenst iedereen in 2005 een jaar van vrede, vrijheid en verdraagzaamheid.

Walter Baeten,
Voorzitter

---
Zwakke tekst!
"Met België als het kan, zonder België als het moet."
Dat is nu al 175 jaar hetzelfde liedje...
Het moet zijn : Zonder belgië omdat het moet en omdat het kan!!

Gedenk Willem Elschot :
"Weet dat uw stem door niemand wordt aanhoord,
zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort."

johan is offline  
Oud 11 januari 2005, 05:47   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

De IJzerbedevaart is in handen vh geschiltzte establishment.
Net zoals de n-va.
Oud 11 januari 2005, 08:46   #4
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

De IJzerbedevaart zal dit jaar nog minder volk trekken. Logisch ook, zowat de hele Vlaamse Beweging heeft zich intussen tegen deze verraders gekant.
Oud 11 januari 2005, 09:15   #5
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de ijzerbedevaard nog op sommige plaatsen wel best OK. Spijtig dat het het partijfeest van spirit is geworden.

Als ik voorzitter zou zijn zou ik terug veer radicaler maken.

Ik opteer voor een driehoeksverhouding van de landdag en ijzerwake en ijzerbedevaart..

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 11 januari 2005 om 09:18.
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 11 januari 2005, 09:31   #6
Betweter
Parlementslid

Standaard

Ik zie niet hoe een landdag en een IJzerwake verenigbaar zijn. Totaal verschillend publiek.
Wat de Ijzerbedevaart betreft: een flauw afkooksel van de IJzerwake. Ironisch.
Oud 11 januari 2005, 09:48   #7
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Het gaat wel om de wel om de vlaamse waarde en dat is voor mij het enigste wat telt.

Daarom ben ik voor een driehoeksverhouding
Oud 11 januari 2005, 10:38   #8
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Het gaat wel om de wel om de vlaamse waarde en dat is voor mij het enigste wat telt.

Daarom ben ik voor een driehoeksverhouding
amen brother! Stop met te kijken naar wat verschillend is, kijk naar wat ons bindt
vrijevlaming is offline  
Oud 11 januari 2005, 10:53   #9
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
amen brother! Stop met te kijken naar wat verschillend is, kijk naar wat ons bindt
Als VB-er sinds 1988 (voordien VU) vraag ik niet beter dan dat. Evenwel voor elke echt gemeende oproep tot 'samenwerking' vind ik er 10 tot demonisatie en stigmatisatie vanwege n-va-ers die met het haatproza van een thePiano kunnen wedijveren. Ik noem maar een Clemens, Clio, Giserke, Fribre..
En zelfs dat zou voor mij geen rol spelen, maar een prijs ons in de nek geschoven als de eerste de beste werkkoe voor de SPLITSING,
't spijt me, verdient niet meer dan het beladen woord van collabo of 'verrader'.
Oud 11 januari 2005, 11:49   #10
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Ik wil over de partij grenzen smaenwerken om belgië te doen barsten zo te zien zijn sommige mensen daar tegen.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 11 januari 2005 om 12:15.
Oud 11 januari 2005, 13:31   #11
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik wil over de partij grenzen smaenwerken om belgië te doen barsten zo te zien zijn sommige mensen daar tegen.
Bourgeois, De Wever,... om er maar twee te noemen. Blij dat je het zelf inziet.
Oud 11 januari 2005, 13:33   #12
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Binnen het belang zijn er ook zo'n.
Oud 11 januari 2005, 13:51   #13
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen het belang zijn er ook zo'n.
Geef es namen (en niet van forummers, he).
Oud 11 januari 2005, 13:54   #14
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

voorpost ijzerbedevaart anno 1995.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 11 januari 2005 om 13:54.
Oud 11 januari 2005, 19:14   #15
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
voorpost ijzerbedevaart anno 1995.
Correctie's:

1.) Dat was de Werkgroep Radicalisering Ijzerbedevaart

2.) Daar zaten ook N-VA'ers bij, waaronder zelfs een bekend gemeenteraadslid

3.) Dat kwam er na ettelijke pogingen om met het IJzerbedevaartcomité te praten, waar datzelfde comité ettelijke keren ons uitlachtte en weghoonde.

De waarheid heeft ook zijn rechten.
Oud 11 januari 2005, 21:15   #16
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Ik hoop dat de N-VA als hele partij op de volgende Wake aanwezig zal zijn. Ik vind het spijtig dat er wel in partijverband (weliswaar achteraan op de weide, maar toch) naar de Bedevaart gegaan wordt hoewel het een echt Spirit-feestje geworden is. Op de IJzerwake zal je alleen individuele N-VA'ers zien. Niet het voltallige bestuur van de N-VA bvb. Spijtig. We zouden ons (meer) moeten richten op de radicale Vlaamse Beweging (radicaal is niet extremistisch-rechts). Sommige N-VA'ers zijn te bang om gelinkt te worden aan dat rechts-extremisme.
Ook vind ik dat de N-VA moet kunnen laten zien dat het ook behoort tot de radicale Vlamingen. Anders laat ze alles aan het Vlaams Blok over. Niets tegen het Blok , maar de N-VA moet zichzelf veel meer manifesteren.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:23   #17
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Correctie's:

1.) Dat was de Werkgroep Radicalisering Ijzerbedevaart

2.) Daar zaten ook N-VA'ers bij, waaronder zelfs een bekend gemeenteraadslid

3.) Dat kwam er na ettelijke pogingen om met het IJzerbedevaartcomité te praten, waar datzelfde comité ettelijke keren ons uitlachtte en weghoonde.

De waarheid heeft ook zijn rechten.
Hebt u daar ook bewijzen van.
Oud 12 januari 2005, 00:01   #18
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik hoop dat de N-VA als hele partij op de volgende Wake aanwezig zal zijn. Ik vind het spijtig dat er wel in partijverband (weliswaar achteraan op de weide, maar toch) naar de Bedevaart gegaan wordt hoewel het een echt Spirit-feestje geworden is. Op de IJzerwake zal je alleen individuele N-VA'ers zien. Niet het voltallige bestuur van de N-VA bvb. Spijtig. We zouden ons (meer) moeten richten op de radicale Vlaamse Beweging (radicaal is niet extremistisch-rechts). Sommige N-VA'ers zijn te bang om gelinkt te worden aan dat rechts-extremisme.
Ook vind ik dat de N-VA moet kunnen laten zien dat het ook behoort tot de radicale Vlamingen. Anders laat ze alles aan het Vlaams Blok over. Niets tegen het Blok , maar de N-VA moet zichzelf veel meer manifesteren.
Ik ben ook zowel op de ijzerwake als ijzerbedevaart geweest.
Oud 12 januari 2005, 00:31   #19
Ambiorix

Standaard

De Yzerwake gaat terug naar de oosrprong van het gebeuren. Daarom krijgt het voorrang bij mij. De Bedevaart is niet meer wat het was: Waar blijft die krachtige Vlaamse vuist, die voor een zee van vlaggen op de tafel klopt en roept: "nu is't genoeg!"
D�*t mis ik daar: het gebrek aan karakter en moed om zich nog vlaams en radicaal op te stellen.
Op de Ijzerwake is er natúurlijk veel VB volk aanwezig, maar dat hindert mij niet. Er wordt daar niet aan partijpolitiek gedaan, enkel Vlaamse en Dietse vlaggen zijn toegelaten op de wei; ik ben ervan overtuigd dat meer NVA'ers en andere flaminganten zich zeker gaan thuisvoelen, in tegendeel met wat anderen (die nog nooit naar de Wake zijn geweest) beweren.
Vlaams en authentiek, dat moet het zijn!
Ambiorix is offline  
Oud 12 januari 2005, 15:34   #20
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hebt u daar ook bewijzen van.
Iedereen die de zaak een beetje volgt , weet dat toch?

voor de rest: waar wil je bewijzen van? Ik zat er zelf in , dus ja, weet echt wel waarover ik spreek. En als het over dat N-VA gemeenteraadslid gaat: tja, ken uw partij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be